2013-10-02, 09:13
Medlem
Jag håller med dig, faktiskt, anser att människor har större möjligheter att försvara sig, samt att mentalt greppa vad som händer - för ett djur finns ingen förklaring, plötsligt finns bara smärta, tillfogad av någon annan.
Citera
2013-10-02, 09:14
Bannlyst
Det är helt naturligt, du är inte psykiskt sjuk.
Citera
2013-10-02, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heaven.on.earth
Det är helt naturligt, du är inte psykiskt sjuk.

Mod. Jag är friskförklarad, flytta tråden!
Citera
2013-10-03, 12:26
Medlem
Fred-Asps avatar
En misantropisk inställning är inte svår att utveckla. Att bara öppna en tidning är ju en påminnelse om hur hemskt vårat beteende kan vara många gånger. Så att den moraliska bubblan krymper för många är inte så konstigt. Tamdjur är något som vi då uppfattar som en varelse som inte vill något illa, utan är där för att göra dig glad igen.

Det har också mycket att göra med att våldet mot människor ( eller vuxna män först och främst ) är så avtrubbat genom tv-serier, filmer etc på ett sätt som våld mot kvinnor, barn och djur inte är. Att visa en film där en katt eller en hund blir ihjälslagen skulle definitivt ha större effekt på oss än att se t.ex Sean Bean bli sliten i stycken.
Citera
2013-12-04, 22:12
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Vet inte var denna tråd hör hemma,men testar här. Som rubriken säger, Jag gillar djur mer än människor. Och jag menar verkligen det. Många säger att dom är djurmänniskor,många säger att dom älskar sin hund/katt eller vad det nu kan vara, men dom älskar sin medmänniska mer. Så är det inte för mej, jag älskar mina hundar,katter o fåglar mer.
När jag läser (ex här på fl) eller ser nyheter/program där djur far illa och/el plågas av människor,så får jag ett fysiskt illamående,jag skulle kunna döda (faktiskt döda) människan för att rädda djuret! Men om jag läser om barn som far illa (to.m pedofil-offer) så bryr jag mej inte alls.Eller,det är synd om ungen,men inget mer.

Jag trivs helt enkelt bättre med djur omkring mej än människor. Nån mer som känner så?

Tänk, jag som trodde jag var ensam..
Hehe, klart att jag har min familj och vänner som står mig närmare. Men min hund när hon levde då var hon högst i rang, hade kunnat som du säger döda för att behålla henne i livet. Sen håller jag med dig fullständigt att någon gång kommer det slå snett i skallen på mig om jag blir vittne till att t e.x. en hund blir illa behandlad av sin husse. Och just den där känslan, visst det är sorgligt med barn och så som plågas, men i mig reagerar jag 7 gånger värre då det rör sig om ett djur. Sen ska jag inte hymla heller, jag äter kött, men jag tänker se till innan min livstid är slut att vi ska lära oss behandla djuren med respekt.
Citera
2014-01-25, 03:02
Medlem
Jag med. Tror människor är för sjuka-psykopater och sociopater-och såna sjukdomar har inte djur.
Citera
2014-01-25, 06:49
Känner som dig. Djur är alltid tillgivna, sårar inte, sviker inte en och allt de vill ha är kärlek, Med tanke på hur världen är idag så är det nog inte så konstigt du känner som du gör..
Jag kan gråta när jag ser djur på tv, speciellt naturprogram eller när jag ser program där hundar arbetar med människor (servicehundar) Det är något väldigt oskyldigt över djur. Speciellt husdjur, hela deras tillvaro avgör hur vi hanterar dem, hur vi uppfostrar dem och visar uppskattning.
Mår du dåligt, mår djuret dåligt. Det märker man speciellt på hundar. Har du stabilt psyke är hunden likadan, otroligt lugn och fridfull hund. Är ägaren ängslig- blir hunden orolig och nervös....
Brukar passa min systers Leonberger och han är en underbar hund! Otroligt stark i psyket och otroligt lugn och väldigt trygg i sig själv, det märker man. Han är väluppfostrad, snäll men det är pga hur min syster är som person då hon är en stark individ.
Min andra syster har också en hund, men hon är dock väldigt ängslig, stressad, orolig varje dag och den hunden är närmare som ett nervvrak pga all spänning som finns vilket är förkastligt.
Citat:
Vet inte var denna tråd hör hemma,men testar här. Som rubriken säger, Jag gillar djur mer än människor. Och jag menar verkligen det. Många säger att dom är djurmänniskor,många säger att dom älskar sin hund/katt eller vad det nu kan vara, men dom älskar sin medmänniska mer. Så är det inte för mej, jag älskar mina hundar,katter o fåglar mer.
När jag läser (ex här på fl) eller ser nyheter/program där djur far illa och/el plågas av människor,så får jag ett fysiskt illamående,jag skulle kunna döda (faktiskt döda) människan för att rädda djuret! Men om jag läser om barn som far illa (to.m pedofil-offer) så bryr jag mej inte alls.Eller,det är synd om ungen,men inget mer.

