2013-09-29, 17:43
Medlem
Rothts avatar
Sparar till en lång jävla resa, och en bil. Beräknas ha runt 100-150k när jag är klar med plugget om några år.
Citera
2013-09-29, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiador
Förstår inte alls hetsen med att köpa en ny bostad, vad fan ska man med det till i Sverige? Hade hellre köpt ett hus i ett varmt u-land så jag kunde spendera min tid där när det vankas åldershöst.

Har börjat spara nu för första gången, borde ifs sparat sen 2 år tillbaka då jag började jobba 100%, men gjorde inte det. Drömmen är att spara ihop 200k för att sedan leva röven av mig i valfri asiatiskt land i några år. Syftet är givetvist att inte komma tillbaka till Sverige sedan, kommer lära mig språket och försöka hitta ett sätt att försörja mig där. Just nu är det Kina och SydKorea som står i kikarsiktet, kan inte bestämma mig vilket land jag ska välja.

Bo bra, bo i lyx, bo i bättre område, klart man kan hyra och komma till bra områden men att köpa kommer man alltid kunna ha det lite lyxigare känns det som...
Citera
2013-09-29, 20:59
Medlem
Fromlandss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Du gjorde visst en felbedömning då du påstod att man inte ökar sina utgifter efter inkomsten (faktum: de flesta gör det).
Det beror på vad man menar med "man".
Det är svårt att uttrycka nyanser när man skriver. Skit samma.
Jag tror vi har liknande syn på privatekonomi och sparande hur som helst.
Citera
2013-09-29, 21:43
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fromlands
Det beror på vad man menar med "man".
Det är svårt att uttrycka nyanser när man skriver. Skit samma.
Jag tror vi har liknande syn på privatekonomi och sparande hur som helst.
Ja det har vi, och med "man" så menar jag gemene svenne. Svenskar överlag är totalt kassa på privatekonomi som du säkert vet, därav exemplet.
Citera
2013-10-14, 11:36
Medlem
Facades avatar
Lägenhet och min dröm bil i första hand.
Vad som kommer först vet jag inte, men jag är faktiskt väldigt säker att det (tyvärr?) blir min dröm bil först.
Efter det får det bli en etta med så låg månadskostnad som det bara går.
Citera
2013-10-14, 23:08
Medlem
Benziinas avatar
Sparar till pension.
Sparar till frihet.
Börjar verkligen tröttna på att jobba och slava(f.d. arbetsnarkoman). Ju mera jag sparar desto mindre behöver jag jobba
Köper ingenting längre, bara mat och det absolut nödvändiga. Har varit storshoppare hela livet . Aldrig igen!
Jag har redan allt jag behöver så nu gäller det köpförbjud resten av livet.
Kräks bara av tanken att shoppa och slösa pengar= jobba att få allt skit betalt.
Nej tack. Nu sparas det.
Citera
2013-10-14, 23:37
Medlem
calvinclowns avatar
Även jag sparar till en resa efter studierna är klara. Ser resan som en motivation till att klara studierna.
Citera
2013-10-15, 20:50
Medlem
Betongbarns avatar
Långsiktiga målet 5.0 miljoner så jag slipper jobba i framtiden.

Kortsiktiga målet en PlayStation 4 + en ny 50" FullHDTV och fickpengar till min spanienresa i Vinter
Citera
2013-10-15, 21:27
Medlem
Christopher.s avatar
För att förverkliga mig själv. Behöver i runda slängar 3-5 miljoner för att flytta utomlands och starta hotell
Citera
2013-10-15, 21:29
Medlem
donaukinds avatar
Sparar ju alltid för att ha en buffert om nåt händer, men ett långsiktigt mål är ju en Jaguar XJ8.

EDIT: och någongång måste jag se Stanley Cup slutspelet live!
Citera
2013-10-17, 00:07
Medlem
kezz89s avatar
Vet inte vad jag sparar till egentligen.

En del utav mig vill köpa en lägenhet men den andra halvan vill spara pengar i stället och se dom växa.

Sjukt svårt val. Tycker det är sådana överpriser på lägenheter idag, tyvärr.

Vill man spara så är ju hyreslägenhet galant. Så får se.
Citera
2013-10-17, 14:53
Medlem
Pension samt Ferrari med V12 (helst en FF, men lär väl få börja med en 612S eller 456M)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in