2013-09-27, 15:16
Medlem
Tar igen lite ämnen som jag skippade i gymnasiet, en av dessa är kemi 1.
Då jag hade äldre böcker från Kemi A, valde jag att inte köpa den kurslitteratur som var aktuell för kursen, vilket har funkat
fint tills nu..
Har nämligen ett prov i form av en laboration, där böckerna inte får medtas. Laborationen jag ska göra står beskriven i boken jag aldrig köpte. Den finns inte heller tillgänglig pp biblioteket. Om någon skullesitta på ett ex av Kemiboken 1 från 2011, och kan kopiera/fota sidorna 160-162 och skicka till mig så skulle det hjälpa enormt mycket!
Citera
2013-09-27, 15:42
Medlem
Kan man verkligen bli tvingad att köpa kurslitteratur?
Citera
2013-09-27, 18:35
Medlem
ImmortalJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApRock
Då jag hade äldre böcker från Kemi A, valde jag att inte köpa den kurslitteratur som var aktuell för kursen, vilket har funkat
fint tills nu..
Har nämligen ett prov i form av en laboration, där böckerna inte får medtas. Laborationen jag ska göra står beskriven i boken jag aldrig köpte. Den finns inte heller tillgänglig pp biblioteket. Om någon skullesitta på ett ex av Kemiboken 1 från 2011, och kan kopiera/fota sidorna 160-162 och skicka till mig så skulle det hjälpa enormt mycket!
du kan googla de du behöver veta om?
Citera
2013-09-27, 19:13
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .username.
Kan man verkligen bli tvingad att köpa kurslitteratur?

Nej, det är helt frivilligt. Men då får man ju även skylla sig själv om man inte får tillräcklig kunskap på andra vägar.

Hur det är på gymnasiet har jag ingen aning om, där kan jag tänka mig att det råder lite andra regler. Men nu antar jag att det här gäller Komvux eller liknande då TS skriver att han tar igen missade kurser från gymnasiet.

Citat:
fint tills nu..

Om du inte hittar någon som kan skicka rätt sidor till dig och det inte är jätteakut kan du alltid gå tillbaka till biblioteket och kolla om det går att få tag på den via fjärrlån. Finns den på något bibliotek i sverige brukar det gå att få den skickad till sitt eget bibliotek till, i princip, självkostnadspris.

Du har ingen snäll kurskamrat som du kan få kopiera lite från annars?
Citera
2013-09-27, 20:31
Medlem
Lite svårt att googla när jag inte vet vad laborationen handlar om,tyvär.
Har försökt att kolla upp vilka laborationer som normalt ingår i denna kurs med det är ett par stycken, och hinner omöjligt lära mig alla innan provtillfället.

Oturligt nog läser jag kursen på distans så har inte haft tillfälle att träffa någon av de andra som läser kursen. Tidsmässigt har jag ingen chans att hinna få boken, om den inte skickas på helger, får höra imorgon. Tack för tipset!
Citera
2013-09-28, 00:10
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Oturligt nog läser jag kursen på distans så har inte haft tillfälle att träffa någon av de andra som läser kursen. Tidsmässigt har jag ingen chans att hinna få boken, om den inte skickas på helger, får höra imorgon. Tack för tipset!

Ajdå då kan det ju bli lite jobbigt... Ni har inte någon online-lösning för inlämningar och föreläsningar, tex "It's learning" eller liknande? Isåfall brukar det gå att se vilka andra som läser kursen. Om du skickar ett snällt meddelande till alla på listan kanske någon är snäll nog att scanna in sidorna åt dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in