2020-08-14, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Känns väldigt upp pumpad. Gigantisk köpvolym på inga nyheter under måndagen. Man ser att någon tog positioner under fredagen och sen pumpade den under helgen.

Respiratorius har precis gjort en NE, så kursen har varit extremt pressad. Det vi ser nu är en återhämtning. I kombination med att VDn kommunicerade i en intervju att exitprocessen är klar relativt snart.
Nu äger jag aktier i bolaget, men ville mest belysa att uppgången inte började i fredags utan har varit under fler börsdagar, där vi även sett mindre rekyler nedåt (vilket gör den lika intressant Ta-mässigt).
Citera
2020-08-14, 17:27
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Procentuell
Respiratorius har precis gjort en NE, så kursen har varit extremt pressad. Det vi ser nu är en återhämtning. I kombination med att VDn kommunicerade i en intervju att exitprocessen är klar relativt snart.
Nu äger jag aktier i bolaget, men ville mest belysa att uppgången inte började i fredags utan har varit under fler börsdagar, där vi även sett mindre rekyler nedåt (vilket gör den lika intressant Ta-mässigt).

Alright here goes. En liten checklista på allt fel med skiten.

*Bolaget har funnits i 20 år och har levt på nyemissioner.
*En väldig massa av nuvarande aktieägare har köpt in sig till betydligt högre kurs och vill ur.
*Inga fonder eller institutioner äger aktier i bolaget. Enbart privatpersoner.
*Tydliga tecken på pump n dump i veckocharten.
*Smallcap biotech. Ger sämre avkastning än trisslotter.
Citera
2020-08-14, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Alright here goes. En liten checklista på allt fel med skiten.

*Bolaget har funnits i 20 år och har levt på nyemissioner.
*En väldig massa av nuvarande aktieägare har köpt in sig till betydligt högre kurs och vill ur.
*Inga fonder eller institutioner äger aktier i bolaget. Enbart privatpersoner.
*Tydliga tecken på pump n dump i veckocharten.
*Smallcap biotech. Ger sämre avkastning än trisslotter.

Man har gjort en emission nu, och en tidigare. Man har sedan företagets uppstart 2006 tagit fram inte mindre än 4 projekt, varav ett är en potential blockbuster och redo för försäljning.
Att säga att smallcap biotech ger sämre avkastning än trisslotter visar ju hur otroligt trångsynt och kass du är på riskanalyser.
Om du läser på istället för att orera här så kanske du fattar, men det är trots allt svårt att läsa sig till IQ..

Vi hörs innan året är slut, då ser vi vem som är idioten. Antingen är det du, eller så är det jag.
Citera
2020-08-14, 18:31
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Man har gjort en emission nu, och en tidigare. Man har sedan företagets uppstart 2006 tagit fram inte mindre än 4 projekt, varav ett är en potential blockbuster och redo för försäljning.
Att säga att smallcap biotech ger sämre avkastning än trisslotter visar ju hur otroligt trångsynt och kass du är på riskanalyser.
Om du läser på istället för att orera här så kanske du fattar, men det är trots allt svårt att läsa sig till IQ..

Vi hörs innan året är slut, då ser vi vem som är idioten. Antingen är det du, eller så är det jag.

Potentiell blockbuster eh? Och kursen trendar ändå nedåt över tid. Och ingen biotechjätte har köpt upp skiten? Luktar bullshit.

Bolaget har funnits i 20 år enligt avanzas företagspresentation. De har alltså ett trackrecord av att INTE lyckas. Men visst släng bort dina pengar.

Smallcap biotech existerar för skitprojekt som läkemedelsjättarna inte tycker är värt risken. Man låter idiotiska småsparare ta risken och om mot förmodan projektet lyckas kan man muta småbolagets ledning och köpa upp skiten billigt. Aktieägarna har ingen möjlighet att bedöma det kommersiella värdet. De flesta är glada amatörer som du.

Lycka till. Det kommer du behöva.
Citera
2020-08-14, 22:44
Medlem
Aigiss avatar
Citat:

Potentiell blockbuster har väl alla biotechbolag...
Citera
2020-08-16, 23:23
Medlem
stockcocks avatar
Veckans aktietips från mig, som ni alla måste hålla utkik efter är bubblaren Monivent AB, som finns på Spotlight. Upp 44 % nu i senaste veckan, och nästan 88 % senaste månaden. Kursuppgången kan förklaras av att man fått CE-märkning på sin fantastiska produkt Neo100.

3-6 % av alla barn som föds har problem med andningen, vilket ofta beror på att barnen är för tidigt födda, och lungorna har inte hunnit färdigutvecklats ännu. Det är mycket viktigt att barnen får hjälp med sin andning direkt i det initiala, kritiska läget. Detta sker manuellt med ventilering, sedan flyttas barnen över till respirator. Problemet med manuell ventilering är att man kan föra in för mycket, eller för lite luft i barnets mycket känsliga lungor. Detta kan medföra bestående men.

