• 1
  • 2
2013-09-30, 21:55
Medlem
LostGenerals avatar
Citat:
Klockan 20.23 på måndagskvällen kontaktades polisen av en privatperson som gjort ett makabert fynd i Snösätra industriområde i södra Stockholm.

– Det har anträffats en kropp där. Omständigheterna är sådana att vi har inlett en förundersökning om mord, säger Sven-Erik Olsson på Stockholmspolisens länskommunikationscentral.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17573007.ab

Någon som har mer information?
Citera
2013-09-30, 22:09
Moderator
v50s avatar
För närvarande vill man inte gå ut med vilket kön och ålder personen har, ingen är för närvarande gripen.

Citat:
Sent på måndagskvällen hittades kroppen - polisen vill inte kommentera någon ålder eller kön - av en privatperson som ska ha kommit till Snösätra industriområde i Rågsved för att slänga sopor.

Polisen larmades till platsen och har nu inlett en förundersökning om mord. Vilket skick liket befann sig i, eller varför man misstänker att personen mördats vill inte Sven-Erik Olsson vid Stockholmspolisen kommentera.
– Vi har spärrat av och kallat dit tekniker, säger han.
Har ni gripit någon?
- Nej.

http://www.expressen.se/nyheter/miss...dra-stockholm/
Citera
2013-09-30, 22:28
Medlem
Rooters avatar
Måste vara på Snösätragränd.
Senast jag åkte in där så blev jag stoppad och "förhörd" av ett par riktigt trevliga konstaplar.
Mycket langning och "omlasning" i det där området redan för 20+ år sedan.
Mycket skit som hänt där under åren så polisen verkar ha ganska bra koll på området.
Trodde faktiskt det var upprensat nu efter bränder och lite annat skit som hänt.
Senast redigerad av Rooter 2013-09-30 kl. 22:31.
Citera
2013-09-30, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rooter
Måste vara på Snösätragränd.
Senast jag åkte in där så blev jag stoppad och "förhörd" av ett par riktigt trevliga konstaplar.
Mycket langning och "omlasning" i det där området redan för 20+ år sedan.
Mycket skit som hänt där under åren så polisen verkar ha ganska bra koll på området.
Trodde faktiskt det var upprensat nu efter bränder och lite annat skit som hänt.

Fick känslan att det var något sådant direkt jag hörde industriområde
Citera
2013-09-30, 22:47
Medlem
LostGenerals avatar
Vad är det för typ av industriområde, är det verkstäder och småföretag som håller till där? Är det en bra dumpningsplats för saker man inte vill bli upptäckt tillsammans med?
Citera
2013-09-30, 22:53
Medlem
Har aldrig gått i industriområdet men det är fint runtomkring med kollonilotter, djurhagar, promenadspår etc

En bit bort har rumänska romer bosatt sig de senaste åren.

Edit: kan dock tänka mig att det är extremt ödsligt på kvällarna.
Citera
2013-09-30, 23:22
Medlem
En rimlig gissning torde väl vara att det ligger organiserad kriminell verksamhet bakom mordet.
Citera
2013-09-30, 23:30
Medlem
Nu syns det lite dåligt men om man tittar på http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/...sopkross01.jpg denna bild, så ser det ut som att det är blod på marken som poliserna står och tittar på.

Väldigt osäkert om det verkligen är blod, men är det det, så ser det jävligt "messy" ut.
Citera
2013-09-30, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson
En rimlig gissning torde väl vara att det ligger organiserad kriminell verksamhet bakom mordet.

Ja, det känns som att det brukar vara så när man hittar kroppar i industriområden så är det grovt kriminella som dumpar fiender.

Har varit i området en gång för något år sen i ett ärende till en av skrotarna, och det såg ju jävligt ruffigt ut. Mängden graffiti och klotter tyder på att det är så gott som övergivet under kvällar och nätter.
Citera
2013-09-30, 23:47
Medlem
M*ch*el B*de*t
Citera
2013-09-30, 23:58
Medlem
Rooters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekaka
M*ch*el B*de*t

i a + a l? Är det BO menar du?
Lite nyfiken på vart uppgiften kommer ifrån.
Citera
2013-10-01, 00:33
Medlem
Det luktar ju smugglingsaffär eller hälerideal som gått åt skogen här...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in