Känner som dig. Djur är alltid tillgivna, sårar inte, sviker inte en och allt de vill ha är kärlek, Med tanke på hur världen är idag så är det nog inte så konstigt du känner som du gör..
Jag kan gråta när jag ser djur på tv, speciellt naturprogram eller när jag ser program där hundar arbetar med människor (servicehundar) Det är något väldigt oskyldigt över djur. Speciellt husdjur, hela deras tillvaro avgör hur vi hanterar dem, hur vi uppfostrar dem och visar uppskattning.
Mår du dåligt, mår djuret dåligt. Det märker man speciellt på hundar. Har du stabilt psyke är hunden likadan, otroligt lugn och fridfull hund. Är ägaren ängslig- blir hunden orolig och nervös....
Brukar passa min systers Leonberger och han är en underbar hund! Otroligt stark i psyket och otroligt lugn och väldigt trygg i sig själv, det märker man. Han är väluppfostrad, snäll men det är pga hur min syster är som person då hon är en stark individ.
Min andra syster har också en hund, men hon är dock väldigt ängslig, stressad, orolig varje dag och den hunden är närmare som ett nervvrak pga all spänning som finns vilket är förkastligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
trez77
Vet inte var denna tråd hör hemma,men testar här. Som rubriken säger, Jag gillar djur mer än människor. Och jag menar verkligen det. Många säger att dom är djurmänniskor,många säger att dom älskar sin hund/katt eller vad det nu kan vara, men dom älskar sin medmänniska mer. Så är det inte för mej, jag älskar mina hundar,katter o fåglar mer.
När jag läser (ex här på fl) eller ser nyheter/program där djur far illa och/el plågas av människor,så får jag ett fysiskt illamående,jag skulle kunna döda (faktiskt döda) människan för att rädda djuret! Men om jag läser om barn som far illa (to.m pedofil-offer) så bryr jag mej inte alls.Eller,det är synd om ungen,men inget mer.
Jag trivs helt enkelt bättre med djur omkring mej än människor. Nån mer som känner så?