Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Ja, jag har då aldrig sett någon människa utsatt för tortyr, förnedring och förödmjukelse "stoltsera" med det efteråt....
Nu utsattes inte Elie Wiesel för tortyr och förnedring, och om man inte betraktar hans sorterande av elektriska komponenter för återanvändning som förödmjukande (han kom ju direkt från yetsivan och skulle bli rabbin) som förödmjukande så förödmjukades han knappast heller...Men en mer emblematisk och legendarisk "överlevare" får du väl leta länge och förgäves efter, eller hur?
Och det är klart att den gamle lögnaren Wiesel (som Finkelstein helt riktigt kallar "the resident clown of the Holocaust cirkus") stoltserar med sitt hopfantiserade martyrskap. Och han tar 25.000 dollar per föreläsning för att rapa upp de gamla amsagorna om "bibliska fasor som förnuftet inte kan förstå".
Citat:
Men det fanns väl även tyskar som efter kriget erkände att de hade sysslat med detta i koncentrationslägren? Ljög de i så fall?
Höss är (jämte den mentalt instabile och mystiskt döde Gerstein) den ende jag känner till från krigsslutet, och det är väl känt och fastslaget att Höss misshandlades, torterades och berövades sömn under åtskilliga dygn, att man hotade att likvidera hans familj osv. om han inte skrev under på de absurda påståendena om "gasning av miljontals judar". Har du några andra "bekännelser" från 1945 du vill hänvisa till är det bäst att du plockar fram dem.
Citat:
Jag undrar hur mycket ni avskriver om myt egentligen? (Ni = revisionisterna)
Menar ni att nazisterna överhuvudtaget inte var intresserade av att utrota judar? Eller är det främst antalet (6 miljoner) som ni betraktar som myt?
Ingen plan och inget försök att "Förinta alla judar" har kunnat påvisas. Sex miljoner är förstås en propagandasiffra, långt färre judar dog under kriget på av axelmakterna behärskat territorium.
Citat:
Hade de fått välja, så hade de nog hellre sluppit det som hände dem i Nazi-Tyskland.
Du menar alltså att staten Israel och de ledande sionistiska organisationerna i dagens värld befann sig i Hitlertyskland?
Citat:
Men åter igen: Det är ju inte bara judarna själva som har vittnat om det. Även tyskar som jobbat i koncentrationsläger har ju erkänt... Och befolkningar boendes i närheten har vittnat om hur skorstenarna rök dygnet runt och om den förfärliga stanken. Skulle hela efterkrigstidsbefolkningen ha drabbats av samma masspsykos och inbillat sig precis samma saker. Verkar inte DET osannolikt?
Det är naturligtvis inte "hela efterkrigsbefolkningen" som "vittnat" om "Förintelsen". Det är några få personer som påstår att de bevittnat "Förintelsen" som den saluförs av Holocaustpropagandan, och deras "vittnesmål" visar sig vid närmare granskning vara djupt problematiska för de gaskammartroende. De är kort sagt absurda, i strid med kända naturlagar, inte bekräftade av någon teknisk eller dokumentär bevisning.
Citat:
Så tyskarna använde aldrig zyklon B menar du?
För att genom desinficering av textilier osv. förebygga epidemisk smittspridning genom ohyra, ja, det är väl dokumenterat. Men inte för att döda människor med.
Citat:
Gasade de heller inte ihjäl handikappade i bussar med invällande koldioxid?
Nej, jag har endast sett dokumentära bevis för att eutanasiprojektet genomfördes med injektioner av morfin o.d.
Citat:
I andra avseenden har jag gjort det, men inte i detta fall. Jag känner inte till ]om det är så att revisionister fängslas och förföljs, som du säger. Men ÄR det så, så är det givetvis förkastligt. Åsiktsfrihet och yttrandefrihet måste ju gälla även när yttrandena och åsikterna är obehagliga.
Då tycker jag du ska läsa på lite. Germar Rudolf dömdes nyss till 30 månaders fängelse, Ernst Zündel till fem år. En diskussion som denna är otänkbar, därför att den är olaglig, på exempelvis ett tyskt eller franskt forum.
Citat:
Ja, det är precis det jag "antyder". Vad menar du att det står i Wannseeprotokollet då?
Att judar deporterades och anlitades för tvångsarbete.