Neo100 är en liten maskin vars sensor kan mäta av att optimal luftvolym ventileras. Sensorn kan även känna av om andningsmasken inte sitter ordentligt och syre läcker ut, vilket är mycket vanligt. Med hjälp av Neo100 har man full kontroll och aktuella värden visas på en liten monitor, se bild nedan:

https://www.monivent.se/wp-content/u...e-do-large.jpg

Jag har skrivit en utförligare presentation av bolaget med mer information, som kommer komma upp här inom kort: (FB) Aktier
Citera
2020-08-17, 00:06
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Veckans aktietips från mig, som ni alla måste hålla utkik efter är bubblaren Monivent AB, som finns på Spotlight. Upp 44 % nu i senaste veckan, och nästan 88 % senaste månaden. Kursuppgången kan förklaras av att man fått CE-märkning på sin fantastiska produkt Neo100.

3-6 % av alla barn som föds har problem med andningen, vilket ofta beror på att barnen är för tidigt födda, och lungorna har inte hunnit färdigutvecklats ännu. Det är mycket viktigt att barnen får hjälp med sin andning direkt i det initiala, kritiska läget. Detta sker manuellt med ventilering, sedan flyttas barnen över till respirator. Problemet med manuell ventilering är att man kan föra in för mycket, eller för lite luft i barnets mycket känsliga lungor. Detta kan medföra bestående men.

Neo100 är en liten maskin vars sensor kan mäta av att optimal luftvolym ventileras. Sensorn kan även känna av om andningsmasken inte sitter ordentligt och syre läcker ut, vilket är mycket vanligt. Med hjälp av Neo100 har man full kontroll och aktuella värden visas på en liten monitor, se bild nedan:

https://www.monivent.se/wp-content/u...e-do-large.jpg

Jag har skrivit en utförligare presentation av bolaget med mer information, som kommer komma upp här inom kort: (FB) Aktier

Bra tips, förvisso äger jag Monivent sen i våras men det är en relativt säker raket.
Citera
2020-08-17, 00:39
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Bra tips, förvisso äger jag Monivent sen i våras men det är en relativt säker raket.

Kul med en "långliggare", bolaget har ju inte varit börsnoterade särskilt länge. Spännande höst framför oss, och bra timing nu efter CE-godkännandet. Känns klart som korvspad att minst en Neo100 ska finnas på varje förlossningsklinik - över hela världen. Monivent är dock ett litet bolag, man får skynda långsamt. Att slutligen etablera marknad i Amerika, och kanske Asien, vore gigantiskt.

Trist att bolaget och produkten inte fått särskilt stor exponering, potential finns där, minst sagt.
Citera
2020-08-18, 17:25
Medlem
Valfrids avatar
Gissar att några kämpar hårt nu för att hålla respi nere(endast mina teorier). Känns verkligen som en nedtryckt badboll just nu faktiskt men visst jag kan ju ha fel.

Kommer inte lossa mitt innehav innan jag synat bolagets exitstrategi alt aktien stiger kraftigt inför denna. Dont,t put me 2 the test

Till sist blir det dyrt om bolaget lyckas gissar jag.

Lock&Load Gott Folk!
Citera
2020-08-18, 20:50
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Gissar att några kämpar hårt nu för att hålla respi nere(endast mina teorier). Känns verkligen som en nedtryckt badboll just nu faktiskt men visst jag kan ju ha fel.

Kommer inte lossa mitt innehav innan jag synat bolagets exitstrategi alt aktien stiger kraftigt inför denna. Dont,t put me 2 the test

Till sist blir det dyrt om bolaget lyckas gissar jag.

Lock&Load Gott Folk!
Du brukar ju ha rätt med aktier så jag ska hålla ett öga på den, dock är jag inte helt övertygad än för att köpa in mig
Citera
2020-08-19, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dilutin
Aktien har hypeats av oklar anledning. Ser ingen substans i den ”raketen”. Komposit-trä, meh.

Hahaha ja jävlar.

Ledningen haussar som fan och dumpar sedan.

-40% sen i fredags typ.
Citera
2020-08-19, 16:36
Medlem
Valfrids avatar
RESPIRATORIUS
LICENSAFFÄR INTE FÖR LÅNGT BORTA, KÖP - AFV (Direkt)
2020-08-19 16:17
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Bioteknikbolaget Respiratorius har i över ett års tid jobbat med att hitta en partner för sin läkemedelskandidat mot lymfkörtelcancer. Det kommande året lär ge ett avslut och oddsen är inte så dumma för att det blir positivt.

Det skriver Affärsvärlden på onsdagseftermiddagen och ger aktien en köprekommendation.

"Man kan ana att en licensaffär inte är för långt borta. Däremot är frågan hur bra den kommer att uppfattas. Sammantaget ser aktien dock ut som en bra chansning för den som accepterar den höga risken som det alltid innebär att investera i läkemedelutvecklande bolag", skriver Affärsvärlden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in