Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-09-23, 12:57
Medlem
prille1s avatar
"Svenska Spel tvingades på söndagen till ett nytt spelstopp i en av de svenska fotbollsserierna. Den här gången var det spel på matchen Karlstad-Qviding (1-3) i division 1 södra som stoppades, efter det att onormala spelmönster upptäckts. "

http://www.corren.se/sport/spelstopp-i-division-1-match-6551273-artikel.aspx

Hur vanligt är det egentligen med riggade matcher? Är det kriminella organisationer som ligger bakom?
Citera
2013-09-23, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prille1
"Svenska Spel tvingades på söndagen till ett nytt spelstopp i en av de svenska fotbollsserierna. Den här gången var det spel på matchen Karlstad-Qviding (1-3) i division 1 södra som stoppades, efter det att onormala spelmönster upptäckts. "

http://www.corren.se/sport/spelstopp-i-division-1-match-6551273-artikel.aspx

Hur vanligt är det egentligen med riggade matcher? Är det kriminella organisationer som ligger bakom?

Svar: Vanligare än man tror, och ja.
Citera
2013-09-23, 13:56
Medlem
Avitalls avatar
Ja, det är vanligare än man vill tro. Det är därför jag slutat satsa pengar på sport, det finns alltid de som vet mer än en själv.
Citera
2013-09-23, 14:02
Medlem
TS borde ta jobb som rubriksättare på aftonbladet.

Svenska Spel stoppar inte matchen, de stoppar vadslagning på matchens resultat.
Citera
2013-09-23, 14:15
Medlem
prille1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Svar: Vanligare än man tror, och ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Avitall
Ja, det är vanligare än man vill tro. Det är därför jag slutat satsa pengar på sport, det finns alltid de som vet mer än en själv.

Hur går detta till? Är det hot eller mutor som avgör? Är hela laget inblandat eller tränaren?

Citat:
Ursprungligen postat av harlequin73
TS borde ta jobb som rubriksättare på aftonbladet.

Svenska Spel stoppar inte matchen, de stoppar vadslagning på matchens resultat.

Jag har redan haft det jobbet, men de tyckte att jag var överkvalificerad
Citera
2013-09-23, 14:18
Medlem
Lazyboness avatar
Kan ni förklara för en oinitierad vad "onormala spelmönster" innebär?
Citera
2013-09-23, 14:24
Medlem
prille1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones

Jag antar att det betyder att matchen spelas på ett sätt som väcker misstankar, Kan vara att ett flertal matcher under en period sett misstänkta ut. Matchen skulle exempelvis kunna se ganska säker ut för ena laget, för att sedan vända sig i sista minuterna blir det en rejäl vändning i slutet, och där har ett antal personer satsat mycket pengar exempelvis
Citera
2013-09-23, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Att det kommer in ovanligt mycket pengar på ett lag, te.x i detta fallet Qviding vinst. Just denna matchen är inte uppgjord det är jag ganska säker på. Men jag har fått reda på ett par uppgjorda matcher iår men det är främst i division 2 och 3. Och JA det förekommer flera gånger per månad vågar jag påstå.
Citera
2013-09-23, 14:37
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Lite knepig tråd att placera, men provar med Organiserad brottslighet.

Aktuella brott och kriminalfall --> Organiserad brottslighet
/Moderator
Citera
2013-09-23, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvm
Att det kommer in ovanligt mycket pengar på ett lag, te.x i detta fallet Qviding vinst. Just denna matchen är inte uppgjord det är jag ganska säker på. Men jag har fått reda på ett par uppgjorda matcher iår men det är främst i division 2 och 3. Och JA det förekommer flera gånger per månad vågar jag påstå.

Men uppgjorda matcher gäller till 99% inte vilket tecken matchen skall sluta utan Ö/U resultat
är det som gäller!
Citera
2013-09-24, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Men uppgjorda matcher gäller till 99% inte vilket tecken matchen skall sluta utan Ö/U resultat
är det som gäller!
Beror ju på vilka som ''köper'' matcherna, de brukar ha olika metoder. Alla matcher jag vetat varit uppgjorda har varit 1X2 eller BLGM.
Citera
2013-09-24, 23:24
Medlem
Jag har alltid undrat vilka pengar det rör sig om när det gäller uppgjorda matcher, det måste ju kosta en slant att ordna, och det kräver ju då rätt ordentligt med pengar för att gå med vinst i slutändan känns det som.

Fast o andra sidan är det inte så mkt pengar i div 1 fotboll, så det kanske är relativt billigt ändå?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in