2005-07-01, 10:22
Medlem
Säkre Sammys avatar
Eftersom jag är en stor vän av mångkultur tycker jag att det är på tiden att jag delar med mig lite av de rätter som jag tagit del av. Det här är en kycklingrätt som jag brukar laga när det sker en gruppvåldtäkt av våra importer. Det blir mycket kyckling för mig med andra ord!

Ingredienser:
2 Kycklingfiléer (runt 200 gram st)
1 burk Kikärtor
oliv olja (runt ½ dl)
lite paprika i olika färger
Curry
Spiskummin
Ingefära
Honung (runt två matskedar)
Kanel
Lime
Ris (koka så det är klart när du skall servera)

Verktyg:
Stekpanna
Aluminiumfolie
Internet uppkoppling

1. blanda oljan med Curry, Spiskummin och Ingefära. Blanda inte i Kanelen! Lägg ner kycklingfiléerna i kryddblandningen och skala kikärtorna, om det behövs, det är ett skal på kikärtorna som är genomskinnligt som du inte vill ha. Skalet lossnar i stekpannan och kommer att fastna i den.

2. Häll ner kryddblandningen i en stekpanna som är varm (på 6:an) och ha i honungen, låt det ”bubbla” lite och sedan har du ner kikärtorna och kycklingfiléerna. Ha över Aluminiumfolie och vrid ner till halv värme, gå nu iväg och skriv lite inlägg på Flashback i runt en 20 minuter.

3. Ta bort aluminiumfolien, försiktigt den skall användas igen, och rör runt lite bland kikärtorna och vänd på kycklingfiléerna. Ha över aluminiumfolien igen och gå tillbaks till Flashback, du har nu fått svar från några vänsterflummare. Svara på deras schizofrena inlägg i runt 15 minuter

4. Ta bort aluminiumfolien, försiktigt den skall användas mer, och rör runt lite mer, vänd på kycklingfiléerna och ha på kanelen. Ha över aluminiumfolien och skär upp lite paprika i blandade färger (ej gul) den bör vara runt 1x2 centimeter i storlek. Du skall ha runt två nävar. Pressa en halv lime över dem och låt dem stå i runt 10 minuter. Gå nu och läs inläggen som flummarna gjort men se till att inte kissa på dig när du skrattar åt dem!

5. Ta bort aluminiumfolien samtidigt som du skriker ”Jag älskar mångkultur och gruppvåldtäkter!” Du kan ta i när du tar av aluminiumfolien för den skall inte användas mer. Ta och lägg upp kycklingfiléerna på två tallrikar och kasta paprikan bland kikärtorna, pressa över lite lime och skaka på stekpannan i runt 1 minut, sen delar du upp kikärtorna/paprikan och blandar dem med riset. Dela sedan jämnt mellan tallrikarna.

Kanelen är för att ge en mysig färg och god lukt i köket...
Citera
2005-07-01, 17:25
Medlem
Bråkmakarns avatar
Du väljer väl kyckling med omsorg när du ska laga multikultigryta? Ska det va´, ska det va´ordentligt
http://www.info14.com/inrikes.php?id=845
Citera
2005-07-01, 22:23
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Du väljer väl kyckling med omsorg när du ska laga multikultigryta? Ska det va´, ska det va´ordentligt
http://www.info14.com/inrikes.php?id=845
Givetvis, köper inga kryddor på någon suspekt turkaffär heller
Citera
2005-07-18, 15:13
Medlem
Måste bara säga att du lagar lika bra mat, som du har illa genomtänkta åsikter, beundrar dock hur språkbehandling, pregnans, ordval och intelligens harmonierar, inget höjer sig över den jämna, fina, lågpannade bottennivån.
Citera
2005-07-23, 10:24
Bannlyst
Låter gott men varje våldtäkt av invandrad? eller bara gruppvåldtäkt? det blir ju i vilket fall en jälla massa kyckling

Citat:
Ursprungligen postat av nomanisanisland
Måste bara säga att du lagar lika bra mat, som du har illa genomtänkta åsikter, beundrar dock hur språkbehandling, pregnans, ordval och intelligens harmonierar, inget höjer sig över den jämna, fina, lågpannade bottennivån.

Det man inte klarar att möta i sak går ju alltid att möta med personangrepp. Ett högstående (och "högpannat"?) inlägg med intelligens, harmoni och en massa onödiga kommateringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in