2007-02-27, 17:11
  #745
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits87
Avvaka tills imorgon klocka 9:00
Om du ser att kurserna börjar rusa, häng med tåget och låt de vara tills kvällens slut.
Funderar på JM.
Dem har rasat med 15.50 :-
Men dem ser starka ut riktkurs på 250:-

Fan man får sätta väckarklockan och spana in aktierna när börsen öppnar.
Citera
2007-02-27, 17:12
  #746
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gainer_p
Tror att lupe kommer bli en vinnare 2007, själv sålde jag mina i fredags vilket jag ångrar lite idag. Kommer nog köpa tillbaka dem om kursen sjunker lite imorrn.

Nu mår du va..?

Köpt tillbaka än då? Verkar ju som folk har börjat med det. Den verkar ta igen lite nu på kvällskvisten..
Citera
2007-02-27, 17:39
  #747
Medlem
xceLs avatar
fastTV.net?
lägsta någonsin nu
edit: såg att klockan var över 17:30 ...
Citera
2007-02-27, 17:41
  #748
Medlem
Med fundamenta som bäste vän har jag nu ökat i diverse råvaruaktier. Några chansposter i guld, zink m.m.

SXR 17.15 CAD

Imorgon drar SXR Uranium One igång produktionen vid sin gruva Dominion. Kan mycket väl fungera som trigger och dra detta mycket aggressiva uranbolag över 20 CAD i första hand. SXR är ett mycket gott val om man endast vill ha en uranproducent.
Citera
2007-02-27, 17:52
  #749
Medlem
Ikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits87
Vad tror ni.
Faller eller stiger börsen imorgon ?
Kanske lämpligt att haussa Xact Bear
tror den kommer sjunka mer
går enbart på kännsla ingen fakta bakom :P
Citera
2007-02-27, 17:58
  #750
Medlem
vokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abram
Via PM fungerar väl? eller menar du längre än så, msn, hotmail?

PM funkar fin fint om du har lust
Citera
2007-02-27, 19:25
  #751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Sålt av sig i ABB nu
Vad tror ni ska man vänta med att köpa nytt i något bolag eller ska man slå till nu?

Jag passade på att gå in i ABB strax innan stängning, 117,50 plus courtage. Tror den går upp över 125 innan veckans slut. Då säljer jag. Går den ner ytterligare så snittar jag ner mig.
Annars tycker jag att fallet i Nordnet verkar extremt överdrivet. De tjänar ju pengar även när det faller på börserna. Tyvärr så har jag ju sålt iväg nästan alla mina. Hade 88000 st en gång i tiden när de var billiga. Med dagens kurs så hade de varit värda ...räkna, räkna... : jättemycket. Hade nästan inte behövt arbeta mer i mitt liv. Fast skattemyndigheten skall ju ha sitt så det hade väl inte blivit så mycket kvar...
Citera
2007-02-27, 19:49
  #752
Bannlyst
Citat:
Jag passade på att gå in i ABB strax innan stängning, 117,50 plus courtage. Tror den går upp över 125 innan veckans slut. Då säljer jag. Går den ner ytterligare så snittar jag ner mig.

Du snittar inte ner dig när det faller. Köper du när det faller så stiger din "vinst" och du måste betala mer skatt. Handlar du en aktie för halva ditt innehav som kostar 100 kr och den stiger till 150 kr så ska du köpa för din andra depåhalva precis innan försäljningen. Snittet stiger och vinsten blir större.
Citera
2007-02-27, 20:27
  #753
Medlem
fordonsförarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abram
Du snittar inte ner dig när det faller. Köper du när det faller så stiger din "vinst" och du måste betala mer skatt. Handlar du en aktie för halva ditt innehav som kostar 100 kr och den stiger till 150 kr så ska du köpa för din andra depåhalva precis innan försäljningen. Snittet stiger och vinsten blir större.

Ett mycket förvirrat inlägg, vad pratar du om? Givetvis är man intresserad av att vinsten stiger. Oavsett om snittet stiger om du köper mer aktier blir vinstsumman lika stor.
Citera
2007-02-27, 20:42
  #754
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fordonsföraren
Ett mycket förvirrat inlägg, vad pratar du om? Givetvis är man intresserad av att vinsten stiger. Oavsett om snittet stiger om du köper mer aktier blir vinstsumman lika stor.

Mycket enkelt, vinsten blir lika stor men du bakar in den i din andra depåhalva. Köper du en aktie för din halva depå så får du ett snitt, sedan innan du ska sälja så köper du ännu mer för det du har kvar i depån och höjer snittet. Vinsten blir lika stor men skatten mindre.
Citera
2007-02-27, 20:50
  #755
Medlem
fordonsförarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abram
Mycket enkelt, vinsten blir lika stor men du bakar in den i din andra depåhalva. Köper du en aktie för din halva depå så får du ett snitt, sedan innan du ska sälja så köper du ännu mer för det du har kvar i depån och höjer snittet. Vinsten blir lika stor men skatten mindre.

Varför skulle skatten bli mindre. Du betalar skatt på vinsten. Kan du ge mig ett exempel på hur du tänker?
Citera
2007-02-27, 20:58
  #756
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fordonsföraren
Varför skulle skatten bli mindre. Du betalar skatt på vinsten. Kan du ge mig ett exempel på hur du tänker?

Visst. Om du har 100 000 kr i din depå och handlar en aktie för 50 000 kr till ett värde av 100 kr per aktie, så får du ett snitt på 100 kr, vi tar bort courtaget. Aktien stiger sedan till 150 kr och din vinst på dessa 500 aktier stiger med 25 000 kr till 75 000 kr. Du beslutar därmed att sälja dina aktier men vill inte skatta så mycket. Du kan då handla till flera aktier till ett högre pris med de resterande 50 000 kronor som du har i depån. När du har gjort de har du ungefär 833 aktier, du köpte alltså till 333 aktier och dessa drog NED ditt snitt. Observera att en lägre anskaffningskostnad inte är ett lägre snitt. Förstod du nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in