Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-05, 03:27
  #169
Medlem
Kryptojudar, "kosmopoliter".
Citera
2013-10-05, 09:02
  #170
Medlem
Blanzeflors avatar
[quote=hushlittledarling|45536287]
Citat:
Ursprungligen postat av Blanzeflor

Ja. Det ligger ju i linje med demokrati. Att husha nån för alltid.
Mina kommentarer saknar sans och reson? Kan du vara konkret istället för otrevlig?

Aktuellt redaktionen har PK-as? Ja, det låter ju som att du är hjärntvättad eftersom det varken är PK eller asätare. De är journalister som kritiskt granskar alla.
Bara för att SDs hittepåbudget blir kritiserad så går du i taket. Men vad hade du väntat dig?
Okunniga politiker utan utbildning som lägger fram en budget... jisses... tro fan att den blir kritiserad.

Om fylle-Bengt lagt fram en motion så är det väl klart att den blir granskad. Så även SDs skit.
Vad är det du har problem med? Det är väl för fan bara att stänga av tv.

Kan tänka mig att du gärna tar till vapen. Såna är ni. Rasister och nazister och kommunister och islamiska fundamentalister. Mördar oliktänkare.
Vem har förespråkat demokrati här?
För att vara konkret, så agerar du som en papegoja, och har en rabiat förkärlek till de styrande asen i regering och riksdag. Och försvarar allt de gör med näbbar och klor.
Men du kommer nog ändra uppfattning när också du märker det fruktansvärda förfall som väntar vårt samhälle. Du kan bara inte se längre än din näsa räcker. Alla här som reagerar mot den nu förda politiken , inser ju att det kommer ända i en katastrof.
Men som sagt, det är meningslöst att försöka få dig att förstå det.
Hoppas du tystnar snart, och drabbas av sjukdom eller bara glöms bort på äldreboendet, av en invandrad afghan som fått jobb där.
Citera
2013-10-05, 23:36
  #171
Medlem
hushlittledarlings avatar
[quote=Blanzeflor|45539311][quote=hushlittledarling|45536287]
Citat:
Vem har förespråkat demokrati här?
Ja, inte du verkar det som. Demokratin som betalt din uppväxt, kunnat ge dig skriv,läs och kunskaper, vård och skola... men icke... när du sen vuxit upp så föraktar du tydligen det du fått. Otackasamma djävel.

Citat:
För att vara konkret, så agerar du som en papegoja, och har en rabiat förkärlek till de styrande asen i regering och riksdag.
Ja. Jag har stor respekt för våra politiker även om jag inte håller med alla i sak. Men vi lever i ett av världens bästa länder. Ett av de rikaste och mest demokratiska länderna i världen. Och du pissar på våra svenska folkvalda. Du pissar på hederliga svenskar.


Citat:
Och försvarar allt de gör med näbbar och klor.
Nej, det gör jag inte. Men jag försvarar de demokratiska kvarnarna. Det är de som gjort oss till världens bästa land. Till skillnad från länder som saknar demokrati.
Du pissar på Sverige och du är verkar stolt över det. Flytta för fan till Nordkorea eller muhammed Iran. Där råder diktatur.

Citat:
Men du kommer nog ändra uppfattning när också du märker det fruktansvärda förfall som väntar vårt samhälle
SD sitter i riksdagen. SD satsar på kyrkoval. SD satsar allt de kan för att bli ett etablerat riksdagsparti. De slänger ut rasister och puckona ur partiet. De kör stenhårt på att bli tagna seriöst. De satsar helt enkelt på att bli PK!!

Vi har ett förfall av vårt samhälle för att våra politiker satsar fel. De rikaste blir rikare och de fattigare blir fattigare.
I den myllan gror rasism. Och där har du gått på en klassiker; att skylla på invandrare för att det går dåligt.
Du borde för fan skämmas. Du är och kommer för alltid vara en idiot. För du tror att hudfärgen är roten till problemet. När det handlar om att ekonomisk fördelning.
Att privatisera skola och sjukvård så att privata företag konfiskerar våra ekonomiska satsningar och för ut dessa ur sverige. Det kan du inte skylla på nån hudfärg.
Tramsigt.

Bara för att du nu kan välja köpa kebab innebär inte att du blir mindre svensk eller blir arbetslös. Finns inget som hindrar dig från att starta en kebab-bar... det verkar ju gå bra för invandrarna... alltså finns en marknad... varför startar inte du en kebab-bar då?


