2021-01-27, 21:54
Medlem
Gamestop som ballat ur pga att folk på reddit vill jävlas med shortare och andra dragits med har ju nämnts tidigare men andra aktier som blivit galna pga det är AMC, BB, EXPR, KOSS, NOK och FIZZ så de kan vara värda att ta en titt på. Riskfyllda dock
Citera
2021-01-27, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Gamestop som ballat ur pga att folk på reddit vill jävlas med shortare och andra dragits med har ju nämnts tidigare men andra aktier som blivit galna pga det är AMC, BB, EXPR, KOSS, NOK och FIZZ så de kan vara värda att ta en titt på. Riskfyllda dock

Japp extremt riskfyllda. Men skulle gissa på att racet fortsätter veckan ut åtminstone. Men det kan gå hur som helst
Citera
2021-01-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvidBirch
Japp extremt riskfyllda. Men skulle gissa på att racet fortsätter veckan ut åtminstone. Men det kan gå hur som helst
Läste att nån shortarfirma måste köpa tillbaka Gamestop senast på fredag. Hur det är med de andra vet jag inte
Citera
2021-01-27, 22:10
Medlem
Citat:
Läste att nån shortarfirma måste köpa tillbaka Gamestop senast på fredag. Hur det är med de andra vet jag inte

Ja precis, fredag eller måndag har jag läst men de flesta verkar skriva fredag. Om racet fortsätter tills dess så blir det åka av tror jag 🚀
Citera
2021-01-27, 22:17
Medlem
Citat:

Jag kommer hålla till fredag, och beroende hur allt ser ut vid stängning besluta att sälja eller hålla över helgen. Känns extremt riskfyllt att hålla över helgen oavsett summa.

NAKD verkar vara nästa, ligger runt $1,50 just nu.
Citera
2021-01-27, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvidBirch
Ja precis, fredag eller måndag har jag läst men de flesta verkar skriva fredag. Om racet fortsätter tills dess så blir det åka av tror jag 🚀

Bättre o hoppa på Fingerprint än o gambla.. skulle aldrig hoppa på något som stigit 1000 tals procent över en så kort period.
Fingerprint är ju trotsallt Sveriges mest blankade aktie..
Citera
2021-01-27, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witpo
Bättre o hoppa på Fingerprint än o gambla.. skulle aldrig hoppa på något som stigit 1000 tals procent över en så kort period.
Fingerprint är ju trotsallt Sveriges mest blankade aktie..

Nja fingerprint vet jag inte om jag håller med om.. men vi får se.
Jo det är ju rena lotteriet det här men en liten slant kan man ju gå in med för skojs skull
Citera
2021-01-27, 23:21
Medlem
Christopher.s avatar
Vad tror ni om gamestop?
Citera
2021-01-27, 23:31
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Vad tror ni om gamestop?

Känns lite undervärderad va?
Citera
2021-01-27, 23:33
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Känns lite undervärderad va?

1000 USD inom ett par dagar om man ska tro folk.
Citera
2021-01-27, 23:44
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
1000 USD inom ett par dagar om man ska tro folk.

Hehe, jag försökte vara lite sarkastisk.

Är inte superinsatt men kan ju ge ett seriöst svar på din fråga.

Känner du till WSB och att Gamestop är hårt blankad? Blankarna kommer att avsluta sina positioner på fredag om jag minns rätt. Att köpa in sig är gambling snarare än investering i detta skede. Kursen kan mycket väl fortsätta upp, även om jag tror att det börjar klinga av och att man tagit sikte på andra aktiebolag som även dessa blankats hårt. T.ex. KOSS och AMC, m.fl. Har faktiskt ett par hörlurar från KOSS på mig just nu och är riktigt nöjd, livstids garanti är det också.

Gamestop är en s.k. short squeeze-pump. Det finns inget fundamentalt som styrker den massiva uppgången även om många vill få det att verka så. Det är en massivt strukturerad pump som via börsmanipulation tryckt upp kursen dit den är idag. Fallhöjden kommer att bli massiv för individerna som kommer in sent och får sitta med Svarte Petter.
Citera
2021-01-27, 23:47
Medlem
Har inte orkat kolla igenom allt, men såg något om gamestop som alla pratar om.

Men ja sket i den och köpte SPCE för några dagar sedan. Sen har rusat varje dag och var idag upp till över 30% och det kommer nog fortsätta imorn också.

Men sen har vi sådana som AMC som stack iväg till över 300% idag. Den missade jag tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in