Det som kommer hända nu är att du kommer att få hem ett papper eller så måste du gå till domstol och få reda på hur länge du kommer att tappa ditt körkort, oftast så brukar det funka ifall man överklagar och förklarar att man behöver sitt körkort till sitt arbete eller liknande och då kan du få lindrigare tid.
du har alltså både kört för fort på en 30 väg och till på köpet kört med alkohol i kroppen, tycker verkligen inte att du ska ha rätten att framföra ett fordon gör rätt för dig, du har gjort fel och visa att du kan ta ditt ansvar och ta ditt straff, ring till transportsstyrelsen och anmäl dig själv. säg att du också hade alkohol i kroppen så dem kan behålla det istället för att ge det tillbaka till dig, du ska inte framföra fordon på våra vägar.
a men jag tror att han vet att han gjort fel. Han frågade inte efter det. Han frågade hur länge han kommer bli av med kortet.
Om detta är första gången du blir stoppad så är det la 3 månader, brukar vara det iaf + böter.
Nu har jag fått brevet från transportstyrelsen där jag får möjlighet att yttra mig.
Vad tycker ni är det bästa sättet att formulera sig på för att få ner spärrtiden?
Nu har jag fått brevet från transportstyrelsen där jag får möjlighet att yttra mig.
Vad tycker ni är det bästa sättet att formulera sig på för att få ner spärrtiden?
Berätta att du drack en starköl innan och var lite omdömeslös på grund av det.
Skriv att du har ett mentalt handikapp och att du inte kan straffas för det då det vore diskriminering.
Du har ju uppenbarligen ingen bra ursäkt så att få ner spärrtiden kan du nog glömma dessvärre. Är du beroende av körkortet i jobbet? Du kan isf be din arbetsgivare att söka om dispens å dina vägar, inte säkert att du får det dock. I övrigt så är det väl bara att ta spärrtiden, du körde uppenbarligen på tok för fort i ett 30-område och hade oturen att torska, eftersom du inte hade något extremt akut ärende så finns det inte heller någon ursäkt.
Jag är förtidspensionerad så ingen arbetsgivare som kan hjälpa mig.
Min gamla dementa mor bor ute på skånska landsbygden och henne hjälper jag var dag för att hon ska klara sig, det kanske kan vara en anledning så god som någon för att hålla nere spärrtiden?
Jag måste ju åka dit oavsett, men jag kommer skriva det så får vi se vad det blir!
Tack för all hjälp!
Hur stor är risken att åka dit då?
Bor i Malmö och här har väl polisen fullt upp med gängkriminalitet.. ja och fortkörare emellanåt!
Kanske ska hålla hastigheten i vart fall om man kör med indraget körkort
regga din bil på nån som har körkort o fortsätt o kör, och håll tummarna.
kör du under spärrtiden och blir stoppad så får du inte tillbaka det, är vad jag blev tillsagd när jag förlorade mitt för 3 veckor sedan och få ner spärrtiden är ganska svårt då dem är ganska hårda, jag lyckades dock på något magiskt vis få ner dem "normala" 2 månaderna på mitt straff till 1 bara
regga din bil på nån som har körkort o fortsätt o kör, och håll tummarna.
Blir du stoppad i en kontroll så är det ju dock den som sitter bakom ratten som polisen bryr sig om, inte vem bilen är reggad på så som vid t ex parkeringsböter. Är körkortet indraget på bara några månader så är det bättre att ge fan i att köra dom månaderna än att riskera att torska för olovlig körning och allt vad det kan innebära men lång körkortsindragning och kan tom. att du tvingas ta om kortet.