2013-09-26, 01:53
Medlem
Vill ha en vanlig vit finskjorta, och halkade in på mr-porter och hittade en vit skjorta från Gucci som var väldigt snygg på bild. Förmodligen lockar märket mig till ett köp. Eftersom jag bor i en mindre stad så har jag inte möjlighet att gå och känna på en. Så jag tänkte att innan jag slänger 225€ + 15€ i frakt på en skjortjäkel om någon har några erfarenheter av skjortor från Gucci? Vill helst slippa krångel med att skicka tillbaka osv ifall jag inte blir nöjd. Och 225€ är väldigt mycket för mig att lägga på en skjorta.
Citera
2013-09-26, 02:02
Medlem
EvilGuys avatar
Inte direkt svaret du vill ha kanske men släng ett öga på Etons sortiment. Väldigt god kvalité för priset, skulle gissa på att de håller minst lika bra kvalité som en från Gucci till runt en tredjedel av priset.
Citera
2013-09-26, 02:05
Medlem
Hagganss avatar
Stämmer det verkligen att en (äkta) Gucciskjorta bara kostar 225kr? Jag trodde fan de var dyrare än så. Jag menar inte att det inte är mkt pengar för dig, jag bara tycker det känns billigt.

Så billiga är väl nästan inte ens skjortorna på Dressman, eller är jag helt ute och cyklar nu?

Edit:
Det kanske inte är kronor du pratar om?
Citera
2013-09-26, 02:06
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haggans
Stämmer det verkligen att en (äkta) Gucciskjorta bara kostar 225kr? Jag trodde fan de var dyrare än så. Jag menar inte att det inte är mkt pengar för dig, jag bara tycker det känns billigt.

Så billiga är väl nästan inte ens skjortorna på Dressman, eller är jag helt ute och cyklar nu?

Euro...
Citera
2013-09-26, 02:07
Medlem
EvilGuys avatar
Citat:

Yes, eftersom TS skrivit att det gäller Euro. Så runt 2.100 svenska riksdaler med frakt.
Citera
2013-09-26, 02:08
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Euro...
Aha, jag tänkte fan att det var konstigt billigt annars.
Citera
2013-09-26, 02:09
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilGuy
Yes, eftersom TS skrivit att det gäller Euro. Så runt 2.100 svenska riksdaler med frakt.
Vart skrev TS det?
Citera
2013-09-26, 02:10
Medlem
Citat:
Inte direkt svaret du vill ha kanske men släng ett öga på Etons sortiment. Väldigt god kvalité för priset, skulle gissa på att de håller minst lika bra kvalité som en från Gucci till runt en tredjedel av priset.

Tack för svaret, har känt lite på ett par Etonskjortor och visst är det kvalité. Gucci känns dock mer exklusivt, och även om det är ungefär samma kvalité så lockar Gucciskjortan mer även om det ända som kanske skiljer är märket i nacken som ingen mer än jag kommer se.

Det jag är orolig över är ifall den håller betydligt sämre kvalité. Bild på skjortan: http://www.mrporter.com/product/359237
Citera
2013-09-26, 02:12
Medlem
EvilGuys avatar
Citat:
Vart skrev TS det?

225€ + 15€. € är symbolen för Euro precis som $ är symbolen för Dollar.
Citera
2013-09-26, 02:16
Medlem
EvilGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stepbrother
Tack för svaret, har känt lite på ett par Etonskjortor och visst är det kvalité. Gucci känns dock mer exklusivt, och även om det är ungefär samma kvalité så lockar Gucciskjortan mer även om det ända som kanske skiljer är märket i nacken som ingen mer än jag kommer se.

Det jag är orolig över är ifall den håller betydligt sämre kvalité. Bild på skjortan: http://www.mrporter.com/product/359237

Vill du gå ett snäpp över priset på Eton tycker jag att du ska göra det, det är du som ska bära plagget.

Personligen skulle jag nog sneglat på Hugo Boss (kanske främst Black-linjen) framför Gucci, men det är bara för att jag tycker att Gucci har en för feminin framtoning i sitt varumärke.
Citera
2013-09-26, 02:17
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
225€ + 15€. € är symbolen för Euro precis som $ är symbolen för Dollar.
Kul kille du är. Skrattar som fan åt ditt skämt. Pajas.
Citera
2013-09-26, 02:32
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Kul kille du är. Skrattar som fan åt ditt skämt. Pajas.
Driver du med oss nu eller är du dum i huvudet på riktigt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in