Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-23, 21:25
  #1
Medlem
Arbetarbroders avatar
Har en Xbox 360 med ganska lite minne, 4GB, spelar i princip enbart GTA & FIFA på min Xbox.
Så de känns ju minst sagt lite surt att inte kunna spela nya Grand Theft Auto.

Finns de någon lösning eller måste jag köpa en xbox som rymmer mer minne helt enkelt? Känns ju också lite surt när de är ny Xbox One som kommer ut på marknaden snart snart, men jag vill verkligen kunna spela GTA V så.. What to do Flashback?
Citera
2013-09-23, 21:28
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Finns de någon lösning eller måste jag köpa en xbox som rymmer mer minne helt enkelt? Känns ju också lite surt när de är ny Xbox One som kommer ut på marknaden snart snart, men jag vill verkligen kunna spela GTA V så.. What to do Flashback?


Första träffen på Google: http://support.rockstargames.com/hc/...n-Requirements

Så, det där listar alla dina möjligheter.
Citera
2013-09-23, 22:04
  #3
Medlem
T-L-Ks avatar
Jag stötte nyss på det problemet själv och jag löste det genom att köpa ett usb-minne. Kostade mig 200kr.

Det måste vara ett 16gb 2.0 usb med minst 15mb/s läshastighet. Minst 8gb ledigt ska det också vara!
Citera
2013-10-08, 01:25
  #4
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Jag stötte nyss på det problemet själv och jag löste det genom att köpa ett usb-minne. Kostade mig 200kr.

Det måste vara ett 16gb 2.0 usb med minst 15mb/s läshastighet. Minst 8gb ledigt ska det också vara!

Yes thats right och Du ska ha tack för vännen kompis!
Efter jag hade läst ditt inlägg öste på med en USB 3.0 med 16GB och de va nog mer än Xbox 360 hinner läsa men enkelt va de som fan, även för mig som är oteknisk bara installera på skiva 1 efter placerat USB-minne på framsidan och sparar där och sen spelar man på den andra skivan som medföljer i GTA V.

Skriver detta om nån annan skulle hitta tråden via Google eller något sånt, vet själv hur jag avskyr när en tråd jag hittat saknar svar.
Citera
2013-10-21, 21:53
  #5
Medlem
Krumilurs avatar
Jag sitter just nu i precis samma sits som beskrivet och har inte lyckats få till det.

==> Jag började med att prova ett gammalt USB-minne jag hade liggandes (DataTraveler 112, 16gb) utan lycka. Xboxet känner av USB-minnet men när jag väljer "Configure Now" (för att bereda minnet för Xbox-lagring) får jag upp ett felmeddelande; Performance Warning. Läser jag Microsofts FAQ står följande:

I'm getting a "Performance Warning” message. What does this mean?

If your USB flash drive doesn't meet the USB minimum requirements, you may experience significant performance problems while playing games on the flash drive or saving content to the flash drive. USB minimum requirements:

Minimum 1-GB storage capacity
Windows FAT32 file system format


USB-minnet är i format FAT32 och är helt tömt på innehåll.

==> Jag provade sedan att köpa ett nytt USB-minne (SanDisk Cruzer Blade, 16gb, USB 2.0) som enligt google har 25-30mb/s läshastighet, är på 16 gigabyte och är förformaterat till FAT32. Samma felmeddelande dyker upp med detta minne...

Nu till frågan - vad är felet? Jag ser att USB 3.0 används, tycker ni jag ska köpa ett sådant istället? Kommer det hjälpa med tanke på att jag redan har ett USB med över 15mb/s läshastighet? Vad gör jag om jag får upp samma felmeddelande då?

Tack på förhand!

EDIT: Jag har ett Xbox 360 S 4 gb
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback