2013-09-25, 22:50
Medlem
PvtRalles avatar
Tjena!

Fick hem biltemas nya katalog idag och sg att de hade ftt in sportstolar i sitt sortiment!

Vad tror ni om den hr? http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bi...ol-Fast-39152/

Hade bara tnkt ha en stol och det ska vara frarstet.

r det ngon som prvat den?
Citera
2013-09-26, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PvtRalle
Tjena!

Fick hem biltemas nya katalog idag och sg att de hade ftt in sportstolar i sitt sortiment!

Vad tror ni om den hr? http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bi...ol-Fast-39152/

Hade bara tnkt ha en stol och det ska vara frarstet.

r det ngon som prvat den?

De ser vl helt OK ut, men de r inte FIA-godknda. Inte fr att det spelar ngon strre roll om du inet kr p bana, men..
Citera
2013-09-26, 11:59
Medlem
Funkar skert helt klart i vinterbilen/sndagabilen m.m men knappast ngot fr riktiga "Racers" d ska det nog vara Sparco, Men r nog inget man har i den alldagliga bruksbilen, antar att man fr trsmak i arslet efter nn km..
Citera
2013-09-26, 19:00
Medlem
Knns lite (inte helt, men lite) meningslst med en sportstol om den inte har skydd fr huvudet. Den hr stolen ser ju bra mycket skrare ut ifall man dammar in i ngot i sidled: http://www.gpartners.se/bilder/artik.../00813Fr_1.jpg
Citera
2013-09-30, 10:41
Medlem
PvtRalles avatar
Skulle man sitta bekvmare i en sdan stol n i originalstolen i bilen? Har en Skoda Felicia just nu, har dock inga som helst planer att byta ut grejer i den d det r en alltfr dlig/trkig bil fr det.
Citera
2013-09-30, 10:58
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
Skulle man sitta bekvmare i en sdan stol n i originalstolen i bilen? Har en Skoda Felicia just nu, har dock inga som helst planer att byta ut grejer i den d det r en alltfr dlig/trkig bil fr det.

Nej, skrare och framfrallt "stilla".
Citera
2013-09-30, 23:05
Medlem
PvtRalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBuddha
Nej, skrare och framfrallt "stilla".

Tack, d vet jag att det r i stort sett ondigt fr mig att byta ut stolen d jag kr runt rtt mycket och hellre vill ha god komfort.

Blir det skrare med den stolen om man behller tre-punktsbltet eller skulle man behva byta ut bltet ocks isfall?
Citera
2013-09-30, 23:15
Medlem
Citat:
Tack, d vet jag att det r i stort sett ondigt fr mig att byta ut stolen d jag kr runt rtt mycket och hellre vill ha god komfort.

Blir det skrare med den stolen om man behller tre-punktsbltet eller skulle man behva byta ut bltet ocks isfall?
Mste frga dig varfr du vervger att smlla in en sportstol i en felicia som r rhundradets gubb bil?Sen skerheten.Det r inte stolen eller bltet som r problemet hr utan att bilen r byggd efter gammal tjekisk konstruktion och sledes r fullstndigt livsfarlig att krocka med.Att dom numera blivit 15 r gammla och sledes rostat rejlt i underredet gr inte krockskerheten bttre
Citera
2013-10-01, 19:01
Medlem
PvtRalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moldova1992
Mste frga dig varfr du vervger att smlla in en sportstol i en felicia som r rhundradets gubb bil?Sen skerheten.Det r inte stolen eller bltet som r problemet hr utan att bilen r byggd efter gammal tjekisk konstruktion och sledes r fullstndigt livsfarlig att krocka med.Att dom numera blivit 15 r gammla och sledes rostat rejlt i underredet gr inte krockskerheten bttre

Har jag aldrig gjort heller, skrev ju i ett tidigare inlgg att jag inte tnkte gra det pga att det r fr dlig/trkig bil. Jag ville bara veta om det kan vara vrt att kpa en sdan stol till bilen jag byter upp mig till senare.

Citat:
Citera
2013-10-01, 23:03
Medlem
fghjkls avatar
nej det r inte vrt, biltemas sportstolar hller ungefr samma standard som alla random stylingfirmor sljer, dem stllbara kan vl vara ngot fr epa-folket och den fasta r mer fr isbilen/busbygget.
ej fia godknd: visst spelar ingen roll p gata men en fia godknd stol vet man att den inte spricker p mitten om man skulle krocka.

kkomfort fr du aldrig i en sportstol, dem r utformade fr att sitta still.

(nu jmfr jag inte med en Biltema-stol utan en momo-stol,en fast sdan)
du sitter stabilt utan att kastas runt som en vante nr du kr lite inspirerat (typ iskning) men det r inget du varken pendlar i eller ker lngre turer.
Citera
2013-10-02, 16:48
Medlem
PvtRalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fghjkl
nej det r inte vrt, biltemas sportstolar hller ungefr samma standard som alla random stylingfirmor sljer, dem stllbara kan vl vara ngot fr epa-folket och den fasta r mer fr isbilen/busbygget.
ej fia godknd: visst spelar ingen roll p gata men en fia godknd stol vet man att den inte spricker p mitten om man skulle krocka.

kkomfort fr du aldrig i en sportstol, dem r utformade fr att sitta still.

(nu jmfr jag inte med en Biltema-stol utan en momo-stol,en fast sdan)
du sitter stabilt utan att kastas runt som en vante nr du kr lite inspirerat (typ iskning) men det r inget du varken pendlar i eller ker lngre turer.

Jag fr skaffa mig en busbil helt enkelt s jag har skl att kpa en sdan stol! De r ju rtt balla
Citera
2015-03-01, 20:24
Medlem
Det sger ni ...
Biltema och sportstol kontra komfort. Varfr skulle inte en "sportstol" vara bekvm? Det beror vl fr guds skull p vad man sjlv har fr preferenser, kroppsbyggnad och vad det r fr stol? Om man nu har en rishg som exempelvis en Felicia s r det vl desto strre anledning att testa. Komforten r - eller var i alla fall - knappast Skodas frmsta knnetecken.

Sjlv har jag en 1988 rs Renault R5 TS som jag ker i till vardags eftersom jag r fr snl fr att nta p min andra bil, och jag har funderat p att byta bda stena till just Biltemas sportstol. Prova ett R5-ste, och Biltemas sten framstr som toklyx jmfrelse. 5 mil i Renaults sten och man r frstrd. Dessutom r Biltemas sten ganska snygga.

N, problemet r det vanliga med Biltema, kvaliteten. Man vet aldrig riktigt vad man fr. Ibland r det kalasgrejer, ibland rena skrpet. 2 sten frn skroten blir hur som dyrare, s det blir att testa Biltemavarianten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in