Hej, jag är en kille som bara för några dagar sedan har gått igenom en separation med en tjej. Hon dumpade mig... (Kollar man bland mina förra trådar så hittar ni varför)
Jag har aldrig läst på denna sidan innan, aldrig hört eller sett det heller...
Jag är 19 år och mår nu så sjukt dåligt, att jag är en misshandlare, inte undrar på att min flickvän inte kunde vara med mig och mitt destruktiva beteende.
Läste nyss här
http://www.varningstecken.n.nu/separation och känner verkligen igen mig på den första punkten... Reagerade så innan och tyckte inte det var något konstigt, men nu läser jag det här och mår sjukt dåligt. Det är ganska långt ifrån alla punkter som jag upplever att jag stämmer in på, men några av dem.
Inser nu i skrivande stund att det är samma sak med sista stycket under "TA EN PAUS"...
"Han är rädd att kvinnan ska inse att hon har det bättre utan honom, att hon ska inse att det finns människor som faktiskt behandlar henne med välvilja och respekt, och att det för henne ska bli alltmer uppenbart att vissa av hennes vänner har män som behandlar dem väl och som jämlikar. Misshandlaren anar att en paus kan vara alldeles för stärkande och sund för kvinnan." Jag tänkte så när jag kontaktade henne i desperation redan första dagen efter förhållandet tog slut...
Fan, jag inser verkligen vilken dålig kille jag är? Jag älskar verkligen henne, men jag är inte värd henne... Behöver jag söka professionell vård?