Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2013-10-05, 15:55
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smulhan
Nu tillkallades aldrig polis till platsen, då den andra föraren och jag kunde komma överens om händelseförloppet. Därav finns det väl inget som kan påvisa att jag var "värdslös" eöler liknande. Påsåvis borde jag inte heller bli återbetalnings skyldig :-)

Det krävs mycket för att begreppet synnerliga skäl skall gälla. Som du har återgivit situationen är det helt riskfritt för din del.
Citera
2013-10-06, 22:10
Medlem
Lugini3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlequin73
Det är en viss skillnad mellan att begå ett brott och oaktsamhet.
Att råka ut för en mindre trafikolycka och hantera det enligt bokens alla regler med skaderapport etc är sådant som händer, därför har man försäkringar.
Skulle personen ha varit berusad eller genom grov vårdslöshet orsakat olyckan är det en annan sak. Då är det inte ens säkert att försäkringen täcker skador på den egna bilen och föraren kan bli ersättningsskyldig, oftast är det förarens minsta problem isåfall.

Att parkera trots parkeringsförbud antas man som körkortsinnehavare veta att är fel, det är alltså något som ägaren kan kräva den som kvitterat ut fordonet på. Samma sak om fordonet fastnat på fartkamera utomlands där ägaransvar råder eller passerat vägtull utan att betala.
Givetvis hade arbetstagaren fått ersättning för eventuella parkeringsutlägg eller vägtullar om det varit nödvändigt för arbetsuppgiften.

Varför skriver du exakt samma sak som jag skrev som svar på mitt inlägg?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in