2013-10-02, 00:37
Medlem
Hej.

Jag har en sn hr spruta:
http://www.tretti.se/hem-och-tradgar...sch-0603206100

Mlat om lite kksmbler, tvbnk osv, blir vldigt bra.

Tror ni man kan mla om hela bilen med den?
Citera
2013-10-02, 00:44
Medlem
ja, med rtt frg s kan det nog funka! har du sett dipyourcar konceptet?
http://www.youtube.com/watch?annotat...&v=h_Ta1KTrzqg
finns att kpa i Sverige p diverse stllen.
Citera
2013-10-02, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av town
Hej.

Jag har en sn hr spruta:
http://www.tretti.se/hem-och-tradgar...sch-0603206100

Mlat om lite kksmbler, tvbnk osv, blir vldigt bra.

Tror ni man kan mla om hela bilen med den?

Ja, varfr skulle man inte kunna det....?

Den sprutar vl ut frg.....?

Allts, man kan mla om hela bilen, en hel lngtradare eller vad fanken som helst med bara sprayburkar om man vill, bara man har mnga nog.

Hur resultatet blir....? Tja, allt frn skit till "hyfsat", beroende p hur bra frarbete r och hur duktig du sjlv r att lacka. Vissa rollar ju sina bilar med fasadfrg och tycker det blev perfa....
Citera
2013-10-02, 00:48
Medlem
Kalle-Dussins avatar
Gr sker hur bra som helst men var beredd p en hel del efterarbete i form av vtslip och rubbing/polering.

Kontrollera frst att sprutan klarar av lsningsmedel s grejerna inte smlter.
Citera
2013-10-02, 03:05
Medlem
Amsicoras avatar
Om du vet hur man lackar en bil och gr allt s som man br gra funkar ju den dr sprutan lika bra som ngot annat! Frutsatt att du gr rtt frsts...
Citera
2013-10-02, 03:19
Medlem
christerys avatar
r det bara jag som anar rinningar, skarvar och apelsinlack? Ska grna vara varmt, dammfritt och att du kan genomfra ett parti utan avbrott som jag har frsttt det.

Men jag har inte testat, sett bilar mlade mer roller - s ja det gr att mla bilen med det. Men det blir inte vidare bra skulle jag tro.
Citera
2013-10-02, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja, varfr skulle man inte kunna det....?

Den sprutar vl ut frg.....?

Allts, man kan mla om hela bilen, en hel lngtradare eller vad fanken som helst med bara sprayburkar om man vill, bara man har mnga nog.

Hur resultatet blir....? Tja, allt frn skit till "hyfsat", beroende p hur bra frarbete r och hur duktig du sjlv r att lacka. Vissa rollar ju sina bilar med fasadfrg och tycker det blev perfa....

You are not so stupid maaan!!! Ska lacka om en liten tre-drrars bil, glasfiberspackel och vanligt spackel i mngder.. ger snart upp... Biltemalack och thinner, blir det inte bra ker bilen till skroten.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin
Gr sker hur bra som helst men var beredd p en hel del efterarbete i form av vtslip och rubbing/polering.

Kontrollera frst att sprutan klarar av lsningsmedel s grejerna inte smlter.

Fyfan, ja har krt bde thinner, lacknafta och bensin utan problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Amsicora
Om du vet hur man lackar en bil och gr allt s som man br gra funkar ju den dr sprutan lika bra som ngot annat! Frutsatt att du gr rtt frsts...

Aldrig lackat en bil frut, strsta jag har mlat med sprutan r ett stort plank med falurd frg, antar att det r lite svrare att sprutmla en bil.

Citat:
Ursprungligen postat av christery
r det bara jag som anar rinningar, skarvar och apelsinlack? Ska grna vara varmt, dammfritt och att du kan genomfra ett parti utan avbrott som jag har frsttt det.

Men jag har inte testat, sett bilar mlade mer roller - s ja det gr att mla bilen med det. Men det blir inte vidare bra skulle jag tro.

Japp, biltemas lackfrg och thinner blir rtt rinnigt... Kanske man ska kra kompressorspruta istllet? Blir s dyrt och jobbigt nr man ska kpa spruta + vattenavskiljare. Har dessutom ingen kompressor.
Citera
2013-10-02, 16:59
Medlem
TheoriginalMasterZs avatar
Att det rinner har inte ett skit med vilken spruta som anvnds att gra.. Det r den som hller i sprutan som fr det att rinna.. Trning.trning och ter trning r det som gller.

Ska du spruta en bil med biltemas lackfrg kan du likagrna hlla den ver bilen. oavsett hur du gr blir det iaf skit. Kp riktig 2k frg !
Citera
2013-10-02, 17:50
Medlem
dumt att gra det svrare n det behver. jag gjorde mina flgar med dipit och det r busenkelt och bra blir det. r ju en och annan som gjort hela bilar med det och det ser betydligt bttre ut n "biltema deluxe lack" d frgen r s frltande. den vxer ju ihop p ett helt annat stt och gifter sig och trttnar man p det s drar man av den som tejp. kostar inte mycket heller. kommer bara mer o mer frger och nyanser till den ocks s borde finnas ngon som du kan tnka dig p bilen. http://www.youtube.com/watch?v=qgWD2mMDsEI tycker det nstan ser ut som den sprutan du hade ocks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in