2013-05-07, 08:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtarnejansson
Ett bra bolag i en bra trend har inget att göra med om aktien är köpvärd eller ej. Man måste värdera bolaget och sedan jämföra med bolagsvärdet för att se om det finns något värde. Annars har man ingen aning om det är en bra investering eller ej.

Det är oerhört svårt att investera i aktier i det korta perspektivet. Därför kör jag efter principen att bara köpa "kvalitetsbolag", behålla dessa och köpa in extra mycket vid kursfall. Det är den enda strategin jag själv tror på och som har fungerat.

Nokia är i det långa perspektivet inget annat än en sjunkbomb och den typen av aktier bör man hålla sig borta ifrån såvida man inte är extremt kortsiktig i sina placeringar.
Citera
2013-05-07, 08:56
Medlem
popman123s avatar
Jag tror på Lindab framöver på lång sikt. Det är dags för de att återhämta sig och VD:s aktieköp i bolaget tyder väl på förhoppningar inom bolaget att återigen bli framgångsrika.
Citera
2013-05-07, 18:20
Medlem
Grattis till alla som lyssnade på mitt tips ang. Nokia imorse, redan över 4% upp idag

Mvh
Senast redigerad av sjukan 2013-05-07 kl. 19:14.
Citera
2013-05-07, 21:36
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag tror Nokia har gjort sitt... tyvärr. Det är knappt några som har nokia-mobiler längre, mer än finländare förstås av patriotskäl.

Bättre att placera i aktier som har en postiv trend istället.

Varför inte köpa vinnare som Google istället?
Google har ju dragit som tusan på sistone dock.
Citat:
Ursprungligen postat av sjukan
Grattis till alla som lyssnade på mitt tips ang. Nokia imorse, redan över 4% upp idag

Mvh
Gissningsvis var det ingen som brydde sig så mycket att det resulterade i ett köp. Dagens 4% har ju inte särskilt mycket med det du skrev att göra och är ju inget du visste om och spelar ju ingen roll på de ett par månader - ett år som du nämnde.
Citera
2013-05-08, 00:33
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Google har ju dragit som tusan på sistone .

Jag har länge rekat detta superbolag men inte riktigt fått gehör på det här forumet där alla envisas att ge sig på skitbolag på dekis som Nokia till exempel. Är rätt säker på att google ska vidare upp trots att den är på ATH.
Citera
2013-05-10, 17:49
Medlem
Nokia har gått upp ca 8,5% sedan jag tipsade (3 dagar sen). Grattis alla som lyssnade, om någon , men än så länge är det inte för sent att hoppa på tåget! Räknar med en kurs på ca 30 kr till sommaren.

Mvh
Citera
2013-05-11, 19:03
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Vad tror ni om Norwegian Air Shuttle? SAS sjunker som en sten och Norwegian trappar upp i jakten på att bli Skandinaviens största flygbolag. En hel del andra lågprisflygbolag hotas av konkurs medan Norwegian expanderar som om det inte fanns någon morgondag. Man utökar både sin flotta och destinationsportfölj och som Europas första(?) lågprisflyg lyfter man snart till New York, man planerar dessutom att utöka till både Rio De Janeiro och Asien

En aktie kostar idag 96,00 men har tidigare vid flera tillfällen varit uppe på 150,00 - 168,00

Ett år sedan inlägget skrevs och upp 197% sedan dess. Jag tror dock inte att uppsidan är så mycket större nu
Citera
2013-05-11, 19:58
Medlem
l0ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjukan
Nokia har gått upp ca 8,5% sedan jag tipsade (3 dagar sen). Grattis alla som lyssnade, om någon , men än så länge är det inte för sent att hoppa på tåget! Räknar med en kurs på ca 30 kr till sommaren.

Mvh

Jag hoppar nog på tåget till veckan! Ska bara komma hem till Sverige så jag har ett internet som faktiskt inte är segare än modem ala 2000.
Citera
2013-05-12, 00:56
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l0l
Jag hoppar nog på tåget till veckan! Ska bara komma hem till Sverige så jag har ett internet som faktiskt inte är segare än modem ala 2000.

Gör dig själv en tjänst och köp ett bra bolag istället. Google är en mycket bättre långsiktig placering.
Citera
2013-05-12, 00:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Ett år sedan inlägget skrevs och upp 197% sedan dess. Jag tror dock inte att uppsidan är så mycket större nu

Flygbolag är bajs att äga... Det är bättre att äga riktiga bolag som tjänar pengar istället.

"Bästa sättet att bli miljonär är att vara miljardär och köpa ett flygbolag."
Citera
2013-05-14, 12:55
Medlem
https://www.avanza.se/aza/aktieroptioner/kurslistor/aktie.jsp?orderbookId=272775

1000% idag
Citera
2013-05-14, 13:14
Medlem
Husings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enenen
https://www.avanza.se/aza/aktieroptioner/kurslistor/aktie.jsp?orderbookId=272775

1000% idag

Nej, man har genomfört en omvänd split 1:10 så bolaget är inte värt 1000% mer idag än igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in