2013-09-21, 18:44
Medlem
Kariminells avatar
Varje gång jag startar datorn kommer det en liten popup-ruta, inom rutan står det såhär:

"Det gick inte att starta programmet eftersom dnssd.dll saknas på datorn. Du kan försöka åtgärda problemet genom att installera om programmet."

Ja, ni kanske tycker att jag överdriver men min dator har blivit segare på senaste tiden.
Har defragmenterat hårddisken ofta, gjort virussökningar med AVG. Tagit bort en massa program jag inte använder men min dator är fortfarande småseg.

Vad ska jag göra? Har hört att den här pop-upen kan leda till värre komplikationer.
Citera
2013-09-21, 18:54
Medlem
Ta bort itunesskiten.
Citera
2013-09-21, 19:24
Medlem
När började problemet och funkade allt okej innan ?

Ibland kan defragmentering göra så att saker slutar funka som det ska .

Har du märkt att något program inte funkar som det ska så är det ju bara att göra just det som du får info om , ominstallera . Eftersom rutan kommer upp vid start så lär det vara nåt av autostart programmen .

Segheten , tjaa , scanna med MBAM.
Citera
2013-09-21, 21:19
Medlem
TinyPoliss avatar
Om det är Windows 7 du kör så är det här mitt bidrag till din fråga:

1. Bilder, musik, Film slöar ner datorn. Även om du har massor med plats på hårddisken blir datorn långsammare desto mer du installerar på den.
Lägg över allt på en separat hårddisk.

2. Har du sett till att det inte körs en massa program i bakgrunden?
Om inte Öppna kontrollpanelen---->administrationsverktyg--->systemkonfiguration.
Därifrån kan du styra vilka program samt tjänster som skall startas med datorn.
Dom flesta program frågar inte om du vill att programmet skall startas med datorn utan tar det för givet. Stäng av så mycket som möjligt i autostarten. Du kan även snabbstarta genom att köra msconfig.exe direkt.

3. Saknad dnssd.dll-fil. Finns reparationsprogram att ladda hem.
Du har antingen fått in spyware eller avinstallerat något program som av misstag tagit filen med sig.
Om du kan så finns dnssd.dll-filen att ladda hem om du vet i vilken katalog filen skall ligga i.
Min ligger i: C:\Windows\System32

Lycka till
Senast redigerad av TinyPolis 2013-09-21 kl. 21:20. Anledning: stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in