2013-09-23, 12:53
Medlem
Lian.Vendls avatar
Blev av med körkortet i förra veckan när jag var på lunch. Var stressad som fasen och blev uppmätt till 62 km/h på 30-väg utanför skola (Inga barn i närheten dock).
Vad tror ni, kommer jag få 3 månader? Eller går det att få ner det?
Vill ju inte vara utan mitt körkort
2013-09-23, 13:02
Medlem
Lugini3s avatar
Jag skulle gissa på att du får göra om hela testet med den hastigheten. Säkert avstängd ett år också.
2013-09-23, 13:20
Medlem
3 månader
2013-09-23, 13:55
Bannlyst
3 Månader stämmer
2013-09-23, 14:20
Medlem
Lian.Vendls avatar
Går det att få ner det till 2 mån?
Hur ska man formulera sig för att få ner tiden?
2013-09-23, 14:27
Bannlyst
vad är det som säger att du kommer att få tillbaka, körkortet?
2013-09-23, 14:42
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livendus
vad är det som säger att du kommer att få tillbaka, körkortet?

Faktum är att jag hade en jäkla tur!
Trodde alltid man fick blåsa när man blev stannad men det var inget jag behövde denna gång. Egentligen rätt märkligt.
Drack en starköl på lunchen, borde nog ha klarat mig ändå men man vet aldrig.
Så jag tycker jag hade tur i oturen, därför är jag inte mer bitter.
Men jag vill ju få ner antalet månader utan körkort!!
2013-09-23, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Faktum är att jag hade en jäkla tur!
Trodde alltid man fick blåsa när man blev stannad men det var inget jag behövde denna gång. Egentligen rätt märkligt.
Drack en starköl på lunchen, borde nog ha klarat mig ändå men man vet aldrig.
Så jag tycker jag hade tur i oturen, därför är jag inte mer bitter.
Men jag vill ju få ner antalet månader utan körkort!!

du har alltså både kört för fort på en 30 väg och till på köpet kört med alkohol i kroppen, tycker verkligen inte att du ska ha rätten att framföra ett fordon gör rätt för dig, du har gjort fel och visa att du kan ta ditt ansvar och ta ditt straff, ring till transportsstyrelsen och anmäl dig själv. säg att du också hade alkohol i kroppen så dem kan behålla det istället för att ge det tillbaka till dig, du ska inte framföra fordon på våra vägar.
2013-09-23, 15:18
Medlem
provocative77s avatar
Vad är det för fel på folk i dag. Fortkörning ger vid normalfall en indragning av körkort på 1-3månader.
Innan beslut kommer kan man inte göra ett skit.
Vrf nojja o be om råd nu när du inte ens vet hur lång tid de kommer dra kortet?

När beslutet kommer så har du två val. Antingen köper du beslutet o åker kollektivt under den period som Transportstyrelsen sagt. Eller så överklagar du enl den procedur som står i brevet.
Hur jävla svårt kan det vara? Det är till om med svårare att köra som folk än att överklaga.
Däremot är det lättare att vinna på Lotto än att få sin vilja igenom
2013-09-23, 15:27
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livendus
du har alltså både kört för fort på en 30 väg och till på köpet kört med alkohol i kroppen, tycker verkligen inte att du ska ha rätten att framföra ett fordon gör rätt för dig, du har gjort fel och visa att du kan ta ditt ansvar och ta ditt straff, ring till transportsstyrelsen och anmäl dig själv. säg att du också hade alkohol i kroppen så dem kan behålla det istället för att ge det tillbaka till dig, du ska inte framföra fordon på våra vägar.

Det är inte säkert att jag låg över 0.2, dessutom kände jag mig inte det minsta påverkad.
Ang fortkörningen så fanns det som sagt inga barn i närheten, jag hade full koll på situationen.
Men polisen satt visst och häckade i ett buskage.

Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Vad är det för fel på folk i dag. Fortkörning ger vid normalfall en indragning av körkort på 1-3månader.
Innan beslut kommer kan man inte göra ett skit.
Vrf nojja o be om råd nu när du inte ens vet hur lång tid de kommer dra kortet?

När beslutet kommer så har du två val. Antingen köper du beslutet o åker kollektivt under den period som Transportstyrelsen sagt. Eller så överklagar du enl den procedur som står i brevet.
Hur jävla svårt kan det vara? Det är till om med svårare att köra som folk än att överklaga.
Däremot är det lättare att vinna på Lotto än att få sin vilja igenom

Med andra ord är det inte lönt att överklaga?
Vad händer om man kör ändå?
2013-09-23, 15:50
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Det är inte säkert att jag låg över 0.2, dessutom kände jag mig inte det minsta påverkad.
Ang fortkörningen så fanns det som sagt inga barn i närheten, jag hade full koll på situationen.
Men polisen satt visst och häckade i ett buskage.

Med andra ord är det inte lönt att överklaga?
Vad händer om man kör ändå?
Kör du medan ditt körkort är indraget så är det olovlig körning och då kan det nog bli indraget på ännu längre tid + saftiga böter så det är nog bäst att du låter bli att köra under den tid som det är indraget.
2013-09-23, 16:05
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Kör du medan ditt körkort är indraget så är det olovlig körning och då kan det nog bli indraget på ännu längre tid + saftiga böter så det är nog bäst att du låter bli att köra under den tid som det är indraget.

Hur stor är risken att åka dit då?
Bor i Malmö och här har väl polisen fullt upp med gängkriminalitet.. ja och fortkörare emellanåt!
Kanske ska hålla hastigheten i vart fall om man kör med indraget körkort
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in