• 1
  • 2
2013-10-02, 22:18
Medlem
Tjena.
Ska byta ut min iPhone 4s nu på måndag 7/10.
Vad rekommenderar ni mig?
Är väldigt nöjd med min iPhone trots att den laggar ihop ibland.
Fast jag vill dock inte ha iPhone nu känns det som.
Har tittat väldigt mycket på Samsung Galaxy Mega 6.3 och Galaxy Note 3.
Vill få ut så mycket som möjligt av telefonen, samt den ska ha en ordentlig skärm!
Har knappt använt en telefon med Android innan, så vad är fördelen/nackdelen med Android gent emot iOS?
Citera
2013-10-02, 22:24
Medlem
kalkys avatar
Det finns väl en drös mängd mer appar till en android har jag hört, så det kanske kan vara en fördel? Dock tycker jag att iOS 7 var riktigt bra (förutom att batteriet dras fortare känns det som) så skulle nog köpt mig en iPhone i alla fall. Men är samtidigt sugen på galaxy och vill pröva något nytt. Fruktansvärt svårt det där faktiskt
Själv kan jag byta först i februari så jag hinner allt fundera ett tag till.
Citera
2013-10-02, 22:29
Medlem
Itons avatar
Börjar själv komma in i lite liknande situation som dig o har börjat snegla på nexus 5, som kommer ut om ca 2 veckor. Detta framförallt eftersom den har hög känslighet vad gäller skärmen. Tjejen har en läsplatta av typen samsung galaxy note o ärligt talat är den inte jämförbar vad gäller skärmkänsligheten.
Citera
2013-10-08, 11:13
Medlem
alroberts avatar
för att inte behöva skapa en ny tråd om ämnet.
dagen kommit då jag kan byta telefon på mitt abonnemang.

Jag har haft iPhone 3GS, sedan iPhone 4S.

jag är supernöjd med iphone, grymt bra telefoner och ios är riktigt schysst!

Men har börjat tröttna lite smått på det, är nästan alltid samma förutom hastigheten när man byter telefon. 5S lockar ju självklart men att orka vänta till december (eller när den nu kommer) känns jobbigt då jag gärna vill ha en ny så fort som möjligt.

Nästa kandidat är S4, väldigt trevlig mobil men det jag tänker på är ifall det kan komma någon ny samsung rätt snart? Märken som nokia/sony/htc går bort för mig.

Det står alltså mellan samsung och apple.

Men om jag skaffar en S4 idag så vill jag ju inte att en S5 släpps i december eller liknande då jag gärna vill ha en framtidsäker mobil. och helst det senaste (kör på abonnemang på 2år)

någon som har några tips? hur ser det ut på samsung fronten? finns det något som ligger och lurar runt hörnet?
Citera
2013-10-08, 11:34
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
för att inte behöva skapa en ny tråd om ämnet.
dagen kommit då jag kan byta telefon på mitt abonnemang.

Jag har haft iPhone 3GS, sedan iPhone 4S.

jag är supernöjd med iphone, grymt bra telefoner och ios är riktigt schysst!

Men har börjat tröttna lite smått på det, är nästan alltid samma förutom hastigheten när man byter telefon. 5S lockar ju självklart men att orka vänta till december (eller när den nu kommer) känns jobbigt då jag gärna vill ha en ny så fort som möjligt.

Nästa kandidat är S4, väldigt trevlig mobil men det jag tänker på är ifall det kan komma någon ny samsung rätt snart? Märken som nokia/sony/htc går bort för mig.

Det står alltså mellan samsung och apple.

Men om jag skaffar en S4 idag så vill jag ju inte att en S5 släpps i december eller liknande då jag gärna vill ha en framtidsäker mobil. och helst det senaste (kör på abonnemang på 2år)

någon som har några tips? hur ser det ut på samsung fronten? finns det något som ligger och lurar runt hörnet?

Om du vill ha en mer framtidssäker telefon så väntar du på att 5s kommer. Det kommer nog inte stå på förrän samsung vill släppa något med 64-bits processor också. Och som sagt du ska ha telefonen i 2 år, vänta på iphonen är mitt råd.
Citera
2013-10-08, 15:17
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pterodactyl
Om du vill ha en mer framtidssäker telefon så väntar du på att 5s kommer. Det kommer nog inte stå på förrän samsung vill släppa något med 64-bits processor också. Och som sagt du ska ha telefonen i 2 år, vänta på iphonen är mitt råd.
jo det är ju faktist sant. Får vänta ett tag och se vad samsung kan komma med för är trotsallt väldigt trött på iphone, då jag haft det i 4år och kan vara kul att testa på något nytt även fast Apple gör så grymt bra mobiler/os
Senast redigerad av alrobert 2013-10-08 kl. 15:19.
Citera
2013-10-09, 01:49
Medlem
Fick hem min Samsung Galaxy Note 3 idag och om jag skulle säga nåt annat än att jag är nöjd så skulle jag ljuga!
Holy jesus vilken telefon, helt klockren.
Det min gamla iPhone 4s gjorde på 2 sekunder gör note 3an på en halv sekund!
Har lattjat runt i menyerna som en tok hela dagen och mycket nytt är det man ska lära sig.
Kommer troligtvis hitta nya saker att göra hela tiden.
Citera
2013-10-09, 13:06
Bannlyst
Note 3 > alla iPhones som kommer släppas de närmaste 3 åren...
Citera
2013-10-09, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iFail
Note 3 > alla iPhones som kommer släppas de närmaste 3 åren...
Måste hålla med. Den är fan helt sjuk!
Jag vet inte om du har nån själv, men vet du hur man skriver sms med s-pen? Jag kan bara skriva i rutan, men texten poppar aldrig upp..
Citera
2013-10-09, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andiih
Jag vet inte om du har nån själv, men vet du hur man skriver sms med s-pen? Jag kan bara skriva i rutan, men texten poppar aldrig upp..

Bara testat den, ska köpa en snart men väntar på view cover från aliexpress först annars kommer jag antagligen tappa den första dagen bara...Plus den hinner gå ner lite i pris. Så kan inte hjälpa dig tyvärr men du kan ju youtuba lite om hur pennan fungerar
Citera
2013-10-09, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andiih

Är själv en väldigt stolt ägare av Note 3, utan tvekan den perfekta mobilen för mig i dagsläget!

Har inte haft det problemet med S-pen, dock bör det tilläggas att det första jag gör när jag skaffar en ny smartphone är att ladda ner swiftkey keyboard (https://play.google.com/store/apps/d...type.swiftkey). Aktivera "Flow" och du kommer ha den bästa sms-upplevelsen när du använder pennan
Citera
2013-10-09, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Är själv en väldigt stolt ägare av Note 3, utan tvekan den perfekta mobilen för mig i dagsläget!

Har inte haft det problemet med S-pen, dock bör det tilläggas att det första jag gör när jag skaffar en ny smartphone är att ladda ner swiftkey keyboard (https://play.google.com/store/apps/d...type.swiftkey). Aktivera "Flow" och du kommer ha den bästa sms-upplevelsen när du använder pennan

Måste man trycka nånstans när man har skrivit?
Jag menar ju att man göra egna bokstäver nu, inte bara att man sitter o trycker på det befintliga tangentbordet.
Provade swiftkey, gillade inte det alls. Provade det i en polares xperia z också men det va inget som föll mig i smaken!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in