2014-03-26, 22:51
Medlem
lasermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Med tanke på vilken knäppgök som gjort sidan så nej.

Sitter med dubbelanvändare på Placera: Mr Hauser och Pato43, har härjat på sweshares länge, hotade VD i cefour och skyllde sedan på att han blivit hackad och att hackernätverket anonymous är ute efter honom. http://www.sweshares.se/topic/206-dataintrång/ dock så har adminen för sidan städat bort huvudinlägget, säkerligen på uppmaning av mr hauser då han inte vill att sådant ligger kvar. Men kommentarerna säger allt.

Han är bekant med 10DJ eftersom de varit moderatorer/administratörer på sweshares, ändå så skriver 10DJ idag på redeye som att han inte har någon aning om vem det är som ligger bakom föreningen.
http://www.redeye.se/aktiebloggen/foreningen-sissf-antligen-nagon-som-hjalper-oss-aktiesparare

"Via ett analytikerbrev jag fick igår kväll läste jag en intervju med en kille, som blivit drabbad av en tråkig grej i ett börsbolag under fjolåret"

Vilket skämt.. Vem är du då laserman? Antar att du också kommer från sweshares-sekten? Eller är du någon av mr hausers dubbelkonton?

Haha.
Vad yrar du om?
för 125 kronor om året och den infon som finns därinne så får han gärna göra vad han vill.
Du menar alltså att han har hittat på 115 privata intervjuer. Så är det erbjudanden från stockpicker, investtech och bokus?
Kan det verkligen stämma? Har han varit dum emot dig eller?
varför har du en fågel som profilbild? är du bög eller?
Citera
2014-03-26, 23:25
Medlem
Rekommenderar hörlursföretaget Jays, de släpper rapport på Fredag som med stor sannolikhet blir den bästa hittills.
Har under senaste månaderna skeppat ut modellen a-Jays Five som fått riktigt god respons.
Aktien ska upp på sikt, och en kursrusning på Fredag är absolut inte omöjligt.
Så passa på att köpa på er imorgon. (:

Ha det fint!
/Catchen
Citera
2014-03-27, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catchen
Rekommenderar hörlursföretaget Jays, de släpper rapport på Fredag som med stor sannolikhet blir den bästa hittills.
Har under senaste månaderna skeppat ut modellen a-Jays Five som fått riktigt god respons.
Aktien ska upp på sikt, och en kursrusning på Fredag är absolut inte omöjligt.
Så passa på att köpa på er imorgon. (:

Ha det fint!
/Catchen
Tror nog att tåget redan gått..
Citera
2014-03-27, 07:22
Medlem
Biotec Pharmacon Ce-märkning

http://biotec.no/news/mhra-finalized-review-woulgan-biogel/
Citera
2014-03-27, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monkey999
Tror nog att tåget redan gått..

Tåget gått? Aktien har legat mellan 22-24 kr sen årsskiftet, förstår inte riktigt vad du menar med att tåget redan gått.

Själv tycker jag det är ett utmärkt läge i Jays inför morgondagens rapport och har ökat flera gånger senaste två veckorna, senast idag.

Imorgon får vi se, men jag är övertygad om att det kommer bli den bästa försäljningen i Jays historia. Framtiden ser onekligen mycket intressant ut, med alla nya avtal (bl.a. Microsoft) som börjar bära frukt, Jays plockar marknadsandelar på utländska marknader, högre marginaler, egen webbförsäljning worldwide (ännu högre marginaler), nya produktsläpp 2014 (träningslurar?) osv.

Listan kan göras lång. För mig känns Jays som en straffspark med öppet mål, både på kort och lång sikt. Jag hoppas att ni är med på resan, imorgon kör vi
Citera
2014-03-27, 12:17
Medlem
kurt-sunes avatar
Dagens tips är väl att fånga in H&M efter en "dålig rapport" enligt analytikerna... En aktie som man inte behöver oroa sig så mycket för.
Citera
2014-03-27, 12:44
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Dagens tips är väl att fånga in H&M efter en "dålig rapport" enligt analytikerna... En aktie som man inte behöver oroa sig så mycket för.
Ja.Det ser väldigt smaskigt ut nu.
Citera
2014-03-27, 16:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna

Ja smaskigt vet jag inte... Det är ingen billig aktie, men jag skulle inte oroa mig för ett köp heller. Bra påfyllningstillfälle hur som helst. Älskar dessa "analytiker" ibland....
Citera
2014-03-27, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja smaskigt vet jag inte... Det är ingen billig aktie, men jag skulle inte oroa mig för ett köp heller. Bra påfyllningstillfälle hur som helst. Älskar dessa "analytiker" ibland....
Så du tycker inte att H&M är tramsigt övervärderad fortfarande?
Citera
2014-03-27, 18:27
Medlem
Att kalla H&M övervärderat är så fel det kan bli. Köpläge kan man väl aldrig kalla den här nivån, beror väl på hur långsiktigt man ser sin investering.
Att investera i H&M är så nära garanterad avkastning man kan komma. Om 5-10 år är knappast H&M mindre :P
Citera
2014-03-27, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jajgert
Att kalla H&M övervärderat är så fel det kan bli. Köpläge kan man väl aldrig kalla den här nivån, beror väl på hur långsiktigt man ser sin investering.
Att investera i H&M är så nära garanterad avkastning man kan komma. Om 5-10 år är knappast H&M mindre :P
Jag tror också att det finns tillväxtpotential kvar i dinosaurien. Jag föredrar dock att stoppa in mitt kapital i något som handlas till lägre multiplar. Finns gott om bolag med likvärdig risk och betydligt bättre utvecklingsmöjligheter.
H&M är dock ett kvalitetsbolag och något jag har en del av i den långa portföljen. Köpte dock in mig på helt andra nivåer och har ingen lust att gå in mer nu.
Citera
2014-03-27, 22:08
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna

den kan gå ner mer, mycket reor (pga utebliven vinter) just nu och ökade it-kostnader.
dessutom tror jag q1 rapporterna omx30 blir en besvikelse vilket sänker börsen generellt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in