Citat:
. Du kan bara inte se längre än din näsa räcker.
kommer från rätt käft. Som gått på rasisthögerns propaganda. De talar om att det är invandrarnas fel allting. Och du köper den skiten.
De talar om att media är roten till det onda. och du köper det.
De talar om att muslimer är satans hantlangare och du köper det.
De påtalar att alla andra i samhället Sverige är onda och köpta och hjärntvättade...

EXAKT SÅ FUNGERAR EN SEKT. EXAKT SÅ.

Citat:
Alla här som reagerar mot den nu förda politiken , inser ju att det kommer ända i en katastrof.
Jamen du... Det har jag hört i 30 år...
Varje år kommer det: Det blir en katastrof. Vi blir utrotade...
Det är inget nytt. Alla ropar på vargen...
Du är lika korkad som alla de som gått på det innan dig.

Kod:
Men som sagt, det är meningslöst att försöka få dig att förstå det.
Spegel.

Citat:
Hoppas du tystnar snart, och drabbas av sjukdom eller bara glöms bort på äldreboendet, av en invandrad afghan som fått jobb där.
Jamen eftersom jag inte har några problem med att det är en afgan så bryr jag mig inte.

Roligare vore om du hamnade där och blev tvingad att bli torkad i röven av en afghan... det är bra mycket roligare.
Det roliga är att det kommer troligtvis bli så eftersom 25% idag är invandrare som jobbar inom äldrevården. Eftersom svenskar är för lata.
Citera
2013-10-06, 00:05
  #172
Medlem
Blanzeflors avatar
[quote=hushlittledarling|45549984][quote=Blanzeflor|45539311]
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling

Ja, inte du verkar det som. Demokratin som betalt din uppväxt, kunnat ge dig skriv,läs och kunskaper, vård och skola... men icke... när du sen vuxit upp så föraktar du tydligen det du fått. Otackasamma djävel.


Ja. Jag har stor respekt för våra politiker även om jag inte håller med alla i sak. Men vi lever i ett av världens bästa länder. Ett av de rikaste och mest demokratiska länderna i världen. Och du pissar på våra svenska folkvalda. Du pissar på hederliga svenskar.



Nej, det gör jag inte. Men jag försvarar de demokratiska kvarnarna. Det är de som gjort oss till världens bästa land. Till skillnad från länder som saknar demokrati.
Du pissar på Sverige och du är verkar stolt över det. Flytta för fan till Nordkorea eller muhammed Iran. Där råder diktatur.


SD sitter i riksdagen. SD satsar på kyrkoval. SD satsar allt de kan för att bli ett etablerat riksdagsparti. De slänger ut rasister och puckona ur partiet. De kör stenhårt på att bli tagna seriöst. De satsar helt enkelt på att bli PK!!

Vi har ett förfall av vårt samhälle för att våra politiker satsar fel. De rikaste blir rikare och de fattigare blir fattigare.
I den myllan gror rasism. Och där har du gått på en klassiker; att skylla på invandrare för att det går dåligt.
Du borde för fan skämmas. Du är och kommer för alltid vara en idiot. För du tror att hudfärgen är roten till problemet. När det handlar om att ekonomisk fördelning.
Att privatisera skola och sjukvård så att privata företag konfiskerar våra ekonomiska satsningar och för ut dessa ur sverige. Det kan du inte skylla på nån hudfärg.
Tramsigt.

Bara för att du nu kan välja köpa kebab innebär inte att du blir mindre svensk eller blir arbetslös. Finns inget som hindrar dig från att starta en kebab-bar... det verkar ju gå bra för invandrarna... alltså finns en marknad... varför startar inte du en kebab-bar då?



kommer från rätt käft. Som gått på rasisthögerns propaganda. De talar om att det är invandrarnas fel allting. Och du köper den skiten.
De talar om att media är roten till det onda. och du köper det.
De talar om att muslimer är satans hantlangare och du köper det.
De påtalar att alla andra i samhället Sverige är onda och köpta och hjärntvättade...

EXAKT SÅ FUNGERAR EN SEKT. EXAKT SÅ.


Jamen du... Det har jag hört i 30 år...
Varje år kommer det: Det blir en katastrof. Vi blir utrotade...
Det är inget nytt. Alla ropar på vargen...
Du är lika korkad som alla de som gått på det innan dig.

Kod:
Men som sagt, det är meningslöst att försöka få dig att förstå det.
Spegel.


Jamen eftersom jag inte har några problem med att det är en afgan så bryr jag mig inte.

