2013-09-29, 21:09
Medlem
Vet inte vart jag skulle lägga denna tråden, så jag gissar helt enkelt.

Hej!

Jag håller på med mitt projektarbete, går uppenbarligen i gymnasiet. Jag ska egentligen skriva något som BARA är inriktat till musik, då jag går estetisk linje. Grejen är att jag har tröttnat på musik, men träning är något jag håller på med väldigt ofta. Styrketräning och så. Så jag tänkte kombinera dessa två, hur musik påverkar träningen tänkte jag undersöka. Hur ska jag gå tillväga? Är detta ett stabilt projektarbete? Kan man göra något av det överhuvudtaget? Hur undersöker jag detta? Tar emot all hjälp jag kan ang. detta.

Tack!
Citera
2013-09-29, 21:26
Medlem
EnSmutskalles avatar
Det går väl att göra goda kopplingar mellan dans som träning. För att dansa krävs musik. Låter väl relativt stabilt. Du får väl göra någon intervju/enkätundersökning som berör ämnet. Antar att denna uppsats ska vara runt 20-30 sidor. Vilket kanske kan bli svårt med ditt ämne.
Citera
2013-09-29, 22:34
Medlem
Basfrostens avatar
Ta med något om musik på gym, det man har i öronen när man springer och sådant. Små grejer som gör stor skillnad.
Citera
2013-09-29, 23:11
Medlem
Absolut, det låter som en bra ide
Hur olika sorters musik påverkar passet osv
Gör en träningsdagbok där du skriver ner hur passet gick och vad för typ av musik du hade så fyller du upp dina timmar jävligt fort (dessutom så är det bra för betyget att ha nån sorts loggbok )
Experimentera med dina vänner som tränar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in