2013-10-02, 21:11
Medlem
Hej,

Ska flytta upp till Umeå på måndag och ska därför flytta saker från Stockholm. Behöver en lastbil eller skåpbil. Det som ska med upp är en 120 säng, mellanstor garderob, lite stolar, ett lite mindre matbord m.m.
Vi planerar att köpa mycket på IKEA här uppe så att vi inte behöver hyra världens största lastbil. Hur stor tror ni behöver? Vart är det billigast att hyra? OKQ8 verkar ha helt ok priser. Ni som gjort detta förut får gärna ge lite tips!
Citera
2013-10-02, 21:18
Medlem
Swexxs avatar
Det borde väl få plats i en OKQ8-"lastbil"? Här är en lista med alla lätta lastbilar som finns att hyra på OK: http://www.okq8.se/privat/pastatione...r/lastbilsmatt

Får plats tre pers i en också. Men behöver du en större lastbil än OKQ8:s största vet jag inte riktigt vart du ska vända dig.
Citera
2013-10-02, 21:24
Medlem
Tack för svaret! Behöver absolut inte större lastbil än så. Snarare tror jag att den näst största räcker. Däremot har de på OKQ8 en gräns på 10 mil, vi ska lite drygt åka 60-70 mil.
Citera
2013-10-02, 21:37
Medlem
toby79s avatar
Kolla statoil också, dom har hyrlastbil för dygn, men det borde OK också ha.
Citera
2013-10-02, 21:39
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.EV
Tack för svaret! Behöver absolut inte större lastbil än så. Snarare tror jag att den näst största räcker. Däremot har de på OKQ8 en gräns på 10 mil, vi ska lite drygt åka 60-70 mil.

Vet att i alla fall Statoil har ett alternativ med fria mil. Men då kostar det mer i dygnshyra.

Kolla runt lite vilka alternativ som finns 100 mil, fria mil eller så.

Kontrollera även priset för försäkringen.
Senast redigerad av miikos 2013-10-02 kl. 21:42.
Citera
2013-10-03, 18:49
Medlem
Fuzzs avatar
Kolla www.rentawreck.se brukar ha bäst priser. Inte de nyaste bilarna men funktionsdugliga.
Citera
2013-10-05, 16:27
Medlem
razorXs avatar
www.lastbilen.se där hyrde jag sist.
Citera
2013-10-08, 00:44
Medlem
skaalmanns avatar
tänk på att bilen ska tillbaka också, är nog inte alla ställen som har hyr här och lämna där så du har det i beräkning med, har ingen aning om hur långt det är mellan sthlm och umeå så du kanske redan hade räknat med det i dem 60-70 milen du nämnde?
Citera
2013-10-16, 01:33
Medlem
Tack för svaren, FYI lånade jag en polares bil och hyrde ett XL-flak från Thule Rental. 1200 kr, droppade flaket i Umeå och åkte en vecka senare hem med bilen utan flak. + Flyget upp. Blev väldigt dyrt med bensin, flygbiljett (ner+upp), flaskkostnad. Men men..
Citera
2015-09-02, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaalmann
tänk på att bilen ska tillbaka också, är nog inte alla ställen som har hyr här och lämna där så du har det i beräkning med, har ingen aning om hur långt det är mellan sthlm och umeå så du kanske redan hade räknat med det i dem 60-70 milen du nämnde?
Finns det uthyrning där lastbilen lämnas vart det behagar, eventuellt att ringa och komma överens om att lämna den i en större stad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in