2013-12-28, 18:04
Medlem
Ser att ni diskuterar Jesper Fröidh mycket. Nemo Hedén (från kungarna av Tylösand) skrev idag på Twitter "Jesper Fröidh ringde nu. Han hade lite ångest. Han hade legat me en 17åring på sin barturné. Ingen fara Jeppe! Du är ju bara 35! #chef"
Citera
2013-12-28, 20:39
Medlem
Raxzxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
vilken jävla ålderdiskusion..."i 30 års åldern" är samma sak som "runt 30". Alltså kan lika gärna vara 28 som 32..omkring 30. Hade det varit PAOW som var target för diskussion hade det varit "i 20 års åldern"...18-22 ungefär PUNKT

Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
20 är alla över 20, 30 alla över 30. Det är oftast en töntig omskrivning för 28-29 resp. 38-39.

I 20-årsåldern är man när man är runt 20 år, alltså 18-22 sen är 23-27 i 25-årsåldern och 28-32 i 30-årsåldern och så vidare.

Hej, era antaganden är fel angående "I 20-års åldern".

Det kanske är en tafatt förklaring men jag hoppas att jag ger ljus till min mening:

"Personen stod I butiken."

Betyder alltså att han var inne (i) butiken.

I ert tänk kunde han lik väl varit utanför butiken på en parkbänk och T ex väntat på sin flickvän innan dem gemensamt skulle besöka butiken.

Det jag menar med en annan beskrivning är alltså "I 20-års åldern" är man 20-30 år inte mindre.
Citera
2013-12-28, 21:14
Medlem
Bokmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxzx

Det kanske är en tafatt förklaring men jag hoppas att jag ger ljus till min mening:

I ert tänk kunde han lik väl varit utanför butiken på en parkbänk och T ex väntat på sin flickvän innan dem gemensamt skulle besöka butiken.

Det jag menar med en annan beskrivning är alltså "I 20-års åldern" är man 20-30 år inte mindre.

Så är man 30 år är man i "I 20-års åldern". Förstod jag dig rätt?
Citera
2013-12-28, 21:26
Medlem
Raxzxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokmask
Så är man 30 år är man i "I 20-års åldern". Förstod jag dig rätt?

I det här fallet betyder bindestrecket "till" (20 till 30 år) till 30 betyder tills 30.

Sen att du förstod exakt vad jag menade men vill "ord"-"märka" då du såg en glimt till att vara lustig samt kanske till och med framstå som att inneha en gnutta intelligens är en helt annan historia.

Men när jag i fortsättningen skriver i trådar där användarna tenderar att ha en lägre intelligens ska jag skriva det så att alla förstår vad jag menar, alltså 20-29.
Citera
2013-12-28, 21:43
Medlem
Vad uppskattar ni längden på deltagarna ?

Programledaren(Malin?), måste väl ha opererat sig rejält ? Vill minnas att hon var inte alls lika snygg förrut.
Citera
2013-12-28, 21:49
Medlem
Bokmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburgo
Vad uppskattar ni längden på deltagarna ?

Programledaren(Malin?), måste väl ha opererat sig rejält ? Vill minnas att hon var inte alls lika snygg förrut.

Smink och styling förändrar tjejer väldigt mycket. Om du syftar på fråga olle tiden så såg det ju ut som att hon bara hade stigit ur sängen.

Enligt samirs badoo är han 178 cm
denna bilden ser du att alla är rätt lika i längd bland grabbarna
http://imgs.sthlmsfinest.com/blogEntryImages/2087198.jpg
Senast redigerad av Bokmask 2013-12-28 kl. 21:53.
Citera
2013-12-28, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raxzx

Tror inte det finns någon generell regel för detta utan det är snarare en konsensus...
Men tror de flesta brukar slänga sig av 5-tal..
Citera
2013-12-28, 23:13
Medlem
Raxzxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seherah1
Tror inte det finns någon generell regel för detta utan det är snarare en konsensus...
Men tror de flesta brukar slänga sig av 5-tal..

Konsensus?

Jag ska dra ett bättre exempel, jag drog tidigare ett väldigt snabbt för att visa vad jag menade och det låg inte så mycket tanke bakom det.

"Grabbarna som är i 20års åldern är på väg till stans hetaste nattklubb, dem står länge och väntar i kön. När dem väl kommer fram visar det sig att stället hade 20 års gräns."

Berätta hur du löser det med Konsensus...

Sen kan jag delvis hålla med att man vid in diskussion om en person man inte har hög kännedom om, kan använda sig av T ex Hon måste vara i 40års åldern. Men vid det här tillfället diskuterade pojkarna om det rörde sig om given eller "under"-given ålder på personen, vilket jag anser är fel.
Citera
2013-12-29, 00:19
Medlem
tunnsomlufts avatar
Söker ett klipp från förra säsongen på ngn brud som satt gränsle över en pojkvasker vid namn Johannes och fjärtar högt som fan. Hon totalt bryter ihop, vi snackar ngn ångestattack alltså. Så säger hon nåt om att hon är en prinsessa. Länk????
Citera
2013-12-29, 02:32
Medlem
om man går in på Lenita Drottmarks instag :http://www.instavillage.com/p/610366227752491351_11216349/

kolla kommentaren någon skrivit om grattis till segern i PH och hennes svar.
Kan hon vara vinnaren av PH? Hon umgås flitigt mycket med de övriga deltagarna så hon kommer garanterat in igen. Vad tror ni?
Citera
2013-12-29, 18:50
Medlem
Raxzxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ymz
om man går in på Lenita Drottmarks instag :http://www.instavillage.com/p/610366227752491351_11216349/

kolla kommentaren någon skrivit om grattis till segern i PH och hennes svar.
Kan hon vara vinnaren av PH? Hon umgås flitigt mycket med de övriga deltagarna så hon kommer garanterat in igen. Vad tror ni?

Skulle kunna vara något internt skämt mellan denna "Jok3" och Lenita.

Jag skulle glädjas om hon kom in igen då jag tycker hon är den snyggaste* som har medverkat i årets version vilket gjorde det tråkigt att hon åkte ut "direkt".

Det är också möjligt att hon kommer in då hon inte lämnade något direkt intryck samt åkte ut "direkt" detta gör att hon skulle vara oväntad att komma tillbaks. Det är ju T ex mer väntat att Samir eller Ak kommer tillbaks till programmet då de lämnat avtryck hos både tittar och deltagare.

*Dock är det något med hennes utseende som är speciellt jag kan inte riktigt sätta ord på vad. Det är utav positiv karaktär dock och jag skulle inte tacka nej till en vild natt med henne.
Citera
2013-12-29, 18:59
Medlem
Tror samir tar hem skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här