• 1
  • 2
2013-09-30, 09:29
Medlem
OT eller Dboll?

Står inför min andra kur som kommer bli en oral only... vill åt massan så styrkan får komma i andra hand. Ligger på ett litet överskott vill inte åt bloaten

Vad säger eran erfarenhet? det lutar åt dboll med en dosering på 30/50, är det ok i dagens läge eller bör man höja då jag tycker mig anse att dosering ökar hela tiden i takt med att nya prepp utvecklas?

Har även kikat lite på superbol men hittar dåligt med info om detta, kan någon ge en kortfattad förklaring kring detta?

Som sagt är ute efter massa och har tidigare kört en winny 50/50, hur ställs denna i förhållande till dboll? ( och då tänker jag på hur pass hård den är mot kroppen, inte vilken effekt det ger för det vet jag)

När jag var on på winnarna försvann sexlusten totalt vilket egentligen var min enda ordentliga bieffekt (blod - och levervärden försämrades självklart något men ingen fara) men ack så jävla jobbig. Ska tydligen va väldigt individuellt och vissa beskriver att lusten t o m ökar på dboll?

Lite info för sakens skull:
21-25
79kg
180cm
12-13%bf

Bänk: 110 kg
Mark: 190 kg
Böj: 140 kg

Många frågor men jag hoppas ni kan hjälpa mig.
Senast redigerad av Xforce8 2013-09-30 kl. 09:58.
Citera
2013-09-30, 10:06
Medlem
Fenjal888s avatar
Jag gillar OT tusen gånger mer än dbol.
Citera
2013-09-30, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag gillar OT tusen gånger mer än dbol.

Kan du utveckla ditt svar?

Någon som kan svara på övriga frågor?
Citera
2013-09-30, 10:30
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xforce8
Kan du utveckla ditt svar?

Någon som kan svara på övriga frågor?

Jag, och många andra, blir väldigt trött på dbol. Dessutom upplever jag mycket mer nedstängning av dbol än OT.

OT är en perfekt nybörjarsteroid. Såg att detta skulle bli din andra kur. Hur såg din första ut?
Citera
2013-09-30, 10:41
Medlem
Citat:
Jag, och många andra, blir väldigt trött på dbol. Dessutom upplever jag mycket mer nedstängning av dbol än OT.

OT är en perfekt nybörjarsteroid. Såg att detta skulle bli din andra kur. Hur såg din första ut?

Jo har hört lite att det ska vara en jobbig bieffekt också, men resultatmässigt...fick du inte mer massa på dboll än OT?

Yes min andra kur, min första som var på winnar 50/50, skedde under deff och jag är rätt nöjd. Eftersom jag låg på ett underskott var jag rädd att förlora styrka men winnarna hjälpte mig att behålla i stort sett all massa och ökade t o m en gnutta i styrka samtidigt som jag blev riktigt hård och vaskulär. Det sistnämnda har givetvis försvunnit nu då jag inlett bulken men jag är ändå nöjd då jag slipper jobba upp den del av den förlorade styrkan och massan som man kan tappa under deff. egentligen inga bieffekter förutom bortblåst sexlust vilket var jobbigt för psyket... å även för vissa andra...if u know what i mean
Citera
2013-09-30, 12:11
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Jo har hört lite att det ska vara en jobbig bieffekt också, men resultatmässigt...fick du inte mer massa på dboll än OT?

Jag körde först 40/50 OT, min andrakur var 30/50 dbol. Min första kur på OT var riktigt bra, bra gains och ingen nereperiod alls. Min andra kur på dbol ångrar jag, okej gains men med en nere period. Dessutom har jag för mig att dbol är elakare för kroppen. Men billigare.

Jag skulle absolut rekommendera OT, av egna erfarenheter. Men har du funderat på inject? Du kan inte köra orala för alltid.
Citera
2013-09-30, 12:23
Medlem
Abolishs avatar
Jag skulle också säga OT. Att bli uppblåst på dbol och sedan tappa en del ser jag som sämre jämfört med OT där man lägger på sig en del och dessutom får behålla i princip allt.

OT är som sagt lite dyrare men det bör inte spela någon roll för någon som kurar lite då och då. Satsa på något i intervallet 50/50 och 60/60 tycker jag.
Citera
2013-09-30, 13:11
Medlem
Citat:
Jag körde först 40/50 OT, min andrakur var 30/50 dbol. Min första kur på OT var riktigt bra, bra gains och ingen nereperiod alls. Min andra kur på dbol ångrar jag, okej gains men med en nere period. Dessutom har jag för mig att dbol är elakare för kroppen. Men billigare.

