2013-10-03, 23:11
Medlem
testpilotens avatar
man är alltid sig själv.
den intressanta frågan är hur man blir den bästa versionen av sig själv.
Citera
2013-10-04, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crapi
Håller absolut inte med dig om att "att vara sig själv" handlar om att 'överdrivet mycket ändra sitt beteende'. "var dig själv" är snarare något (förhoppningsvis) dina närmsta säger till dig inför nya situationer och härrör till att du ska vara både dina negativa och dina positiva sidor (ur deras perspektiv) trogen. Det som menas för dem är alltså: jag tycker om dig och hur du är när du är med mig, var lika dan med de andra.

En inte helt osund tanke om man vill finna nån form mönster i sin varelse. Sen om detta är den samma som du som individ upplever som ditt sanna jag, ja det är en annan historia.

Det är ju precis det jag säger.. Om du tar mer än 5 sekunder att läsa mitt inlägg ser du vad jag skriver.

Man brukar få höra att man istället ska vara sig själv i mina beskrivna situationer..
Citera
2013-10-04, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Det är ju precis det jag säger.. Om du tar mer än 5 sekunder att läsa mitt inlägg ser du vad jag skriver.

Man brukar få höra att man istället ska vara sig själv i mina beskrivna situationer..

Men ingen tar sig fem sekunder.

Wessla, beskriv dig själv i fem sekunder!
Vem är du då?
Citera
2013-10-04, 06:47
Medlem
Jag kan ge exempel på vem jag är i tid.
Skiter it. Tog 0.0 s

Edit.
Tog bort en meningslös tidsrad.
Senast redigerad av grasken 2013-10-04 kl. 06:51.
Citera
2013-10-04, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grasken
Men ingen tar sig fem sekunder.

Wessla, beskriv dig själv i fem sekunder!
Vem är du då?

Vad fan dillar du om?
Citera
2013-10-15, 22:24
Medlem
Du blir dig själv till fullo genom att alltid följa din intuition och vilja. Sedan kan det såklart även filosoferas över huruvida det är bra för andra människor eller inte.
Citera
2013-10-16, 00:23
Medlem
Dingo-Bads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWindCriesMary
Du blir dig själv till fullo genom att alltid följa din intuition och vilja. Sedan kan det såklart även filosoferas över huruvida det är bra för andra människor eller inte.

Man är aldrig sig själv, för att det är ingen bestämd form,
Man lär sig nya grejer och man som människa utvecklar sig så man förändras man har ingen fasta grejer.
Ibland händer det att man har 2 olika personligheter.
Citera
2013-10-16, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dingo-Bad
Man är aldrig sig själv, för att det är ingen bestämd form,
Man lär sig nya grejer och man som människa utvecklar sig så man förändras man har ingen fasta grejer.
Ibland händer det att man har 2 olika personligheter.

Och den ena av dessa personligheter är nån annan? Och om man lär sig nya grejer hela tiden kanske det betyder att man är sån som helt enkelt lär sig nya grejer hela tiden? Då är man sig själv när man lär sig nya saker?
Senast redigerad av wessla 2013-10-16 kl. 06:48.
Citera
2013-10-16, 07:15
Medlem
Genom att leva
Citera
2013-10-16, 08:54
Medlem
positivitizers avatar
För att bli dig själv eller "hitta" dig själv så försök glömma allt som alla i ditt liv lärt dig att vara.

Kan säga såhär, när du är ett barn/nyfödd är du dig själv i den naturligaste formen, det är när du kommer in i samhället som du glömmer vem du är...egentligen.

Och lyckas du med det, då når du något som kallas enlightenment.

Citat:
Ursprungligen postat av peertop
Är det via andras syn av dig?

Detta är ditt ego, det är alltså inte du, utan bara den du har lärt dig att vara.
Senast redigerad av positivitizer 2013-10-16 kl. 09:24.
Citera
2013-10-17, 14:53
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
För att bli dig själv eller "hitta" dig själv så försök glömma allt som alla i ditt liv lärt dig att vara.

Observera att ordet "vara" inte bör förknippas med vilka kunskaper eller historia man har, separata saker.
Citera
2013-10-17, 21:50
Medlem
positivitizers avatar
Jag ska försöka upplysa ditt själv för dig genom en fråga...

Det är väl dig själv du hör i ditt huvud när du läser det jag skriver nu på skärmen framför dig?

.
Senast redigerad av positivitizer 2013-10-17 kl. 22:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in