• 5
  • 6
2019-05-02, 19:45
Medlem
KuReLuBs avatar
75 år är knappast ung. Herregud fatta att folk dör och inte alla lever till 110 år. Rip.
Citera
2019-05-02, 20:05
Medlem
thaimans avatar
Jag har varit hemma hos honom ett par gngr i Mariehäll, och jag har aldrig sett ett sådant kartotek med spelbar och cd-skivor . Han var jävligt trevlig och folklig ska tilläggas. RIP mannen
Citera
2019-05-02, 20:07
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Barnprogram?

Helt fantastiskt! Men barnprogram?
Ja, jag såg det som ett barnprogram då, med tanke på tiden på dygnet när det sändes.

Det finns en tråd om Charles Nonsens här på Fb med.
Citera
2019-05-03, 22:21
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Jag har spenderat delar av kvällen med att titta ett antal avsnitt av Nattsudd och jag måste faktiskt klä mig i säck och aska angående det här. Det jag som ung mindes som tråkigt, svamligt och obegripligt förstår jag nu. Herrarna var under säsongen 1987, vilket är den jag tittat på, lika gamla som jag är nu och helt plötsligt kan jag connecta med både den torra humorn och med vissa av de ibland långsökta poängerna. Man måste vara en smula påläst för att uppskatta Nattsudd och det är man inte som femtonåring. Därav min förutfattade mening.

Jag ber om ursäkt.

Roligt att höra. (Alltså inte ursäkten, utan att du gillar det bättre nu.) Jag såg det i och för sig och njöt som fjorton-femtonåring, inte för att jag var så påläst, men för att jag tyckte att jag blev det av att kolla på programmen. Samtidigt som Grundberg/Wallde inte direkt var några förnumstiga magistrar. Kort sagt: folkbildning när den är som bäst.
Citera
2019-07-21, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Om du läser min spoiler så påstår journalisten att det inte var något sensationellt med hans död.

Vad nu naturlig död är
Det var hjärtat på Svante
Citera
2019-07-22, 19:39
Medlem
Jag heter Regiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salows
Det var hjärtat på Svante
Infarkt eller vad?
Citera
2022-11-09, 10:09
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tråkigt att höra. Undrar om SVT vågar köra några repriser av Nattsudd som hyllning.

Får hoppas de lägger in fler. Var ju närmast ett surrealistiskt program det här Nattsudd som man kunde få in som barn och kolla på när de satt och rökte, groggade och visade lättklädda damer. Tror inte det hade funkat idag

Idag den 9/11 skulle Svante Grundberg ha fyllt 79 år.

Apråpå Nattsudd, så var det ett bedrövligt tv-program. Svante och Björn Wallde satt i soffan, de svamlade och visade svartvita filmsnuttar. Man tittade eftersom det inte fanns nåt annat att titta på.

Björn Wallde groggade och rökte precis som Svante, men Björn lever fortfarande han är snart 80 år.
Citera
2023-11-09, 06:37
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Ja, vi ska kanske sluta spekulera i dödsorsaken.
I den åldern kan man få en stroke när som helst, eller liknande.
Han verkade ju vara någons sorts storrökare, så det är kanske ingen djärv gissning på en stroke.
Han dog i rätt ålder i alla fall, ingen anledning att bli mycket äldre än 75 och bli gammal och gaggig.

Frågan är om Svante och Björn var riktiga storrökare eller om de bara rökte på tv i Nattsudd ?

Idag den 9/11 skulle Svante Grundberg ha fyllt 80 år.

Hans största insats inom svensk film måste ha varit rollen som kanotist i Göta Kanal, den gjorde han riktigt bra.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in