2013-09-23, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GutiHAZ
Han med 2 bulldogs utanför? Mer info om detta tack

han med 2 bulldogs utanför? är det inte Mick som bor där (fd livvakt till HA president Möller). har nog inget med detta att göra...
Citera
2013-09-23, 23:50
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka
Vad spelar det för roll menar du?

Spelar stor roll. I många andra kulturer har kvinnor betydligt lägre status och de vet om det. De vet att om de skaffar fel man, så kan det sluta såhär. De vet att om de är otrogna eller försöker skilja sig så kan det sluta såhär. Det finns således en medvetenhet om att saker och ting kan urarta om det går fel. Det får kvinnorna lära sig hela uppväxten. Om "paret" tar med sig sin hederskultur från ett främmande land, så ser jag det som att de tagit sin äckliga kultur hit, inget som egentligen har med Sverige att göra.

I jämförelse är svenska kvinnor naiva små idioter som växt upp i en skyddad verkstad (Sverige) och nu när det blir tufft (you know multikulti) kommer svenska kvinnor att lida absolut mest sanna mina ord. Det är svenska kvinnor som kommer få den största försämringen i samhället överallt förutom just på arbetsplatser där svenska kvinnor är duktiga på att mobba och frysa ut.

Objektiv sett är denna typen av händelse betydligt mer traumatisk för en relativt oskyldig svensk ung kvinna som aldrig kommit i kontakt med sagt hederskultur. Sedan om kvinnan är skyldig till något och förtjänar behandlingen är också en variabel vi inte känner till.
Citera
2013-09-23, 23:56
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Seuss
För det första så skrivs det "Attention whore"... TVÅ ORD!... Ihop-skrivningar är lika jävla irriterande som särskrivningar.
För det andra... Om du tycker att jag skriver "osammanhängande", är det kanske för att jag inte vill avslöja "källan" direkt, utan kanske leda FB:s vanliga (och oftast förbannat duktiga) detektiver i rätt riktning.
För det tredje: "efterblivet"??? Uppenbart har du inga kunskaper i svenska språket generellt, eftersom det inte finns något som "att skriva efterblivet"...

Nog om detta.
Jag hoppas att FBs duktiga detektiver kan gräva vidare i detta. Jag återkommer när jag får fram fler namn. (Kanske kommer de presenteras rakt ut... Kanske kommer det "som en knuff i rätt riktning" för att inte avslöja källan.)

Så så... Tipset känns faktiskt inte helt osannolikt, men tyvärr kanske man inte kan få fram så mycket mer utan mer uppgifter om resten av de inblandade. Tog exempelvis en titt på Facebook och kunde inte hitta några direkta släktingar där, så tills polisen läcker mer info lär det kanske inte hända så mycket mer här i tråden, om nu inte någon som råkar känna herrn i fråga dyker upp här.

EDIT: Noterar å andra sidan att personen i fråga har en särskild postadress i Malmö, så då undrar jag om det är meningen att han skulle vara självaste ex-maken? Anledningen till min fråga är att hela soppan ju ska ha startat med att BO begav sig till Lund för att reda ut någon lägenhetsaffär och om nu denne person är skriven på en lägenhet i Lund men bor i Malmö så tyder det väl det på att det står en ledig lägenhet i hans namn i Lund, eller?
Senast redigerad av Vintergrisen 2013-09-24 kl. 00:03.
Citera
2013-09-23, 23:57
Medlem
CouledeSacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum
Sedan om kvinnan är skyldig till något och förtjänar behandlingen är också en variabel vi inte känner till.

Eh... vad är det hon skulle kunna vara skyldig till som gör att hon förtjänar det???
Citera
2013-09-24, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bythewayimdead
Så etnicitet har ingen bäring i brottsfall, enligt dig?

Ja, var ska man börja? Regeringsformen 1 kap. 9§, kanske? Grunden för romersk rätt, västerländska värden och Svea Rikes lag - principen om likhet inför lagen. Misslyckas man där (vilket man gör om man låter "etnicitet ha en bäring i brottsfall") så är man i princip en bananrepublik, juridiskt sett. Det är individens handlingar som ska prövas, oavsett etnicitet, i rätten. Kan vi gå vidare nu?
Citera
2013-09-24, 00:16
Medlem
Dr.Seusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Så så... Tipset känns faktiskt inte helt osannolikt, men tyvärr kanske man inte kan få fram så mycket mer utan mer uppgifter om resten av de inblandade. Tog exempelvis en titt på Facebook och kunde inte hitta några direkta släktingar där, så tills polisen läcker mer info lär det kanske inte hända så mycket mer här i tråden, om nu inte någon som råkar känna herrn i fråga dyker upp här.