Jag skulle absolut rekommendera OT, av egna erfarenheter. Men har du funderat på inject? Du kan inte köra orala för alltid.

Hmm ok, har alltid trott att dboll gav lite mer än OT i slutändan men får ta mig en funderare där alltså när jag nu hör vad ni säger...

Haha jo jag vet... har inte riktigt kommer över den där tanken på att sticka mig själv men det som är mest problematiskt är min livssituation där jag har kontakt med folk i jobbsituation och privatliv så känns konstigt att springa runt med ambuller å kanyler ...men kanske bara jag som är väldigt oerfaren med det bruket...

Citat:
Ursprungligen postat av Abolish
Jag skulle också säga OT. Att bli uppblåst på dbol och sedan tappa en del ser jag som sämre jämfört med OT där man lägger på sig en del och dessutom får behålla i princip allt.

OT är som sagt lite dyrare men det bör inte spela någon roll för någon som kurar lite då och då. Satsa på något i intervallet 50/50 och 60/60 tycker jag.

Nej precis, priset är inte avgörande för min del, däremot vad jag får ut av preppet... Har du själv kört någon av doseringarna du nämner?

Har ni några stats/gains som ni vill redovisa ( d v s mått på ökningar vid en viss dosering)?

Skulle ni t o m kunna påstå att OT är det mest effektiva preppet om man ser till helheten efter avslutad kur? (om man då ponerar att man kör endast oralt och inte som en blast kur)

Vilket märke körde ni OT på?
Senast redigerad av Xforce8 2013-09-30 kl. 13:24.
Citera
2013-09-30, 13:43
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Hmm ok, har alltid trott att dboll gav lite mer än OT i slutändan men får ta mig en funderare där alltså när jag nu hör vad ni säger...

Ja, det trodde jag med innan jag testade. Jag tycker dbol är bättre att ha som front tillsammans med en injectkur, eller en blast mitt i. OT är bättre ensamt, absolut.

Citat:
Haha jo jag vet... har inte riktigt kommer över den där tanken på att sticka mig själv men det som är mest problematiskt är min livssituation där jag har kontakt med folk i jobbsituation och privatliv så känns konstigt att springa runt med ambuller å kanyler ...men kanske bara jag som är väldigt oerfaren med det bruket...

Det är inte så läskigt när du väl gjort det, och du går ju inte runt med det, du har det hemma. Tar 5 minuter att sticka sig, och man gör det var femte dag.

Citat:
Skulle ni t o m kunna påstå att OT är det mest effektiva preppet om man ser till helheten efter avslutad kur? (om man då ponerar att man kör endast oralt och inte som en blast kur)

Är många faktorer. Gains, bieffekter (kort- och långsiktiga), pris. OT tycker jag ger väldigt bra gains med förhållandevis lite bieffekter. Inte billigt, men inte jättedyrt heller. En bra, safe steroid.

Citat:
Vilket märke körde ni OT på?

Kommer inte ihåg, det var länge sedan nu. Kan varit Sharklabs.
Citera
2013-09-30, 13:46
Medlem
Tack för dina svar Fenjal888, dom hjälper i mina funderingar. Minns du vilken dosering du låg på?
Citera
2013-09-30, 13:50
Medlem
ZEUS.s avatar
Citat:
Tack för dina svar Fenjal888, dom hjälper i mina funderingar. Minns du vilken dosering du låg på?

om du läst ordentligt så ser du att den va 40/50!!!

för mej är ot en light variant av d-boll. en 30/50 på d-boll ger mej betydligt mer än 40/50 ot

o eftersom du måste högre upp i dosering på ot.n så talar inte mkt att den är bättre ur hälsosynpunkt heller..
Citera
2013-09-30, 13:55
Medlem
BlueEyedDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZEUS.
om du läst ordentligt så ser du att den va 40/50!!!

för mej är ot en light variant av d-boll. en 30/50 på d-boll ger mej betydligt mer än 40/50 ot

o eftersom du måste högre upp i dosering på ot.n så talar inte mkt att den är bättre ur hälsosynpunkt heller..
Har läst att det finns några som tycker ot ger mer dboll..men men har inte kört ot då jag oxå tyckt det verkat vara en light variant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in