Citat:
Ursprungligen postat av
.username.
Kan man verkligen bli tvingad att köpa kurslitteratur?
Nej, det är helt frivilligt. Men då får man ju även skylla sig själv om man inte får tillräcklig kunskap på andra vägar.
Hur det är på gymnasiet har jag ingen aning om, där kan jag tänka mig att det råder lite andra regler. Men nu antar jag att det här gäller Komvux eller liknande då TS skriver att han tar igen missade kurser från gymnasiet.
Citat:
Ursprungligen postat av
ApRock
Tar igen lite ämnen som jag skippade i gymnasiet, en av dessa är kemi 1.
Då jag hade äldre böcker från Kemi A, valde jag att inte köpa den kurslitteratur som var aktuell för kursen, vilket har funkat
fint tills nu..
Har nämligen ett prov i form av en laboration, där böckerna inte får medtas. Laborationen jag ska göra står beskriven i boken jag aldrig köpte. Den finns inte heller tillgänglig pp biblioteket. Om någon skullesitta på ett ex av Kemiboken 1 från 2011, och kan kopiera/fota sidorna 160-162 och skicka till mig så skulle det hjälpa enormt mycket!

Om du inte hittar någon som kan skicka rätt sidor till dig och det inte är jätteakut kan du alltid gå tillbaka till biblioteket och kolla om det går att få tag på den via fjärrlån. Finns den på något bibliotek i sverige brukar det gå att få den skickad till sitt eget bibliotek till, i princip, självkostnadspris.
Du har ingen snäll kurskamrat som du kan få kopiera lite från annars?