Citat:
Ursprungligen postat av
girigfan
Ifall den heter VoSTOK eller VosTOK. Nej men jag är lite nyfiken ifall det finns någon skaplig grund till den hastiga ökningen. Köp eller säljråd? Har nämligen ett antal med ett gav på cirka 18kr
Flera banker och analysföretag har uppmanat till köp. Dankse Bank uppgav riktkursen 62 kronor under en 12 månaders period. Sedan ryktas det om att Tinkoff Systems kommer noteras på Londonbörsen. Ett bolag som Vostok Nafta erhåller en majoritet av sina andelar i.
Vad gäller potentialen finns det otroligt mycket potential, speciellt med tanke på att stora delar av den ryska befolkningen står utan Internet. Däremot har ryska valutan sjunkit en aning, fortfarande står landet och väntar på välbehövliga marknadsreformer, men på plussidan kan man säga att ryska bolag är förhållandevis lågt värderade. Personligen hade jag behållit aktierna en tid framöver, framför allt då Tinkoff Systems snart kommer noteras. Då kan ett temporärt aktielyft initieras. Men det finns säkert andra med annorlunda åsikter. Låter gärna dessa övertyga mig om motsatsen.