Igår när jag gick i en i en park efter jag rökt en joint så började jag lägga märke till hur lika träd är en explosion
om du tänker på hur en explosion ser ut så är den nästan identisk med ett träd
här är en bild som visar hur lika dom egentligen är
https://www.google.se/search?q=explo...%3B1200%3B1200
Så min fråga är varför? har träd och explosioner ett större samband än vad vi trott?
En explosion är energi som frigörs och träd är också energi men kemisk bunden sådan. En teori är att träd och explotioner är ganska liknande uppbyggda men en av anledningen till att vi människor inte ser sambandet är delvis för att vi människor inte ser något som går så långsamt som för ett träd att växa upp som en explotion.
Det är för att alla våra åsikter och uppfattningar om vad verkligheten och vad vi kallar universum är det ända vi har att utgå ifrån.
Ett exempel på vad som vi människor hittills har upptäckt är världens största och längsta explosion är big bang.
Tid kan till och med vara något som är en slags illusion för oss levande varelser som kanske egentligen inte existerar.
Blev väldigt flummigt men det är sånt här som jag älskar att gräva i och låta tankarna flöda.
Så alltså,kan träd vara en form av explosion av energi som tar mycket längre tid? än vad vi oftast kallar en explosion.