2013-09-26, 17:36
Medlem
Hallå.

Är som så att jag har ett kreditkort med 10k i kredit som jag använder i nödfall, typ att bilen går sönder helt plötsligt etc. Nu visade det sig att jag lyckats övertrassera kortet med 500kronor...Och nu har jag fått ett litet brev från banken där dom säger att kortet är spärrat tills dess att fullgod betalning mottagits.

Givetvis ska jag betala, men nu till min fråga...Innebär detta att jag måste betala bort HELA skuldbeloppet (dvs 10,5k) direkt , eller räcker det med att betala så jag hamnar under kreditgränsen igen?

Detta är första gången jag är med om detta...Pinsamt!

Banken har stängt för dagen och jag ska betala mina räkningar nu, därför frågar jag här.
Citera
2013-09-26, 17:42
Bannlyst
Räcker om du betalar tillbaka de 500 kronorna.
Citera
2013-09-26, 18:37
Medlem
Jinxedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lappjawohl
Hallå.

Är som så att jag har ett kreditkort med 10k i kredit som jag använder i nödfall, typ att bilen går sönder helt plötsligt etc. Nu visade det sig att jag lyckats övertrassera kortet med 500kronor...Och nu har jag fått ett litet brev från banken där dom säger att kortet är spärrat tills dess att fullgod betalning mottagits.

Givetvis ska jag betala, men nu till min fråga...Innebär detta att jag måste betala bort HELA skuldbeloppet (dvs 10,5k) direkt , eller räcker det med att betala så jag hamnar under kreditgränsen igen?

Detta är första gången jag är med om detta...Pinsamt!

Banken har stängt för dagen och jag ska betala mina räkningar nu, därför frågar jag här.

Dom flesta bankerna brukar ha kundtjänst över telefon aka "telefonbank" efter deras fysiska bank har stängt för dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in