2010-01-08, 23:23
Medlem
yxskafts avatar
Snubben hade allt, inte bara såg han ut som en grekisk gud han hade även en röst som operasångare avundas.
Citera
2010-01-09, 04:29
Medlem
ripp elvis 75 år synd att du dog en tidig död du var hjelte för många männskor å mej. hoppas du sjunger jalhuose rock i himlen så sangte pär rammlar av stolen ha ha

bäst: jailhuose rock

in the getho
blue swed shos

sämst:
jul låtarna
Citera
2010-01-09, 10:19
Medlem
Meskilstunas avatar
Min farfar föddes ett par timmar ifrån Elvis, samma dag. Så jag var på 75-års-kalas igår.

Jag och brorsan frågade oss en grej: Spelades det inge Elvis på radion igår?
Själv lyssnar jag inte så mycket på radio så jag vet inte, men han hade tydligen lyssnat en del på för/- och eftermiddan utan att höra nåt?!?!!! Varför spelades det inte åtminstonde 4 - 5 elvis låtar påvarje radiokanal varje timme minst igår`? Eller gjorde det det?
Citera
2010-01-09, 10:35
Medlem
Ovcharkas avatar
Sjöng bra, i övrigt var han ganska värdelös. Försökte dessutom jävlas med The Beatles. Med sina kontakter inom CIA försökte han få dem bannlysta i USA. Stackarn kände sig hotad av konkurrensen. Sen blev han fet och dog på muggen. Aja.
Citera
2010-01-09, 12:10
Medlem
Droit33s avatar
Misstänker starkt att min förra fysiklärare kommer att sitta på den här tråden, han hade alltid med en obligatorisk "The King" fråga på alla prov vi hade med honom
Citera
2010-01-09, 12:20
Medlem
vinternoll-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droit33
Misstänker starkt att min förra fysiklärare kommer att sitta på den här tråden, han hade alltid med en obligatorisk "The King" fråga på alla prov vi hade med honom

Typ "Hur många Elvis hade det behövts för att få jorden ur sin omloppsbana?"

Artister som Elvis (och Sinatra) kommer aldrig finnas igen.

R.I.P
Citera
2010-01-09, 12:24
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Förstår att det kan verka lite skrämmande för många uppfödda med Britney, Idol och annat skit att det faktiskts funnits riktiga artister en gång i tiden. Elvis sjöng gärna andras låtar för den delen så det är väl inte låtskapandet som är unikt utan rösten och hans unika personlighet.
Här är ett videoklipp precis före hans död http://www.youtube.com/watch?v=haDEhmfksQo , en underbar låt, framfört fantastiskt!

Det var väl det enda han gjorde!
Hursomhelst är han den störste vi har haft!
En magisk människa.
Citera
2010-01-09, 19:54
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
I dag fyller den störste artisten av dom alla 75 år, tycker att han om nån förtjänar en tråd. Bör fyllas med material om vad ni tycker denne superstjärna gjort bra eller dåligt för den delen. Kom igen och skriv lite.
Själv firar jag med mycket fet mat och alkohol i bästa elvis stil, On stage från 1970 liras på hög volym.
Apropå inget alls...
Elvis dog 16 augusti 1977 idag drygt 33år sedan frid över hans minne men vad tusan har den mannen uträttat egentligen?

Nåja en och annan låt kanske är värd att minnas.
Elvis - Suspicious Minds
Elvis Presley - Heartbreak Hotel
Elvis Presley - Devil in Disguise
Elvis Presley - In the ghetto
Elvis Presley - Teddy Bear
Citera
2010-01-09, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Apropå inget alls...
Elvis dog 16 augusti 1977 idag drygt 33år sedan frid över hans minne men vad tusan har den mannen uträttat egentligen?

Nåja en och annan låt kanske är värd att minnas.
Elvis - Suspicious Minds
Elvis Presley - Heartbreak Hotel
Elvis Presley - Devil in Disguise
Elvis Presley - In the ghetto
Elvis Presley - Teddy Bear

Nja, det vet man ju inte en del tror att han lever än idag. Kan också varit av utomjordisk härkomst lite svårt att säga kanske men det är en teori.

http://www.youtube.com/watch?v=d0vXxH1IEmQ

Rock on
Citera
2010-01-10, 17:58
Medlem
beejay5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soda_Popinski
Det var väl det enda han gjorde!
Hursomhelst är han den störste vi har haft!
En magisk människa.

Han tänkte nog på låtar som framförts av andra artister tidigare. Inte bara låtar som är skrivna till just Elvis. Å andra sidan var ju Elvis den som styrde och ställde i studion och fick som han ville när det gällde att få fram ett sound (åtminstone efter comebacken). Men Elvis har faktiskt varit med och skrivit en del låtar, exempelvis Heartbreak hotel.
Citera
2010-02-12, 08:50
Medlem
McCarthy01s avatar
Har aldrig riktigt förstått den här Elvis-hysterin. Så jävla bra var han inte. Visst, han hade en bra sångröst och han fick kvinnsen på fall, men gillar man Elvis som man måste man nästan vara bög. Hans musik är utstuderat smörig och till råga på allt bonnig. När jag hör Elvis gör jag associationer till någon bonntölp med koskit-luktande mundering som står och shakear loss till "Dont be cruel" eller liknande.

Har en kompis som alltid ska spela Elvis när han är på fyllan. Då är det bara att gå därifrån...
Citera
2010-03-04, 14:55
Medlem
elektronikfreaks avatar
Jag har uppskattat Elvis ända sedan jag var barn o såg hans filmer på bio ihop med farsan som var stor Elvis fantast o körde jänkare.

En ny sajt med Elvis som en tysk samlare kör är bra: http://elvisoncd.webs.com/

Det trista med Elvis tycker jag att de försöker tjäna så jävla mycket pengar på honom o hans namn. Ett ex är de FTD skivor som Sony/BMG ger ut. Det har väl kommit ut bortåt 100 utgåvor vid det här laget.

För övrigt finns det mängder av Elvis på: http://www.guitars101.com/forums/f148/

***ROCK ON***
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in