2013-09-27, 22:17
Medlem
Vore jättesnällt om ni ville tipsa och skriva era bästa recept på god kalorisnål mat som passar vid viktnedminskning. Inga tips om typ kyckling och grönsaker, sådana enkla saker kan jag. Men exempelvis olika soppor och andra goda recept som är kalorisnåla!
Citera
2013-09-27, 22:56
Medlem
Varför kollar du inte i en kokbok på nätet?
Citera
2013-09-27, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Varför kollar du inte i en kokbok på nätet?

googlat men hittar inget och de "kokböcker" jag hittar står det inte hur mycket kalorier det innehåller etc:P
Citera
2013-09-28, 00:09
Medlem
eXtracts avatar
http://www.tasteline.com/ReceptSok/r...C3%A4rde%29%29

Lätt att söka bland recepten på all möjliga sorters maträtter (sopa, grytor, varmrätter m.m.). En hel del har också information med kcal/näringsvärde per portion Sök hårt!
Citera
2013-09-28, 01:36
Medlem
HaveFuns avatar
titta på sallader eller grönsaksröror vilka du kan fylla ut måltiden med. Ger måltiden större volym vilket jag tycker mättar mer. Man kommer dock må skit pga kaloriunderskott, men detta är ett faktum som inte går att göra så mycket åt.
Ex rattatouille och olika squashröror
Citera
2013-09-28, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
titta på sallader eller grönsaksröror vilka du kan fylla ut måltiden med. Ger måltiden större volym vilket jag tycker mättar mer. Man kommer dock må skit pga kaloriunderskott, men detta är ett faktum som inte går att göra så mycket åt.
Ex rattatouille och olika squashröror

Exakt hur mycket skit kommer jag må? Jag klarar väl av att jobba iaf?
Citera
2013-09-28, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av workergirl
googlat men hittar inget och de "kokböcker" jag hittar står det inte hur mycket kalorier det innehåller etc:P

Behöver du veta det då? Räcker ju att veta att maten innehåller kalorisnåla produkter så vet du att maten kommer bli kalorisnål per 100g. Om du väljer att laga maten kan du själv räkna ut det.

Må skit? Ät vad kroppen behöver så mår du hur bra som helst samtidigt.
Citera
2013-09-28, 10:33
Medlem
sowahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workergirl
Exakt hur mycket skit kommer jag må? Jag klarar väl av att jobba iaf?
Som värst är det dag 1-4, sedan lugnar det ner sig. Är inne på snart 2 månaders underskott och jag mår prima.

Jobba blev lite tufft emellanåt. Nu jobbade förvisso jag 60-85 h / vecka med ett intensivt jobb men har du ett jobb som inte kräver större ansträngning bör det inte vara några problem.
Citera
2013-09-29, 00:38
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sowah
Som värst är det dag 1-4, sedan lugnar det ner sig. Är inne på snart 2 månaders underskott och jag mår prima.

Jobba blev lite tufft emellanåt. Nu jobbade förvisso jag 60-85 h / vecka med ett intensivt jobb men har du ett jobb som inte kräver större ansträngning bör det inte vara några problem.

Tar typ en vecka för mig att vänja mig, men det är disciplin som gäller, kan få infall ibland och vilja käka som ett djur. Då kan man äta gröt exempelvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in