Jag trivs helt enkelt bättre med djur omkring mej än människor. Nån mer som känner så?
Senast redigerad av Mellyz 2014-01-25 kl. 06:54.
Citera
2014-01-25, 09:44
Medlem
Selfcreateds avatar
Är lite som dig faktiskt, missförstå mig inte, jag ogillar inte människor, jag är ju en själv. Men djur är "fördomsfria" för att uttrycka det lite simpelt kanske, djur tar sällan något, ger bara för det mesta.
Citera
2014-01-25, 19:10
Medlem
Jag har haft personer i min närhet som varit likadana, alltså att de bryr sig mest om sina hundar, katter och kaniner. Det är de djur som de handlat om då. Ibland har jag tyckt till och med att det varit outhärdligt (det är nog för att jag är totalt ointresserad av hundar och kaniner, katt är det enda jag skulle skaffa och dem kan jag hantera). Så jag orkar helt enkelt inte lyssna på tjatandet om hur man uppfostrar en hund och vad den behöver. Men med dessa människor har jag märkt och om somliga vet jag: de har en ADHD/Asperger syndrom som någon tidigare nämnde i tråden.

Exempelvis känner jag en hundägare som har den lydigaste hunden ever, en jakthundsras som jag i min barndom hört att de alltid skäller osv. jag har bara mött hundar av den rasen som skäller, hoppar och beter sig ohyffsat. Det gör inte hennes och för ett tag sedan skaffade hon en valp av samma ras, den är nu lika lydig. Hon är väldigt insatt i hundar och hundars beteende, hon har inte en diagnos men det finns en tydlig form av asperger hos henne. Hon är en extrem rutinmänniska. 07.00 upp och springa 08.30 äta fruktost (hunden får frukost) 09.00 plugga osv, med somliga tidsdiffningar när hon arbetar.

Just den där omsorgen av djur har väl de flesta människor med empati, men just den där lilla extra djursympatin om hur man ska vara med djur, hur de ska tämjas osv för djurens välbefinnande tycker jag påminner om bokstavskombinationer. Säger inte att du, trådskaparen har en sådan, men de jag mött med samma vördnad för djur har haft det/haft antydningar till.
Citera
2014-04-14, 20:02
Medlem
jucklozs avatar
Jag gillar människor mer än äckliga djur
Citera
2014-04-14, 21:48
Medlem
Kasperskys avatar
Det är inte alls konstigt. Minns när jag var liten, hade svårt att få kompisar. Men då hade jag mina husdjur! Du är inte sjuk, du älskar bara djur. Inge fel på det.
Citera
2014-04-14, 21:50
Bannlyst
Citat:

Jag.
Jag skulle hellre rädda en ung fågel än en gammal neger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in