2013-10-03, 23:22
Medlem
Igår när jag gick i en i en park efter jag rökt en joint så började jag lägga märke till hur lika träd är en explosion
om du tänker på hur en explosion ser ut så är den nästan identisk med ett träd
här är en bild som visar hur lika dom egentligen är
https://www.google.se/search?q=explo...%3B1200%3B1200

Så min fråga är varför? har träd och explosioner ett större samband än vad vi trott?

En explosion är energi som frigörs och träd är också energi men kemisk bunden sådan. En teori är att träd och explotioner är ganska liknande uppbyggda men en av anledningen till att vi människor inte ser sambandet är delvis för att vi människor inte ser något som går så långsamt som för ett träd att växa upp som en explotion.
Det är för att alla våra åsikter och uppfattningar om vad verkligheten och vad vi kallar universum är det ända vi har att utgå ifrån.

Ett exempel på vad som vi människor hittills har upptäckt är världens största och längsta explosion är big bang.
Tid kan till och med vara något som är en slags illusion för oss levande varelser som kanske egentligen inte existerar.

Blev väldigt flummigt men det är sånt här som jag älskar att gräva i och låta tankarna flöda.

Så alltså,kan träd vara en form av explosion av energi som tar mycket längre tid? än vad vi oftast kallar en explosion.
Citera
2013-10-03, 23:38
Medlem
khrysothemiss avatar
kom att tänka på en bild som jämförde materietätheten & -fördelningen i (det kända) universum med detsamma för synapser i hjärnan - läsikigt likt.
Citera
2013-10-03, 23:49
Bannlyst
Varför inte. Naturligtvis inte sant men förstår din tanke. Den är väldigt flummig
Citera
2013-10-04, 00:18
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskans
Igår när jag gick i en i en park efter jag rökt en joint så började jag lägga märke till hur lika träd är en explosion
om du tänker på hur en explosion ser ut så är den nästan identisk med ett träd
här är en bild som visar hur lika dom egentligen är
https://www.google.se/search?q=explo...%3B1200%3B1200

Så min fråga är varför? har träd och explosioner ett större samband än vad vi trott?

En explosion är energi som frigörs och träd är också energi men kemisk bunden sådan. En teori är att träd och explotioner är ganska liknande uppbyggda men en av anledningen till att vi människor inte ser sambandet är delvis för att vi människor inte ser något som går så långsamt som för ett träd att växa upp som en explotion.
Det är för att alla våra åsikter och uppfattningar om vad verkligheten och vad vi kallar universum är det ända vi har att utgå ifrån.

Ett exempel på vad som vi människor hittills har upptäckt är världens största och längsta explosion är big bang.
Tid kan till och med vara något som är en slags illusion för oss levande varelser som kanske egentligen inte existerar.

Blev väldigt flummigt men det är sånt här som jag älskar att gräva i och låta tankarna flöda.

Så alltså,kan träd vara en form av explosion av energi som tar mycket längre tid? än vad vi oftast kallar en explosion.

Och fåglarna är bombplan som släpper fröna som är bomberna.

Flashbackforskning på hög nivå
Citera
2013-10-04, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Och fåglarna är bombplan som släpper fröna som är bomberna.

Flashbackforskning på hög nivå
kolla på denna innan du dum förklarar mig. http://www.youtube.com/watch?v=w2xzI...158E0DE747298F

försök att börja tänka utanför boxen och den lila verklighet som du lever i just nu

universum är så sjukt mycket mer komplex än vad vi tror.
ha en fortsatt trevlig kväll
Citera
2013-10-04, 01:44
Bannlyst
nej explosion följer momentum från initial explosion bara och träd växer baserat på sol och vatten och näring och dna

Edit: ser att detta är "filosofi" avdelningen.. så din efterblivna fråga är ursäktad antar jag?
Citera
2013-10-04, 02:43
Medlem
Strychnos avatar
Och mörkret är en fotosyntesterrorrist?
Citera
2013-10-04, 07:06
Medlem
franges avatar
Men då borde ju människor också vara explosioner, med samma resonemang? Jagmenar, lemmar som sticker ut åt alla håll och rör sig av energin... Idiot
Citera
2013-10-04, 12:31
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskans
kolla på denna innan du dum förklarar mig. http://www.youtube.com/watch?v=w2xzI...158E0DE747298F

försök att börja tänka utanför boxen och den lila verklighet som du lever i just nu

universum är så sjukt mycket mer komplex än vad vi tror.
ha en fortsatt trevlig kväll

Det var inte min avsikt att dumförklarad dig. Samband i naturen kan finnas som man inte har en aning om. Tycker dina tankar är kreativa.
Citera
2013-10-04, 12:35
Medlem
Ålens avatar
Att kalla TS idiot är att ta i.
Citera
2013-10-04, 14:59
Medlem
Jag kan personligen finna ett värde av att i konstnärlig och kreativ anda jämföra explosioner och träd genom bilder, musik, dikt eller liknande. Som du nu väljer att förmedla dina tankar framstår resonemanget dock som ogenomtänkt och naivt, då det bygger på att den faktiska definitionen av träd och explosioner faktiskt skulle ha något "större samband".

Alltså; usel förklaringsmodell och filosofi, men kan fungera inom någon form av estetisk gestaltning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in