2013-09-09, 20:47
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveittome
Fick ett tips i slutet av juli om en aktie på First North som heter Immunicum men glömde det efter att jag kollat lite snabbt. Var in en månad senare o kolla o då legade den runt 9kr men jag hoppade inte på.

Nu har den klättrat enormt varje dag i 2 veckor och ligger för närvarande på 41 och har varit upp på 46 idag.

Skulle ha tryckt in lite redan då....

Tack för tipset!

*Sätter mig i tidsmaskinen*
Citera
2013-09-10, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Ifall den heter VoSTOK eller VosTOK. Nej men jag är lite nyfiken ifall det finns någon skaplig grund till den hastiga ökningen. Köp eller säljråd? Har nämligen ett antal med ett gav på cirka 18kr

Även jag har innehav i Vostok. Jag tror på vidare uppgång men jag kommer förmodligen också sälja innan årsskiftet. Grunden till deras ökning är väl att de är storägare till den ryska motsvarigheten till Blocket. Det kan generera stålar i multum. Med betoning på kan
Citera
2013-09-10, 15:11
Medlem
Köper alla Precise Biometrics och Fingerprint Cards idag pga av Apples nya presentation ikväll eller är det inget att satsa på?
Citera
2013-09-10, 16:38
Medlem
Dezpites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettN
Köper alla Precise Biometrics och Fingerprint Cards idag pga av Apples nya presentation ikväll eller är det inget att satsa på?

Jag hoppade på Precise Biometrics tåget idag. Tror det kan bli stort om nu Apple släpper en telefon med fingerprint. Förmodligen kommer dom andra stora företagen hoppa på detta. Kan bli stort.
Citera
2013-09-10, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dezpite
Jag hoppade på Precise Biometrics tåget idag. Tror det kan bli stort om nu Apple släpper en telefon med fingerprint. Förmodligen kommer dom andra stora företagen hoppa på detta. Kan bli stort.

Kul med svar! Gick själv in nu också. Med hur mycket gick du in, om man får fråga?
Citera
2013-09-10, 17:06
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dezpite

Citat:
Ursprungligen postat av PettN
Kul med svar! Gick själv in nu också. Med hur mycket gick du in, om man får fråga?

ni är sent ute
ni skulle ha hängt med när den kosta 80öre
Citera
2013-09-10, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorkenSture
Köp Cortus Energi Teckningsrätter. Finns tillgängliga fram till 1 Mars.

OBS! Högrisk! Men det är stor chans att tjäna många procent om några månader.
Grattis!
hur mycket har stor är din vinst?
Citera
2013-09-10, 22:58
Medlem
Ubayd-Allahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Ifall den heter VoSTOK eller VosTOK. Nej men jag är lite nyfiken ifall det finns någon skaplig grund till den hastiga ökningen. Köp eller säljråd? Har nämligen ett antal med ett gav på cirka 18kr

Flera banker och analysföretag har uppmanat till köp. Dankse Bank uppgav riktkursen 62 kronor under en 12 månaders period. Sedan ryktas det om att Tinkoff Systems kommer noteras på Londonbörsen. Ett bolag som Vostok Nafta erhåller en majoritet av sina andelar i.

Vad gäller potentialen finns det otroligt mycket potential, speciellt med tanke på att stora delar av den ryska befolkningen står utan Internet. Däremot har ryska valutan sjunkit en aning, fortfarande står landet och väntar på välbehövliga marknadsreformer, men på plussidan kan man säga att ryska bolag är förhållandevis lågt värderade. Personligen hade jag behållit aktierna en tid framöver, framför allt då Tinkoff Systems snart kommer noteras. Då kan ett temporärt aktielyft initieras. Men det finns säkert andra med annorlunda åsikter. Låter gärna dessa övertyga mig om motsatsen.
Citera
2013-09-10, 23:09
Medlem
Ubayd-Allahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveittome
Fick ett tips i slutet av juli om en aktie på First North som heter Immunicum men glömde det efter att jag kollat lite snabbt. Var in en månad senare o kolla o då legade den runt 9kr men jag hoppade inte på.

Nu har den klättrat enormt varje dag i 2 veckor och ligger för närvarande på 41 och har varit upp på 46 idag.

Skulle ha tryckt in lite redan då....

Jag köpte på mig en del när Immunicum låg runt 8 kronor. Idag var aktiens högsta värde 44 kronor. Så på någon månad har aktien lyfts till dessa nivåer. Men idag backade aktien en aning, den ligger på 32 kronor. Fortfarande plus i den här aktien. Men den kommer nog sjunka en aning till med tanke på att det är spekulationer som drivit på aktien. Däremot när företaget redovisar statusen för FAS II kan aktien lyfta bra jävla mycket. Förhoppningsvis blir de uppköpta. När vi ändå talar om bolag i Medicinbranschen kan jag rekommendera Orexo. Företaget ska lansera deras nya medicin (16 september) på den amerikanska marknaden. Här finns det stora marknadsandelar att hämta. Vid lanseringen kan aktien säkerligen öka, däremot ser jag det här företaget som en långsiktig investering.
Citera
2013-09-11, 00:17
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubayd-Allah
Här finns det stora marknadsandelar att hämta. Vid lanseringen kan aktien säkerligen öka, däremot ser jag det här företaget som en långsiktig investering.

Att vara lånsiktig ägare i förhoppningsbolag som aldrig tjänat ett korvöre är ungefär lika klokt som att vara långsiktig resenär ombord på Titanic.
Citera
2013-09-11, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
ni är sent ute
ni skulle ha hängt med när den kosta 80öre

Inte för sent än eftersom vi hoppas den ska upp i minst tvåsiffrigt, gärna tresiffrigt
Citera
2013-09-11, 07:20
Medlem
Cefour
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här