2013-09-30, 23:31
Medlem
pajjpens avatar
Hejsan! Köpte ny dator för inte så längesedan och upplever att när jag lirar WoW så får jag FPS lagg lite då och då, vilket gör det ospelbart. Tycker dock att det är lite konstigt att jag aldrig hade FPS lagg på min förra dator, där jag hade ett mycket äldre grafikkort, tror det va 250 serien jag hade.

Kan det möjligtvis vara något annat som drar ner FPSen brutalt lite då och då eller är det bara att vandra till affären och köpa nytt ?

MvH

Edit: Kan tillägga att jag kör på SSD för tillfället utan någon annan disk att ha skit på, då jag inte behöver så mycket utrymme. Använder cirka 50% av SSDn, så det borde väl inte vara några problem på den fronten iaf.

Edit 2: Lirar på High quality, har provat att sänka men det hjälper inte.
Senast redigerad av pajjpen 2013-09-30 kl. 23:37.
Citera
2013-09-30, 23:47
Medlem
har du alla drivrutiner och dyliknande installerade?
kan du spela andra "grafik krävande" spel?
uppstod problemen från början eller har dem tillkommit nyligen, mer info tack!
Citera
2013-09-30, 23:48
Medlem
pajjpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eecy1
har du alla drivrutiner och dyliknande installerade?
kan du spela andra "grafik krävande" spel?
uppstod problemen från början eller har dem tillkommit nyligen, mer info tack!

Spelar inga andra spel mer än dota, vilket inte är så grafik krävande. Det kom från första gången jag spelade men tycker att det kommit lite mer nu på senaste tiden, fast det kanske bara är för att jag spelat mer!
Citera
2013-09-30, 23:52
Medlem
testa att installera nya drivrutiner till att börja med
Citera
2013-09-30, 23:54
Medlem
1. Koppla ur grafikkortet och sätt in det igen, skruva fast det. Se till att vara jordad (ESD) innan.
2. Installera GeForce 331.40 Driver (släpptes idag) och kryssa i "clean install" under installationen
Citera
2013-10-01, 00:18
Medlem
pajjpens avatar
Insatllerade den nyaste drivrutinen från Nvidias hemsida, som inte var beta. Ska testa lite och återkommer imorgon med resultat!
Citera
2013-10-01, 15:33
Medlem
pajjpens avatar
Tur man har Flashback haha, det löste sig nu med nya drivrutiner Känner mig lagom dum men la inga onödiga pengar iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in