Flashback bygger pepparkakshus!
2013-09-24, 20:41
Medlem
Shue !
Har rökt en del spice på sistonde och märkt att jag har fruktansvärt bra syn nu.
Jag ser ungefär så som man ser när man är beng på weed eller spice alltså allt är väldigt färglatt man ser väldigt tydligt och bra skärpa. Har vart beng konstans i helgen och helgen innan det då jag rökte ca 30g och rökt väldigt mycket varje dag tills nu då jag märkt att den synen sitter kvar ännu fast en jag inte rökt sen lördags.
Hur kommer det sig ?
Alltså om jag tex kollar på en cigg när jag röker den så ser man den extremt tydligt nästan overkligt och alla färger är ovanligt starka kan detta bero på att jag rökt mycket spice ?
Har ingen aning om vad för spice vet att det är tobaks spice och syns inte alls på pisse !
Citera
2013-09-24, 20:45
Medlem
O-Lyckligs avatar
Nix, det är inte en "bättre" syn: det handlar om HPPD... Grattis du ser sidoeffekter som positiva utfall
Citera
2013-09-24, 20:47
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O-Lycklig
Nix det är inte en "bättre" syn det handlar om HPPD... Grattis du ser sidoeffekter som positiva utfall

HPPD är allt annat än kul, så jag tvivlar starkt att han har HPPD. Att saker och ting ser lite mer färgglada ut några dagar efter man trippat är helt normalt och detsamma gäller med rökmix. Jag brukar även vara mer ljuskänsligare än vanligt några dagar efter.
Citera
2013-09-24, 20:50
Medlem
Citat:
Nix, det är inte en "bättre" syn: det handlar om HPPD... Grattis du ser sidoeffekter som positiva utfall
Kan du förklara vad HPPD är ^^ ?
Citera
2013-09-24, 20:54
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym44
Kan du förklara vad HPPD är ^^ ?

En väldigt ovanlig posthallucinatorisk perceptionsstörning som har blivit väldigt "populär" att självdiagnosera sig själv med.
Citera
2013-09-24, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
En väldigt ovanlig posthallucinatorisk perceptionsstörning som har blivit väldigt "populär" att självdiagnosera sig själv med.
Tack för svar men förstod imte riktigt dom orden
Men tror du att jag kan ha fått det eller som en kompis sa att eftersom jag rökt så mycket och vart beng nästan konstant att ruset är typ kvar i kroppen fast det inte känns av om du förstår mig ^^
Citera
2013-09-24, 22:35
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
HPPD är allt annat än kul, så jag tvivlar starkt att han har HPPD. Att saker och ting ser lite mer färgglada ut några dagar efter man trippat är helt normalt och detsamma gäller med rökmix. Jag brukar även vara mer ljuskänsligare än vanligt några dagar efter.
Jag vart extremt ljuskänslig då jag rökte under en period, varje gång jag gick ut och det var soligt så rann det nästan från ögonen, precis som när man är nyvaken och går ut i solen.
Citera
2013-09-24, 22:43
Medlem
O-Lyckligs avatar
Citat:

Allting är en subjektiv tolkning så det du finner negativt finner, eventuellt, någon annan som positivt
Citera
2013-09-24, 22:46
Medlem
PositiveNegatives avatar
GRATTIIIISSSS!

Citera
2013-09-25, 00:30
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Allting är en subjektiv tolkning så det du finner negativt finner, eventuellt, någon annan som positivt

Läser du runt lite på nätet angående HPPD och människors historier så tvivlar jag att du har kvar den uppfattningen. HPPD är så pass jobbigt att det inte går att leva ett normalt liv, ett tips är tridnod's(eller liknande stavning) berättelse här på flashback.
Citera
2013-09-25, 20:20
Medlem
O-Lyckligs avatar
Citat:
Läser du runt lite på nätet angående HPPD och människors historier så tvivlar jag att du har kvar den uppfattningen. HPPD är så pass jobbigt att det inte går att leva ett normalt liv, ett tips är tridnod's(eller liknande stavning) berättelse här på flashback.

Äsch, nu ska du inte regna på TS parad... Då denne har fått, en upplevd, bättre syn utav sitt brukande varpå vi därav inte ska blanda in de som, dessvärre, tilldelats ett annat utfall utav sina bruk. Det skulle väl endast bli lite som att säga att den med nitlotten på lottdragningen har mer rätt än individen med vinstkupongen, tycker du inte?
Citera
2013-09-26, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PositiveNegative
GRATTIIIISSSS!

Nej.

Symptom för HPPD, försvinner med tiden mest troligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in