2013-10-12, 23:14
Medlem
NoTruces avatar

När jag skrev ovanstående i den andra tråden om Fanny trodde jag på allvar att hon gick att resonera med. Att det fanns en chans att få henne att ta in andras åsikter och tankar. Att allt inte var så svartvitt. Jag blev på allvar provocerad av hennes enorma trångsynthet och hennes vidriga debatteknik, samt alla generaliseringar och modifieringar av sanningen för att passa hennes egen agenda.

Nu vet jag bättre.

Även om det inte är så att det är ett konstprojekt, att hon faktiskt är på riktigt, spelar det ingen roll. Hon har gått över gränsen för länge sedan. Som det är nu är det bara komiskt eller tragiskt, beroende på Fannys dagsform. I vissa fall tragikomiskt också. Det går liksom inte att vara sådär anti-allt hela tiden och samtidigt mena allvar. Det bara måste vara en internetgrej. Man kan inte leva så i verkligheten. Man kan det bara inte.

Alla: Jorden är rund!
Fanny: Det är den inte alls! Den är platt!
Alla: *lägger fram obestridliga empiriska bevis*
Fanny: Det är patriarkatets teorier. Patriarkatet är av ondo och ska krossas. Därför stämmer inte teorierna!
Alla feminister: Jorden är faktiskt rund, Fanny.
Fanny: Alltså, Guuuuu ba, jag blir så jävla trött på det här jävla skämmandet och dolkstötandet i ryggen. Vi tjejor måste hålla ihop osv.

Citera
2013-10-13, 00:37
Medlem
Jugdishs avatar
Undrar hur länge det dröjer innan lilla fanny åker in på tvångsvård? Ska det behöva gå så långt att hon mördar en man i feminismens namn?
Citera
2013-10-13, 00:56
Medlem
Muertosans avatar
https://twitter.com/sinoes/statuses/389092663867084800

Herregud, måste kännas kanon för Laxsill. Hans flickvän bara väntar på att kunna lämna honom för han är man (well...).

Hon är emot verkligen emot ALLT som går förknippa med män, vilket enligt henne är precis ALLT.

Kvinnor är så jävla bra och alla ska bli "fria" i hennes drömvärld. Men vägen dit verkar vara att trycka ner alla män som ens vågar andas, allt de gör är fel hon öser skuld över dem och berätar vad de får och inte får tycka osv. Snacka om att fiska efter uppmärksamhet genom att ha så provocerande "åsikter" som möjligt. Undrar om hon verkligen tror på den här skiten eller det bara handlar om att nån ska se at hon finns.

Säg inte till män att de måste kämpa, den som behöver kämpa är hon själv, mot sina uppenbara problem. Först var jag förbannad på henne, sen var det mest som lyteskomik. Men nu börjar det bli tragiskt.
Citera
2013-10-13, 01:29
Medlem
Inlägget om att hon hoppas att hon snart lyckas lämna sin pojkvän känns som ett bevis för ett av två alternativ:

#1 hon är bara ett troll som fejkar och överdriver å det grövsta för att antingen få gratis pr och uppmärksamhet eller vill göra ett psykologiskt experiment för att se hur långt man kan komma med helsjuk feminism i Sverige.

#2 hon är RIKTIGT psykiskt sjuk. Trodde från början att hon bara var en vanlig bortskämd skitunge som alltid fick vad hon ville, men som när hon mötte den riktiga hårdare världen fick en chock och började skylla allt som gick emot henne på något specifikt vilket av någon anledning fick bli alla män. Detta tror jag fortfarande. Men det handlar inte bara om en extrem bortskämdhet utan ett psykotiskt mycket sjukt beteende.

Kommer inte fram till vilket alternativ som är mest troligt. Vad tror ni?
Fanny Åström visar hur som helst ett väldigt fint och tänkvärt exempel som är viktigt att uppmärksamma:
Människor (i detta fallet Fannys följeslagare) är väldigt lätta att manipulera för att få sin vilja fram hur horribel den än är och hur uppenbart detta än ter sig. Det handlar bara om att få folk att tro att de är förtryckta av den grupp som man har som syfte att själv förtrycka. Lyckas man bara med det har man låst upp hjärnorna på folket och kan komma med vilka argument som helst.
Tänkvärt då samma sak hänt många gånger.

En sak visar hon klart och tydligt: förtryck har inget kön och är inte på minsta sätt mer legitimt för att det kommer från en kvinna.
Är det någon som är en förtryckare av stora mått så är det sannerligen Fanny Åström.
Hennes kille är mycket troligt väldigt självdestruktiv, en människa med stolthet hade aldrig blivit så kuvad.

Det hela är oavsett vilket av alternativen ovan som är sann oerhört tragisk och rent sorglig. Att man är så otroligt besatt av uppmärksamhet att man för all framtid skämmer ut sig för Sveriges befolkning, det är att kasta bort sitt liv.
Citera
2013-10-13, 11:42
Medlem
avskrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce

När jag skrev ovanstående i den andra tråden om Fanny trodde jag på allvar att hon gick att resonera med. Att det fanns en chans att få henne att ta in andras åsikter och tankar. Att allt inte var så svartvitt. Jag blev på allvar provocerad av hennes enorma trångsynthet och hennes vidriga debatteknik, samt alla generaliseringar och modifieringar av sanningen för att passa hennes egen agenda.

Nu vet jag bättre.

