2019-04-29, 11:55
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Raketosten inte att förglömma (inte länge helt passé).

Nu var iofs Raketost rätt äckligt.
Citera
2019-04-29, 12:07
Bannlyst
Jag minns honom som skön snubbe hos "nattsuddarna". Media kallar han för skådespelare vilket kanske är lite att överdriva.

Själv minns jag hans skådespeleri främst som kanotist i filmen Göta Kanal.
Citera
2019-04-29, 12:12
Medlem
Ratads avatar
Han och Björns speciella roliga icke-humor varken var eller är något som kan (eller bör) slå igenom hos den stora massan. Jag minns att föräldrarna undrade vad det var för "jävla tråkigt program med kärringar som spelade el-gitarr" som jag och en kompis envisades med att sitta uppe och kolla på när vi sov över i deras sommarstuga. Svantes aspergska humor kändes nog besvärande för många.

Som tonåring började jag nattsudda - när resten av fjollorna tog kväll vid klocka två samlade jag ihop eliten för att avnjuta det som var kvar av groggarna, rökat och "spela lite vettig musik". Tack Svante.

Men vad vet jag - jag är ju bara en överbetald CGI-karaktär.
Citera
2019-04-29, 13:51
Medlem
Tisdagsgrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
"Våra samtal rörde dock sällan djupt personliga saker. En personlig tragedi låg djupt begravd i honom och påverkade honom dagligen. Och bidrog sannolikt till att han innerst inne inte var nämnvärt engagerad i samhällsfrågor. ”Ingenting spelar nån roll” kunde det slippa ur honom i svarta ögonblick."
Det skulle jag gissa var sonens död vintern 2012.
Citera
2019-04-29, 14:10
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varsamt
Jag minns honom som skön snubbe hos "nattsuddarna". Media kallar han för skådespelare vilket kanske är lite att överdriva.

Själv minns jag hans skådespeleri främst som kanotist i filmen Göta Kanal.
Du bör uppdatera dig lite, han var först och främst skådespelare https://sv.wikipedia.org/wiki/Svante_Grundberg
Citera
2019-04-29, 14:48
Medlem
Dofternas avatar
En förebild i konsten att kunna njuta av av sitt värdelösa vetande.
Citera
2019-04-29, 17:11
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Varför skulle man sitta och "ta sig igenom" trettio avsnitt av någonting överhuvudtaget? Men hellre Nattsudd än … det mesta i så fall. Att man vågade sända ett så smalt, fullständigt apart och politiskt inkorrekt program på bästa helgtid är ju, tyvärr, inget som någonsin kommer att hända igen. Men det var en glädje så länge det varade.

Jag tittade på det där på den tiden, men det politiskt inkorrekta var ju bara politiskt inkorrekt eftersom Sverige var ännu mer DDR-likt på den tiden och det inte fanns något bättre att titta på så dags. Någon som verkligen var normbrytande på den tiden var Jacob Dahlin, men där gick det tydligen över huvudet på de flesta att han var bög.
Citera
2019-04-29, 17:30
Medlem
Nattsudd var ju fantastiskt i all sin enkelhet. Ett mysigt program att titta på under sena kvällar. En typ av lågbudgetproduktion som tyvärr inte görs idag. Annat man minns han för var som tandläkaren Klas från julkalendern - 84.
Citera
2019-04-29, 18:37
Medlem
ostwinds avatar
Nattsudd som vi tittade på innan vi tog 142an in till Nytorget (Sundsvall)
R.I.P Svante
Citera
2019-04-29, 18:42
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Videon "Dra på stan" hade jag inspelad på VHS.
Den gick alltid varm när jag och polarna krökade.
Fina minnen måste jag säga.

https://www.youtube.com/watch?v=vfGn7MMN3Ug
Citera
2019-04-29, 18:57
Kan man köpa Nattsudd på dvd? Aldrig hört om serien.
Citera
2019-04-29, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Kan man köpa Nattsudd på dvd? Aldrig hört om serien.
Det är problem med rättigheterna för de gamla klippen som gör att programmen inte går att ge ut på DVD eller ens reprisera i TV. Men en hjälte har iallafall lagt ut ett antal på Vimeo, håll tillgodo: https://vimeo.com/user7958599

Det var verkligen en oas i öknen att få se såna vackra klipp från urtiden på den tiden långt innan Internet och youtube, tack för det Svante

När jag träffade Grundberg på ett DJ-gig i Stockholm runt år 2000 hävdade han att Wallde enbart var en inhyrd skådespelare och att de inte var personliga vänner. Det hade kanske skurit sig då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in