2026-07-01, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ntovbg
Som x12 säger så är det troligen de bilarna som inte är autonoma som ställer till en det en hel del.
Får mig att fundera på hur mycket man kan "jävlas" med en autonom bil om man kör en äldre, för låt oss vara ärliga, det kommer att hända.
Tror också så
Citera
2026-07-01, 22:25
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Var huset gjort av papp? Annars behöver väl bilen bra fart för att bränna rakt fram n i ett hus och döda någon innuti? Föraren av bilen bör ha haft gott om.tod att reagera och bromsa, styra undan, stänga av autopilot eller lägga i neutral/back?

Om jag vore bil och såg en husvägg framför mig så skulle jag neka order från föraren.
Citera
2026-07-02, 13:07
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Om jag vore bil och såg en husvägg framför mig så skulle jag neka order från föraren.
Fysiken sätter ju lite gränser, går det för fort spelar det ingen roll om den bromsar eller inte, bilen hinner ju inte stanna lik förbannat.
Hade bilen inte blivit påverkad av föraren hade utfallet troligtvis inte varit det samma. Dessutom så verkar det ju som att Autopilot varit aktiverad, det är en funktion för adaptiv farthållning och för att följa vägen när den svänger, har väldigt lite med FSD att göra.
Citera
2026-07-19, 13:38
Medlem
För alla som tror att Tesla FSD inte kommer att fungera i svenska städer och på svenska motorvägar. Här är en video där en svensk reporter provkör FSD i Köpenhamn. Det är förmodligen det närmaste vi kan komma en svensk testkörning innan FSD blir tillgängligt i Sverige.

Elbilsmagasinet: Tesla FSD provkörd i Köpenhamn av en svensk reporter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in