2008-11-11, 17:52
Medlem
Kupsans avatar
Vostok Gas
Dom ledande gas-länderna ska mötas i veckan och bilda en variant av OPEC för att bestämma priserna (läs. höja). Där ingår givetvis Ryssland och Vostok Gas har innehav i dom ryska gasbolagen och till största delen i Gazprom.

Aktien har blivit blankat och sjunkit oförtjänt mycket och ligger nu på en bottennivå, så chansen att den sjunker ännu mer är mycket liten.

Vostok-aktierna har ofta rekyler och idag sjönk den som en sten så om det fortsätter i samma mönster så borde det gå upp imorgon,

Köpte själv idag på slutet för 79kr.
Citera
2008-11-11, 17:59
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupsan
Vostok Gas
Dom ledande gas-länderna ska mötas i veckan och bilda en variant av OPEC för att bestämma priserna (läs. höja). Där ingår givetvis Ryssland och Vostok Gas har innehav i dom ryska gasbolagen och till största delen i Gazprom.

Aktien har blivit blankat och sjunkit oförtjänt mycket och ligger nu på en bottennivå, så chansen att den sjunker ännu mer är mycket liten.

Vostok-aktierna har ofta rekyler och idag sjönk den som en sten så om det fortsätter i samma mönster så borde det gå upp imorgon,

Köpte själv idag på slutet för 79kr.
Men tänk också på att Vostok gas har gigantiska skulder också och risken för tvångslikvidation finns över bolaget. Man har lånat flera miljarder av Deutsche Bank som nu i och med kreditkrisen har blivit noggrannare med att betalningarna ska skötas fläckfritt.
Citera
2008-11-11, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Men tänk också på att Vostok gas har gigantiska skulder också och risken för tvångslikvidation finns över bolaget. Man har lånat flera miljarder av Deutsche Bank som nu i och med kreditkrisen har blivit noggrannare med att betalningarna ska skötas fläckfritt.

Jag har hört att Vostok gas kommer att likvideras när aktiekursen är nere i 40 kr.
Citera
2008-11-11, 18:22
Medlem
deliverers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baila
Jag har hört att Vostok gas kommer att likvideras när aktiekursen är nere i 40 kr.
Har du en källa på det?
Citera
2008-11-11, 19:00
Medlem
Kupsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliverer
Har du en källa på det?

Vostok Gas kan inte likviderats, veckans icke-nyhet som gjorde att aktien sjönk ännu mer (Känns som affärstidningar börjar vända sig till aftonbladets läsare).

Att ett bolags registrerade aktiekapital decimeras är något som enligt svensk lagstiftning kan leda till en likvidation av ett aktiebolag.

Enligt den svenska aktiebolagslagen ska styrelsen genast upprätta en kontrollbalansräkning när det finns skäl att anta att bolagets eget kapital understiger hälften av det registrerade aktiekapitalet. Om kontrollbalansräkningen utvisar att så är fallet ska en bolagsstämma hållas för att pröva om bolaget skall gå i likvidation.

Vostok Gas är dock registrerat på Bermuda och lyder under de bolagslagar som gäller där. Reglerna om ofrivillig likvidation i Bermudas aktiebolagslag, Companies Act, nämner inte ett förbrukat aktiekapital som en orsak till likvidation.
Citera
2008-11-11, 22:58
Medlem
En sak som jag lär med mig resten av livet: Underskatta aldrig branscher som har gått dåligt när alla andra har gått bra, ett lysande exempel: Skog & medicin. AstraZeneca & StoraEnso R är 2 solklara vinnare i långkonjukturen medan andra föll med strömmen o köpte VGAS/boliden/carnegie i hopp om snabba pengar.

Greed
Senast redigerad av Haubits87 2008-11-11 kl. 23:00.
Citera
2008-11-12, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits87
En sak som jag lär med mig resten av livet: Underskatta aldrig branscher som har gått dåligt när alla andra har gått bra, ett lysande exempel: Skog & medicin. AstraZeneca & StoraEnso R är 2 solklara vinnare i långkonjukturen medan andra föll med strömmen o köpte VGAS/boliden/carnegie i hopp om snabba pengar.

Greed

Du. Påpekade för dig redan i maj att det var idiotiskt att döma ut skog jämfört med olja baserat på historisk kursutveckling.
Förövrigt verkar du fortfarande inte ha förstått att en aktie köps lika mycket som den säljs per definition och att varje pris är ett pris där lika många köps som säljs.
Citera
2008-11-12, 15:32
Bannlyst
Fan nu har jag förlorat allt jag vann förra veckorna och nu gått back flera tusen. Känns skit! Har boliden,skb b, husqvarna, lundin mining och east capital explorer.

kolla lite nu på Pricer B.

Men man är rätt nere nu....
Citera
2008-11-12, 16:46
Medlem
swayzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Numon
Fan nu har jag förlorat allt jag vann förra veckorna och nu gått back flera tusen. Känns skit! Har boliden,skb b, husqvarna, lundin mining och east capital explorer.

kolla lite nu på Pricer B.

Men man är rätt nere nu....

Jadu upp och ner för en själv också ena dan toppen för att andra dan backa rejält

Pa resources -
Atlas copco +
Abb +
Scania +
Karo bio -
catering please +

Började handla aktier för 2 månader sen med ett startkapital på 25k.
Har gjort några fina vinster men ligger fortfarande - efter min `tabbe`
med Pa resources *Suck*
Du ska nog se att det vänder för oss båda snart.
Du vet positivt tänkande
Citera
2008-11-12, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swayze
Jadu upp och ner för en själv också ena dan toppen för att andra dan backa rejält

Pa resources -
Atlas copco +
Abb +
Scania +
Karo bio -
catering please +

Började handla aktier för 2 månader sen med ett startkapital på 25k.
Har gjort några fina vinster men ligger fortfarande - efter min `tabbe`
med Pa resources *Suck*
Du ska nog se att det vänder för oss båda snart.
Du vet positivt tänkande
Ja du har rätt, det gäller ju att ha tålamod som knarkaren sa... och jag känner ju mig lite ivrig. Jag blir rätt snabbt nedstämd av att det går dåligt. tänkte ju att jag köpte starka företag. hop förlorade pas verkligen dom är starka. Jag gjorde mitt livs flopp på borevind, där jag 50% av vad jag gått in med. Så det är mer reparations tänkande än vinst tänkande för mig just nu.
Citera
2008-11-14, 14:06
Medlem
Hej, jävligt sporadisk postare jag. Ang Vostok Gas köpte jag för 99,65 förra veckan och nu ligger den på 73,5. Men jag räknar blint med att allt kommer stiga någon gång.

Satte totalt 60k förra veckan på 6 olika aktier, helt enkelt för att jag tror man har nått botten och då är detta ett väldigt bra tillfälle. Det är såklart pengar som inte är livsviktiga på något sätt.
Citera
2008-11-14, 15:20
Medlem
Köpvärt

Tror att Volvo är en klart köpvärd aktie + de flesta andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in