EDIT: Noterar å andra sidan att personen i fråga har en särskild postadress i Malmö, så då undrar jag om det är meningen att han skulle vara självaste ex-maken? Anledningen till min fråga är att hela soppan ju ska ha startat med att BO begav sig till Lund för att reda ut någon lägenhetsaffär och om nu denne person är skriven på en lägenhet i Lund men bor i Malmö så tyder det väl det på att det står en ledig lägenhet i hans namn i Lund, eller?

Så långt/djupt in i ärendet har jag inte fått information om... Mer än att det handlar om ex-make och anhöriga...
Lovar att återkomma så fort jag får fram mer...
Citera
2013-09-24, 00:46
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knake
han med 2 bulldogs utanför? är det inte Mick som bor där (fd livvakt till HA president Möller). har nog inget med detta att göra...

nej, det var en long shot
Citera
2013-09-24, 00:54
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CouledeSac
Eh... vad är det hon skulle kunna vara skyldig till som gör att hon förtjänar det???
Finns väl alltid något; mord, kidnappning av barn och dylika handlingar. Du vet det finns faktiskt kvinnor som begår brott också, you know. Exempelvis är de kraftigt överrepresenterade i just kidnappning av barn och även våld mot barn.
Citera
2013-09-24, 01:30
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum
Finns väl alltid något; mord, kidnappning av barn och dylika handlingar. Du vet det finns faktiskt kvinnor som begår brott också, you know. Exempelvis är de kraftigt överrepresenterade i just kidnappning av barn och även våld mot barn.

Och hennes straff skulle då vara i paritet med??? Ha stuckit med ungen räknas alltså
som ett brott som renderar i inlåsning och tortyr i kombination med våldtäkt...

ok.
Citera
2013-09-24, 02:04
Medlem
Nu är det ju så att 2 kvinnor och 1 man är tagna i förvar för inblandning, medan man eftersöker ex-maken också. Således var det två män och två kvinnor inblandade. Kan det vara farsan, morsan och mormor till ex-maken som är gripna? Eller brorsan, syrran och morsan? Eller farsan, syrran och morsan? ...osv. Att de är släkt till ex-maken är väl en Leif GW-kvalificerad gissning i varje fall. Vore spännande att se om det finns någon pursvensk familj som är så dysfunktionell att de är med på sånt här vansinne bara för att en ingift har skiljt sig från gossebarnet... Då slapp ju "fördomarna" ha rätt igen.
Senast redigerad av Thelastmanstanding 2013-09-24 kl. 02:18.
Citera
2013-09-24, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Och hennes straff skulle då vara i paritet med??? Ha stuckit med ungen räknas alltså
som ett brott som renderar i inlåsning och tortyr i kombination med våldtäkt...

ok.
A det är fan obehagligt hur vissa totalt retarderade människor resonerar.
Att folk börjar skrika om etnicitet om ett sånt här fall får fan mig att må illa. Det här förtjänar inte någon.
Senast redigerad av gooklover 2013-09-24 kl. 04:54.
Citera
2013-09-24, 05:10
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Ja, var ska man börja? Regeringsformen 1 kap. 9§, kanske? Grunden för romersk rätt, västerländska värden och Svea Rikes lag - principen om likhet inför lagen. Misslyckas man där (vilket man gör om man låter "etnicitet ha en bäring i brottsfall") så är man i princip en bananrepublik, juridiskt sett. Det är individens handlingar som ska prövas, oavsett etnicitet, i rätten. Kan vi gå vidare nu?

Ja, och Sverige är en bananrepublik juridiskt sett, då man varken har rättsstatsordning och maktuppdelning. Likaså är inte alla lika inför lagen, vilket man ser vid den systematiska tillämpningen av vissa lagar, t.ex. hets mot folkgrupp, där exakt samma handling kan vara eller inte vara ett brott beroende på vem som utför den (d.v.s. att det bestäms i första hand av personens rastillhörighet), samt att det i väldigt liten utsträckning går i förväg att veta vad som enligt en domstol faller inom och utom lagens ramar, oavsett hur mycket man än läser på lagboken. Sedan väger lagar m.m. lätt när den politiska makten i Sverige vill få fast någon enskild (som t.ex. i Assange-fallet).

När det gäller det här fallet, så känns det inte alls uppenbart vilka som ligger bakom. Ena sidan känns det som att det är ett typiskt fall där flera släktingar till f.d. mannen medverkar till att bestraffa en olydig f.d. fru, d.v.s. det ger klanvibbar ā la kurder, men min bild av sådana kurder är att det inte brukar ske våldtäkter när kvinnor medverkar (om det nu inte är så att de kanske inte var närvarande just då), utan det brukar ofta sluta i mord. Jag vill minnas att det i Sverige har funnits fall där romer har hållit kvar någon och att t.o.m. kvinnor har gjort sig skyldiga till sexuella övergrepp/våldtäkt på en inlåst kvinna. Många romer har också som bekant starka familjeband med klanliknande struktur. Kan det kanske vara romer av något slag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in