Även om det inte är så att det är ett konstprojekt, att hon faktiskt är på riktigt, spelar det ingen roll. Hon har gått över gränsen för länge sedan. Som det är nu är det bara komiskt eller tragiskt, beroende på Fannys dagsform. I vissa fall tragikomiskt också. Det går liksom inte att vara sådär anti-allt hela tiden och samtidigt mena allvar. Det bara måste vara en internetgrej. Man kan inte leva så i verkligheten. Man kan det bara inte.

Alla: Jorden är rund!
Fanny: Det är den inte alls! Den är platt!
Alla: *lägger fram obestridliga empiriska bevis*
Fanny: Det är patriarkatets teorier. Patriarkatet är av ondo och ska krossas. Därför stämmer inte teorierna!
Alla feminister: Jorden är faktiskt rund, Fanny.
Fanny: Alltså, Guuuuu ba, jag blir så jävla trött på det här jävla skämmandet och dolkstötandet i ryggen. Vi tjejor måste hålla ihop osv.

Väl skrivet, jag håller med. Jag blev mer provocerad tidigare än nu, men när man tar in helheten så går det inte längre att ta det på allvar. Dessutom vet man att ens eget tyckande ändå inte spelar någon som helst roll då det är omöjligt att argumentera med henne; allt sker på hennes villkor, och passar det inte in så ändrar hon sig och vrider det till sin fördel. Gärna med ad hominem-argument. Det hela är som du skriver tragikomiskt och hennes beteende påminner närmast om ett barns. Bättre då att vända sig till de som faktiskt är beredda att diskutera sina åsikter, och lägga sin energi där.

På ett sätt tycker jag synd om henne. Att sitta och försöka komma på så mycket anti, hat och förtryck som möjligt och sedan tweeta ut det 50 gånger om dagen är ju knappast en aktivitet som bidrar till välmåendet. Ta t ex hennes tweet om att äldre par som har varit tillsammans genom hela livet är något hon ser som förtryck. Att inte kunna uppskatta den vackra kärleken mellan två personer utan att lägga in någon värdering av förtryck i relationen måste göra hennes värld väldigt dyster och svartvit.
Senast redigerad av avskrade 2013-10-13 kl. 11:45.
Citera
2013-10-13, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskrade
Väl skrivet, jag håller med. Jag blev mer provocerad tidigare än nu, men när man tar in helheten så går det inte längre att ta det på allvar. Dessutom vet man att ens eget tyckande ändå inte spelar någon som helst roll då det är omöjligt att argumentera med henne; allt sker på hennes villkor, och passar det inte in så ändrar hon sig och vrider det till sin fördel. Gärna med ad hominem-argument. Det hela är som du skriver tragikomiskt och hennes beteende påminner närmast om ett barns. Bättre då att vända sig till de som faktiskt är beredda att diskutera sina åsikter, och lägga sin energi där.

På ett sätt tycker jag synd om henne. Att sitta och försöka komma på så mycket anti, hat och förtryck som möjligt och sedan tweeta ut det 50 gånger om dagen är ju knappast en aktivitet som bidrar till välmåendet. Ta t ex hennes tweet om att äldre par som har varit tillsammans genom hela livet är något hon ser som förtryck. Att inte kunna uppskatta den vackra kärleken mellan två personer utan att lägga in någon värdering av förtryck i relationen måste göra hennes värld väldigt dyster och svartvit.

Min favorit är annars att när hon tvingades läsa Sokrates och Platon, då hatade hon gamla gubbar. När hon kom till Marx och Engels, då var det plötsligt inga problem med gamla gubbar.
Citera
2013-10-13, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Min favorit är annars att när hon tvingades läsa Sokrates och Platon, då hatade hon gamla gubbar. När hon kom till Marx och Engels, då var det plötsligt inga problem med gamla gubbar.

Riktigt roligt blir det när man vet att hon hatar förtryck, men tydligen älskar Marx och Engels, som skrev om proletariatets diktatur...
Citera
2013-10-13, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Riktigt roligt blir det när man vet att hon hatar förtryck, men tydligen älskar Marx och Engels, som skrev om proletariatets diktatur...

Fanny har inget problem med förtryck, så länge det handlar om förtryck som hon godkänner.
Citera
2013-10-13, 15:46
Medlem
Jag tror hon hamnar på psyket innan jul.
Citera
2013-10-13, 15:58
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discolampan
Jag tror hon hamnar på psyket innan jul.

Om hon "försvinner" så är det onda och hemlighetsfulla Patriarkatets som röjer henne ur vägen för hon börjat komma obehagligt för nära sanningen.
Citera
2013-10-14, 08:48
Medlem
https://twitter.com/sinoes/status/389426901330448384

Hon fortsätter. Var det inte det systemet hon ville ha? "Skyll dig själv", eller var det bara när det gällde män och de problem som drabbar män som det var skyll dig själv?
Citera
2013-10-14, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drfreudstein
Om hon "försvinner" så är det onda och hemlighetsfulla Patriarkatets som röjer henne ur vägen för hon börjat komma obehagligt för nära sanningen.

Hon uppvisar så mycket av det jag sen 20 år själv sett i psykiatrin av kvinnor 20+.
Klart borderline fall. Hon känner sig mer eller mindre desperat. De blir lätt konflikter
och de upplevs som besvärliga och manipulativa. Oftast/alltid kräver de 100 % uppmärksamhet
av vården och andra patienter kan känna sig undanträngda. Personalen blir uttröttad...
Påminner om en självupptagen kändis som gick förbi kön till Cafe Opera på sin tid.
Men jag tror det finns en hyfsad prognos om hon inser att jorden inte snurrar runt henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in