Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-09-24, 19:34
Medlem
Ingen kan väl direkt ha undgått den kursuppgång som Chrontech Pharma idag red på. Här tänkte jag att vi kan dela med oss av våra åsikter kring aktien.

https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/272766/chrontech-pharma
Senast redigerad av cooler85 2013-09-24 kl. 20:02.
2013-09-24, 19:36
Medlem
Hur tror ni att aktien kommer reagera imorgon? Den stängdes på högsta för dagen men det var en enorm säljorder på just den nivån. Fick lite grann känslan att många försökte dra sig ur i allra sista stund. Magkänslan pekar på rätt ordentlig rekyl imorgon. Men samtidigt är nyheten grym!

Vad säger ni?
2013-09-24, 20:30
Medlem
Wirfs avatar
Hoppade på 18öre och klev av på 21öre kommer nog inte våga gå in igen tror jag.
Väldigt osäkert fall det dära som jag inte är insatt i ville bara leka med 4000kr jag hade så fick 800kr extra när jag lekte på jobbet med mobilen.
2013-09-24, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wirf
Hoppade på 18öre och klev av på 21öre kommer nog inte våga gå in igen tror jag.
Väldigt osäkert fall det dära som jag inte är insatt i ville bara leka med 4000kr jag hade så fick 800kr extra när jag lekte på jobbet med mobilen.

Intressant att du också gick in på 18 öre. Jag blev dock kvar efter stängning.

Det positiva var väl att den stängda på högsta för dagen.
2013-09-24, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cooler85
Hur tror ni att aktien kommer reagera imorgon? Den stängdes på högsta för dagen men det var en enorm säljorder på just den nivån. Fick lite grann känslan att många försökte dra sig ur i allra sista stund. Magkänslan pekar på rätt ordentlig rekyl imorgon. Men samtidigt är nyheten grym!

Vad säger ni?
Ja, frågan är helt klart hur hårt bakslaget blir imorgon. Har inte hunnit läsa in mig ordentligt, men finns det tecken på vidare positiva nyheter inom en snar framtid, eller var dagens Pm och stora framsteg det bästa vi förväntas få på länge?
2013-09-24, 22:52
Medlem
Jag gick in på 0,05 igår och hade planer på att ligga kvar tills den steg över 0,50... helt enkelt en långsiktig investering, men såg att den ökade till 0,07 och la in en order på att sälja allt vid 0,08...... Kul tänkte jag, ändå plus....... sedan sved det resten av dagen kan jag lova

tror helt klart att aktien kommer att plana ut igen och ligga stabilt nere vid 0,07 inom några dagar igen tills nästa stora nyhet..... kan ha helt fel såklart, bara känns så..... och då ska jag på igen
2013-09-25, 06:01
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe
Jag gick in på 0,05 igår och hade planer på att ligga kvar tills den steg över 0,50... helt enkelt en långsiktig investering, men såg att den ökade till 0,07 och la in en order på att sälja allt vid 0,08...... Kul tänkte jag, ändå plus....... sedan sved det resten av dagen kan jag lova

tror helt klart att aktien kommer att plana ut igen och ligga stabilt nere vid 0,07 inom några dagar igen tills nästa stora nyhet..... kan ha helt fel såklart, bara känns så..... och då ska jag på igen
I know the feeling...

Jag hade funderingar på att köpa in mig tungt i måndags eftermiddag eller igår på morgonen efter ett tips från en P&D-kollega. Fast jag hoppade aldrig på tåget
2013-09-25, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swe

Varför gick du inte in igen?

Jag gick in på 0.09 när jag såg nyheten, sedan fick jag också lite panik och drog mig ur på 0.13, såg att det fanns kraft kvar så drog in mig på nytt på 18 öre. Nu ligger jag på 22 öre och det verkar som alla som missade tåget både första, andra och tredje gången tror att den ska ner
2013-09-25, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cooler85
Varför gick du inte in igen?

Jag gick in på 0.09 när jag såg nyheten, sedan fick jag också lite panik och drog mig ur på 0.13, såg att det fanns kraft kvar så drog in mig på nytt på 18 öre. Nu ligger jag på 22 öre och det verkar som alla som missade tåget både första, andra och tredje gången tror att den ska ner

Helt enkelt för att jag inte trodde att den skulle fortsätta, sedan blir ju vinsten så mycket mindre ju högre kursen är..

Men vi får se vad dagen har att bjuda på, just nu är den kraftigt ner.
2013-10-25, 10:27
Medlem
doktorsmutss avatar
Research and development costs amounted to SEK 1.7 (10.7) m
· Profit/loss after tax was SEK 9.1 (-14.9) m
· Earnings per share were SEK 0.06 (-0.08)
· Net sales SEK 15.1 (-) m
· ChronTech has closed the deal concerning the sale of its hepatitis

Undervärderat? varje aktie borde væl værderas till ca 0,40 - 0,50?

var uppe i 0,23 idag efter finfin rapporten!

Dippar lite i skrivande stund men tror ændå vi stænger på 0,20+ idag!
Senast redigerad av doktorsmuts 2013-10-25 kl. 10:33.
2014-01-20, 13:40
Medlem
doktorsmutss avatar
Nu ser det ut som vi äntligen kan börja flyga lite!
2014-01-20, 13:42
Medlem
Tjoasszs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorsmuts
Nu ser det ut som vi äntligen kan börja flyga lite!

Känns dock inte värt att investera JUST NU. 0,15 till 0,23 är dock inte dåligt. Antar att den kommer sluta på runt 0,18
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in