Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-07-02, 20:03
  #1
Medlem
Riktigt sugen på en Powerbook ...såg en på Siba o vart helt förälskad..har redan ipod så måste jag ha en Mac.
Det är så att jag har allförsäkring (både jag o sambon) så hur blir det om det nya datorn skulle bli "stulen" Typ jag blev överfallen o nån snor datorn. Då får man väl en ny genom försäkringsbolaget... eller får man pengar att köpa en ny...eller tillgodokvitto på affären...(den kostar 22 000:- ). Kan man lämna nya datorn sen bara få pengar tillbaks...Har aldrig gjort nåt sånt så alla tips uppskattas...
Citera
2005-07-02, 20:46
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muqi
Riktigt sugen på en Powerbook ...såg en på Siba o vart helt förälskad..har redan ipod så måste jag ha en Mac.
Det är så att jag har allförsäkring (både jag o sambon) så hur blir det om det nya datorn skulle bli "stulen" Typ jag blev överfallen o nån snor datorn. Då får man väl en ny genom försäkringsbolaget... eller får man pengar att köpa en ny...eller tillgodokvitto på affären...(den kostar 22 000:- ). Kan man lämna nya datorn sen bara få pengar tillbaks...Har aldrig gjort nåt sånt så alla tips uppskattas...

E du sugen pa Powerbooken eller att gora forsakringsbedrageri?

Om du menar SIBAs forsakring sa tacker den inte stold utan den fungerar i stort sett som en blandning mellan en drulle-forsakring och tillverkargarantin, som normalt brukar vara 1 ar, fast loper langre.

Skulle nat handa och de ej kan ersatta din produkt med en likadan pga utgangen modell sa blir det en likvardig modell/produkt.
Citera
2005-07-03, 00:37
  #3
Medlem
Jag menar hemförsäkringen...självrisken ligger på 1500....helt klart värt de....ingen som har gjort nån likande..?? fått kameran stulen på semestern eller nåt sånt....de kräver väl polisanmälan och kvitto på varan..
Citera
2005-07-03, 04:40
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muqi
Jag menar hemförsäkringen...självrisken ligger på 1500....helt klart värt de....ingen som har gjort nån likande..?? fått kameran stulen på semestern eller nåt sånt....de kräver väl polisanmälan och kvitto på varan..

Ok, later som du ar mer ute att gora forsakringsbedrageri an att kopa en powerbook. Lite fel forum att posta i isf.
Citera
2005-07-03, 12:50
  #5
Medlem
finns de nån forum för försäkringsbedrägeri??? hehe....så fort jag har 20 000 o jag inte behöver de köper jag en PB...
Citera
2005-07-14, 02:31
  #6
Medlem
amfolyts avatar
för tankarna till P-P-P-Power book

http://www.p-p-p-powerbook.com/files/thepowerbook.pdf
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback