• 1
  • 2
2013-09-25, 22:09
Bannlyst
Tjenare hittade ett paket spasmofen på gatan står att det ska tas i ändtarmen, är det enda lösningen, sugen på godbiten!
Citera
2013-09-25, 22:19
Medlem
Olegskis avatar
Jajemen, det gör ont som fan dessutom.
Citera
2013-09-25, 22:52
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski

Du måste ha testat något annat än spasmofen för de gör motsatsen till ont, dessa suppar är kanonbra, de är tillverkade för att tas i ändtarmen och jag tror tyvärr inte att de går/är nyttiga att injicera för den delen, jag skulle aldrig äta dem heller pga den låga biptillgängligheten och faktumet att de lär smaka läppsyl då de både känns och ser ut så!

Menade du att det gör ont att inta dem så undrar jag vad för storleksordning dina skitkorvar ligger på, små nudlar eller kanske i stil med en cigarrett? Supparna är ju typ stora som alvedon och saknar helt friktion. Lel
Citera
2013-09-26, 01:26
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski

Du måste verkligen blanda ihop detta med något annat, det känns inte öht, eller så har du en riktigt överkänslig anal.

TS: Dessa funkar jättesmidigt. Går att tugga även, dock vidrig smak... Om du inte är sugen att sätta dom i stjärten menar jag, i vilket fall jag skulle förstå.
Citera
2013-09-26, 01:49
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwirlyShirley
Du måste verkligen blanda ihop detta med något annat, det känns inte öht, eller så har du en riktigt överkänslig anal.

TS: Dessa funkar jättesmidigt. Går att tugga även, dock vidrig smak... Om du inte är sugen att sätta dom i stjärten menar jag, i vilket fall jag skulle förstå.

Dumt att slösa dem genom att behöva tugga lypsyl och tappa en hel del av effekten som en bonus. Det enda som är jobbigt med att ta dem i rumpan är väl att man kan bli lite lös i magen, men det tackar i alla fall inte jag nej till som har kroniskt termos-bajskorvs-syndrom pga sub.
Citera
2013-09-26, 02:15
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pqp
Dumt att slösa dem genom att behöva tugga lypsyl och tappa en hel del av effekten som en bonus. Det enda som är jobbigt med att ta dem i rumpan är väl att man kan bli lite lös i magen, men det tackar i alla fall inte jag nej till som har kroniskt termos-bajskorvs-syndrom pga sub.

Jo, men jag skrev att det går även att tugga. Dummare att tvinga sig själv att ta den i pruppen om man inte vill. Hade man brytt sig om smaken hade man väl knappats gått och frågat på forum om medicin man hittat på gatan?

Min poäng var att OM han inte ville ta den i pruppen så fanns alternativet att tugga den.

Då är det ju enligt ditt argument dumt att ta något öht om man inte tar det intravenöst. Finns vissa som väger komfort vs effekt, jag själv gör detta. Jag föredrar inte stjärten eller nålar öht.

Till TS: Det är dock mycket riktigt som Pqp säger, däremot. Det är över 90% biotillgänglighet i röven, medans det är runt 30% oralt. Men de funkade lika bra på mig att tugga 2, som att köra dom i stjärten när jag testade (hade utskrivet mot njursten).
Senast redigerad av SwirlyShirley 2013-09-26 kl. 02:28.
Citera
2013-09-26, 02:49
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Jo, men jag skrev att det går även att tugga. Dummare att tvinga sig själv att ta den i pruppen om man inte vill. Hade man brytt sig om smaken hade man väl knappats gått och frågat på forum om medicin man hittat på gatan?

Min poäng var att OM han inte ville ta den i pruppen så fanns alternativet att tugga den.

Då är det ju enligt ditt argument dumt att ta något öht om man inte tar det intravenöst. Finns vissa som väger komfort vs effekt, jag själv gör detta. Jag föredrar inte stjärten eller nålar öht.

Till TS: Det är dock mycket riktigt som Pqp säger, däremot. Det är över 90% biotillgänglighet i röven, medans det är runt 30% oralt. Men de funkade lika bra på mig att tugga 2, som att köra dom i stjärten när jag testade (hade utskrivet mot njursten).

Absolut chefen, det var inte menat som något påhopp snarare en uppmaning till TS, utgick från att medicinerna var förpackade också. Jo det stämmer, allt utom IV är slöseri om det går att på ett någorlunda hälsobesparande vis att injicera det, dock är det många som räds den moraliska tröskel som övergång till injicerande innebär, när vi snackar rövhålet och en medicin avsedd för att stoppas in där så är det ju en annan femma. Det är ju få som snortar Alvedon gissar jag då man lättast kan svälja dem (om man nu inte är en foliehatt som har svårt att svälja piller som är 10 gånger mindre än en de tuggor mat man sväljer dagligen). Har du käkat spasmofen? Antar att man blir rätt fet i munnen efter den strapatsen!

Edit: Läste inte det om att du tuggat dem. Hur var din opiattolerans då du käkade dem?

Edit2: Misstänker att man kan förlora en del i magen på grund av att det är en fettklump man äter i princip, men magen kanske smälter ned den så att det goda utvinns från fettet och följer med ut i blodet!
Senast redigerad av Pqp 2013-09-26 kl. 02:51.
Citera
2013-09-26, 03:38
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Har du käkat spasmofen? Antar att man blir rätt fet i munnen efter den strapatsen!

Mycket riktigt. Det var det första jag provade... Sedan insåg jag att jag bara hade 6 stycken (fick 5 utskrivna och 1 vid sjukhusbesöket direkt) och ville vara sparsam, så jag tog tjuren vid hornen och prövade stoppa in den i tvåan!

Smaken satt kvar förbannat länge p.g.a att dom är så feta. Något av det äckligaste, var tvungen att dricka något konstant i typ 10-15 min. Som sagt så var (och är för den delen) min tolerans 0, så oralt gav helt ok effekt. Fick en trivsam effekt, lade huvudet i min dåvarande flickväns knä och bara drömde mig bort typ medans hon såg på Sex and the city. Haha! Ljuva experimentperoiden. Jag vet inte varför dock, men jag fick bättre effekt oralt än rektalt, antagligen satt jag in dom för ytligt när jag tog rektalt(?) Är jävligt obekväm med att pilla i röven.

Tl;dr det var som att äta stearinljus (har inte testat, men kan tänka mig).

Syrorna i magen är duktiga nog för att tackla fettet ska du se!
Senast redigerad av SwirlyShirley 2013-09-26 kl. 03:42.
Citera
2013-09-26, 06:42
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Mycket riktigt. Det var det första jag provade... Sedan insåg jag att jag bara hade 6 stycken (fick 5 utskrivna och 1 vid sjukhusbesöket direkt) och ville vara sparsam, så jag tog tjuren vid hornen och prövade stoppa in den i tvåan!

Smaken satt kvar förbannat länge p.g.a att dom är så feta. Något av det äckligaste, var tvungen att dricka något konstant i typ 10-15 min. Som sagt så var (och är för den delen) min tolerans 0, så oralt gav helt ok effekt. Fick en trivsam effekt, lade huvudet i min dåvarande flickväns knä och bara drömde mig bort typ medans hon såg på Sex and the city. Haha! Ljuva experimentperoiden. Jag vet inte varför dock, men jag fick bättre effekt oralt än rektalt, antagligen satt jag in dom för ytligt när jag tog rektalt(?) Är jävligt obekväm med att pilla i röven.

Tl;dr det var som att äta stearinljus (har inte testat, men kan tänka mig).

Syrorna i magen är duktiga nog för att tackla fettet ska du se!

Allright, att du tog spasmofen oralt först och sedan i röven kan ju ha påverkat upplevelsen om oralt var en av de första gångerna? Dvs tolerans/invänjning, ja fyfan kan tänka mig att du fick en insmetad kemismak i käften! Jo effekten i röven kan bli sämre om man inte petar in den tillräckligt långt, vilket iofs bara är 4-5 cm tror jag, men hade du bajs uppe i ändtarmen kan nog det ha trollat till det också.
Citera
2013-09-26, 14:14
Bannlyst
Nå, fram till den svåra gåtan, det ger ju mera effekt och ta den i sketan va? isåfall är det enda lösningen
Citera
2013-09-26, 16:14
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HakuwnaMatata
Nå, fram till den svåra gåtan, det ger ju mera effekt och ta den i sketan va? isåfall är det enda lösningen

Ganska mycket mer i teorin; svaret är ja!

Citat:
Allright, att du tog spasmofen oralt först och sedan i röven kan ju ha påverkat upplevelsen om oralt var en av de första gångerna? Dvs tolerans/invänjning

Nja, det var mer än 72 timmar emellan sessionerna, så någon toleransökning var det aldrig tal om. Tar aldrig opioider tätt inpå varandra, lite för skraj för träsket om jag ska vara ärlig. Tror bara det var en del som rann ut.
Senast redigerad av SwirlyShirley 2013-09-26 kl. 16:24.
Citera
2013-09-26, 19:59
Medlem
ThingThings avatar
Citat:
Allright, att du tog spasmofen oralt först och sedan i röven kan ju ha påverkat upplevelsen om oralt var en av de första gångerna? Dvs tolerans/invänjning, ja fyfan kan tänka mig att du fick en insmetad kemismak i käften! Jo effekten i röven kan bli sämre om man inte petar in den tillräckligt långt, vilket iofs bara är 4-5 cm tror jag, men hade du bajs uppe i ändtarmen kan nog det ha trollat till det också.

Trots att jag inte har någon erfarenhet så vill jag inflika en teori om varför oralt intag upplevdes ge starkare effekt:

Kan det vara så att det som togs upp kom ut i systemet snabbare i magen, så att effekten blev mer kraftig men inte lika långvarig, medans effekten vid rektal administration blev mindre intensiv men mera utdragen (som lär vara syftet med smärtstillande, då de inte är menade att användas i russyfte)?

Hoppas att jag gjorde mig förstådd!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in