• 1
  • 2
2013-10-03, 22:36
Medlem
Blir helt lost i skallen av att kolla igenom alla trådar där folk diskuterar om vad som är bäst, cannabis eller spice, vilka bieffekter DE har fått osv. Det är väl för fan inviduellt vad man föredrar, sen de olika bieffekterna och om det är värt att riskera osv, varför lägga energi på de? Rök, men rök då fan utan bekymmer annars rök inte alls, om ni ändå går och är oroliga kommer de inte bli så soft som de kan bli.

Till alla er som sitter med en joint have a god smoke, peace
Citera
2013-10-04, 00:48
Medlem
narutos avatar
Totalbäng på bombat 5F-AKB48 pulver, 4mg Xanor & 2st slurkar whisky, life's good
Citera
2013-10-04, 01:58
Medlem
nnnipzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naruto
Totalbäng på bombat 5F-AKB48 pulver, 4mg Xanor & 2st slurkar whisky, life's good

OnT:

Jaha? Men det är trots allt värt att diskutera riskerna med spice... Rök ditt spice i lung och ro du men låt oss andra vara tveksamma till denna skit
Citera
2013-10-04, 02:14
Medlem
tripptamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicespice
Blir helt lost i skallen av att kolla igenom alla trådar där folk diskuterar om vad som är bäst, cannabis eller spice, vilka bieffekter DE har fått osv. Det är väl för fan inviduellt vad man föredrar, sen de olika bieffekterna och om det är värt att riskera osv, varför lägga energi på de? Rök, men rök då fan utan bekymmer annars rök inte alls, om ni ändå går och är oroliga kommer de inte bli så soft som de kan bli.

Till alla er som sitter med en joint have a god smoke, peace

Vad menar du?

Det finns ju ingen forskning på vad spice gör med dig och vad det gör med din hjärna.

Cannabis har funnits i flera tusen år och det finns forskning på vad THC och CBD gör med dig och din hjärna.

Det räcker för mig att det står: "Not for human consumption" på spice paketen, för att få mig att röka riktigt cannabis alla dagar i veckan....
Citera
2013-10-04, 03:42
Medlem
HaxarnHiaHias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tripptamin
Det räcker för mig att det står: "Not for human consumption" på spice paketen, för att få mig att röka riktigt cannabis alla dagar i veckan....
Sådär står det på alla RCs man köper från shops. CS, bensos, SCs, hallucinogena osv. Vissa av dessa RCs har tom använts som läkemedel och syntetiserades redan på 60-70 talet.

Försvarar inte SCs men ville bara påpeka att den där varningstexten står på alla RCs man köper, men det visste du väl redan.

On topic: Visst rök utan bekymmer, men lite sunt förnuft får man allt ha.
Citera
2013-10-04, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tripptamin
Vad menar du?

Det finns ju ingen forskning på vad spice gör med dig och vad det gör med din hjärna.

Cannabis har funnits i flera tusen år och det finns forskning på vad THC och CBD gör med dig och din hjärna.

Sa aldrig att det var bra eller dåligt, utan bara att vad just "du" får för effekter utav de, de behöver inte betyda att "jag" får likadana, sen vad man tycker är bäst utav spice och cannabis är INDIVIDUELLT men ren fakta är väl cannabis klassad som klart mycket bättre.

Det jag vill säga är att alla får väl ha en åsikt om vad man tycker utan att andra ska säga att det är fel, inget illa menat XOXO
Citera
2013-10-04, 21:28
Medlem
vafan handlar denna tråden om ???
Citera
2013-10-16, 13:38
Medlem
Att röka spice utan bekymmer, är du pantad eller, möjligtvis en säljare?

Detta är kemikalier som är gravt mycket värre än cannabis, dessutom är vissa helt outforskade och enbart gjorda för att göra dig hög - i vinstsyfte. De bryr sig inte om det visar sig att vara jävligt carcinogent och skit.

Man röker om man inte vill pissa rent om man är tvungen till det.

Spice är nice, men tro mig alla som håller på med det i längden kommer ångra sig; om man nu inte lyckas att hålla det till då och då, men på grampriset 5-10kr/grammet är det jävla lätt att röka ner sig och vara i dimman, speciellt om man börjar tillverka mix själv vilket de flesta verkar göra.
Citera
2013-10-17, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Att röka spice utan bekymmer, är du pantad eller, möjligtvis en säljare?

Detta är kemikalier som är gravt mycket värre än cannabis, dessutom är vissa helt outforskade och enbart gjorda för att göra dig hög - i vinstsyfte. De bryr sig inte om det visar sig att vara jävligt carcinogent och skit.

Man röker om man inte vill pissa rent om man är tvungen till det.

Spice är nice, men tro mig alla som håller på med det i längden kommer ångra sig; om man nu inte lyckas att hålla det till då och då, men på grampriset 5-10kr/grammet är det jävla lätt att röka ner sig och vara i dimman, speciellt om man börjar tillverka mix själv vilket de flesta verkar göra.

Var ju fortfarande inte det han menade. Han syftade bara på att om man väljer att röka något framför något annat, så är det ens eget val och man lever med riskerna. Man ska inte behöva sitta och argumentera eller försvara den drog man nu råkar bruka. Sen att vissa saker är farligare än andra är ju inget nytt.
Citera
2013-10-17, 00:15
Medlem
drflipps avatar
fan vilken lame tråd :P
Citera
2013-10-25, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naruto

simma lungt höööörrruuu,
Citera
2013-10-25, 19:20
Medlem
Det är väl snarare materialet man blandar på än själva spicet som är skadligt. Du kan säkert få kol/andra lung-relaterade besvär som astma osv om du röker i dig för mycket knaster osv. Ett bra alternativ är därför hampa om man ska blanda ut spice.

Jag får iofs värre biverkningar på en 5a vaket än om jag röker i mig 15g rena cannabinoider under låt oss säga en 3 veckors period så allt är relevant antar jag. Det finns värre droger att haka upp sig på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in