2013-09-26, 13:59
Medlem
ShaneMacGowans avatar
Tjena, när jag laddar ner låtar från internet (mp3-format) så startas Spotify automatiskt och låten spelas. Är det möjligt att ändra detta så att låten endast laddas ner utan att Spotify startar spela den? I sådana fall, var kan man ändra denna inställning?

Både Googlat och sökt här på Flashback utan framgång, men om ämne redan finns så får Mod gärna flytta denna tråd till papperskorgen.
Citera
2013-09-26, 14:15
Medlem
ShaneMacGowans avatar
Never mind, jag hittade det på Spotify-inställningarna där man kan inaktivera starta Spotify från webben.

Mod kan låsa/ta bort ämnet.
Citera
2013-09-26, 14:27
Medlem
ShaneMacGowans avatar
MEN! Ledsen att jag skriver igen, men tydligen så var det inte lösningen. Finns det någon som vet hur jag kan fixa detta?
Citera
2013-09-26, 14:42
Medlem
mleytons avatar
dock, options > ticka ur open on login.
Citera
2013-09-26, 14:43
Medlem
Testa att radera filerna

~/Library/LaunchAgents/com.spotify.webhelper.plist

och ~/Library/Application Support/Spotify/SpotifyWebHelper

Mappen Library (Bibliotek) kommer du åt genom Finder–> Gå samtidigt som du håller in alt-knappen.

Sen borde du kontrollera vilket program som är standardprogrammet för mp3-filer. Spotify kan ha ställt in sig som det.
Senast redigerad av Xe89 2013-09-26 kl. 14:45.
Citera
2013-09-26, 14:55
Medlem
ShaneMacGowans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xe89
Testa att radera filerna

~/Library/LaunchAgents/com.spotify.webhelper.plist

och ~/Library/Application Support/Spotify/SpotifyWebHelper

Mappen Library (Bibliotek) kommer du åt genom Finder–> Gå samtidigt som du håller in alt-knappen.

Sen borde du kontrollera vilket program som är standardprogrammet för mp3-filer. Spotify kan ha ställt in sig som det.

Tack för svar. Testade att radera Spotifywebhelper, ingen skillnad dock.

Jag har Spotify som standardprogram för mp3-filer, så jag testade ändra till iTunes men då öppnar sig iTunes istället så fort man laddar ner en låt. Finns det någon möjlighet att göra så att inget program öppnas och spelar låten när man laddat ner den?
Citera
2013-09-26, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShaneMacGowan
Tack för svar. Testade att radera Spotifywebhelper, ingen skillnad dock.

Jag har Spotify som standardprogram för mp3-filer, så jag testade ändra till iTunes men då öppnar sig iTunes istället så fort man laddar ner en låt. Finns det någon möjlighet att göra så att inget program öppnas och spelar låten när man laddat ner den?
Har du Safari?

Safari –> Inställningar –> Allmänt –> Bocka ur "Öppna 'säkra' filer efter hämtning"
Citera
2013-09-26, 15:20
Medlem
ShaneMacGowans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xe89
Har du Safari?

Safari –> Inställningar –> Allmänt –> Bocka ur "Öppna 'säkra' filer efter hämtning"

Det har jag och det du skrev fungerade utmärkt. Tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in