Roligare vore om du hamnade där och blev tvingad att bli torkad i röven av en afghan... det är bra mycket roligare.
Det roliga är att det kommer troligtvis bli så eftersom 25% idag är invandrare som jobbar inom äldrevården. Eftersom svenskar är för lata.

Titta på våldsstatistiken (även om Sarnecki försöker dölja den med dimridåer) Titta på våldtäktsstatistiken.
Hur blind får man vara inför de fruktansvärda problem som Reinfeldt och knullenhag importerat?
Du lever i förnekelse, av det som verkligen sker. Och försvara dessa brottslingar. Sanslöst.
Din lilla rosa bubbla som du vandrar runt i, kommer snart spricka.
Kanske när en dig närstående, blir brutalt våldtagen, eller rånad.
Men jag antar att du har en mycket stor förståelse då också. För gärningsmannen.
Jag önskar dig allt ont här i världen.
Aktuellts personal för övrigt, verkar gå i samma sunkiga skor som du gör (föratt inte bli OT).
Citera
2013-10-06, 07:34
  #173
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Det kan visserligen vara rimligt och acceptabelt med partipolitiska sidodiskussioner i en tråd som behandlar massmedias hantering av ett politiskt parti, men nu hotar dessa att helt ta över tråden. Återvänd vänligen till att diskutera Aktuelltinslaget.

/Moderator
Citera
2013-11-21, 19:13
  #174
Medlem
Scott Danielss avatar
Trots den uppenbara vinklingen frias inslaget av Granskningsnämnden:

"Vad anmälarna anfört medför inte att inslagen strider mot kraven på opartiskhet eller saklighet."

Klippet kan ses här: http://www.youtube.com/watch?v=n8JDsfgbwyo

Nämndens beslut: http://www.radioochtv.se/Sok-arende/...lag-om-budget/




Bra skrivet!

Citat:
Ursprungligen postat av iddioot
Som opartisk när det gäller partipolitik, jag är varken Miljöpartist eller Sverigedemokrat. Har jag i sann Josefsson anda granskat detta inslag i detalj. Jag väljer att fälla Aktuellts inslag. Om Myndigheten för radio och tv behöver en opartisk granskare PM:a mig

Mitt utlåtande

Program: Aktuellt
Tid: 21:00 den 30 September

Aktuellt visar två inslag direkt efter varandra, inslagen handlar om
Miljöpartiets skuggbudget och deras klimatpaket på 49 miljarder kronor. Enligt Miljöpartiets språkrör Åsa Romson ska detta klimatpaket i slutändan stimulera ekonomin och skapa jobb i Sverige.

Ingen "expert" intervjuas om detta klimatpaket är bra eller dåligt för Sverige.
Åsa Romson får sista ordet i inslaget om klimatpaketet och det hon säger får stå omotsagt.

Det andra inslaget handlar om Sverigedemokraternas skuggbudget. Att minska asyl och anhörighetsinvandringen med 90 % så kommer det bli en besparing på 118,2 miljarder på fyra år.

Efter intervjun med Sverigedeomokraternas ekonomiskpolitiska talesperson Sven-Olof Sällström
Så får"experten" Stefan Fölster kommentera Sverigedemokraternas besparingar samt
att speaker-rösten avslutar hela inslaget med att säga "Kortsiktigt kan det kosta men på längre sikt kommer vinsten. Forskning visar att tillväxten gynnas av invandring. Ett stopp för invandring idag kan stå oss dyrt morgon."

Sammanfattning

Två inslag om två olika partier.

Miljöpartiet får berätta om sitt klimatpaket och påstå saker utan att en "expert" intervjuas. Åsa Romson får sista ordet om att detta paket kommer gynna Sveriges ekonomi och skapa jobb.

Sverigedemokraterna får berätta om sina besparingar. MEN en "expert" intervjuas och sågar besparingar utan att Sverigedemokraterna får chans att kommentera "expertens" uttalanden. "speaker-rösten" avslutar hela inslaget med att få Sverigedemokraternas MINSKADE asyl och anhörighetsinvandring att handla om ett STOPP för invandringen som kan komma att stå Sverige dyrt.

Obesvarade frågor

Är det relevant att "speaker-rösten" berättar att ett STOPP för invandringen kan stå oss dyrt i framtiden i ett inslag som handlar om att MINSKA invandringen ?

Vilken forskning visar att tillväxten gynnas av invandring? KÄLLA PÅ DET
Finns det forskning som visar det motsatta? Vilken typ av invandring pratar "speaker-rösten" om ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback