Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Förstår att du gillar Elvis, men det är faktiskt hon är faktiskt inte så rolig. Hur humoristisk man än är lagd.
Tycker DU ja... Ärligt måste man nog varit där för att förstå hela sammanhanget. Jag hyser största respekt för en av musikhistoriens riktiga giganter, ja. Han röst, musikaliska timing och sättet som han satte varje ton perfekt gjorde/gör honom unik för all framtid (en
miljard sålda plattor talar för sig!). Är dock ingen riktig fan, s a s, utan jag är mycket nöjd med de liveinspelningar jag har, resten har jag aldrig riktigt orkat med.
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Om man inte är rätt väck alltså.
Var tvungen att rota fram min gamla maxi-cd med den inspelningen - och är han hög så är jag fan Rudolf med den röda mulen... Hans röst är alldeles för kristallklar och skärpt. Sedan gick han på speed om dagarna, och speed blir du inte väck, eller hög, på. Ja, inte på det viset i vart fall. Förövrigt gjordes den inspelningen 69 - långt innan han på allvar fastnade i (Las Vegas & drog) träsket.
Jag tror inte karln gjorde ett gig utan att skratta och skämta både i och mellan låtarna. Det var hans stil helt enkelt.