2013-05-14, 15:00
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enenen
https://www.avanza.se/aza/aktieroptioner/kurslistor/aktie.jsp?orderbookId=272775

1000% idag

Inget att ha nej....
Citera
2013-05-14, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enenen
https://www.avanza.se/aza/aktieroptioner/kurslistor/aktie.jsp?orderbookId=272775

1000% idag

Omvänd split 1:10 men trots det upp drygt 8% just nu.

Mycket stor potential i detta bolag. Chansen att det börjar rulla på redan iår är stor.

Upp från mitt inköp i höstas på 0.91 (9,10 inräknat spliten) till idag 29,90 och det kommer mycket mer är jag helt säker på.
Citera
2013-05-14, 16:06
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnby
Omvänd split 1:10 men trots det upp drygt 8% just nu.

Mycket stor potential i detta bolag. Chansen att det börjar rulla på redan iår är stor.

Upp från mitt inköp i höstas på 0.91 (9,10 inräknat spliten) till idag 29,90 och det kommer mycket mer är jag helt säker på.

Chansen är stor att man blir fattig på en sådan aktie. Man ska akta sig för bolag som inte går med vinst. Risken är att sponsrar ledningens lyxliv, samtidigt som man själv blir fattigare och fattigare efter varje nyemission.

Man kan ju fråga sig varför den omvända spliten gjordes från första början? Tvätta bort ryktet som "öresaktie" kanske?
Citera
2013-05-14, 21:30
Medlem
Man får ju verkligen hoppas att alla själv undersöker bolag innan man investerar (och inte går efter tips på Flashback), och lägger man alla pengar på ett papper är risken stor oavsett vilket man väljer.

Alla har sin strategi och själv tycker jag inte det är kul att enbart sitta med stora genomanalyserade företag, det gäller att hitta kryddan till portföljen som kan ge bonus men man får också fundera på vilken risknivå man ska ha i sin portfölj. De som satsade på t.ex. Google när de var ett litet källarföretag och trodde på dem ångrar sig nog inte om de följde sin övertygelse däremot har många "säkra" aktier visat sig bli nitlotter, hade det varit lätt att tjäna pengar hade alla varit mångmiljonärer , man får tänka lite själv och lite tur skadar aldrig ;-)
Citera
2013-05-15, 02:06
Medlem
grws avatar
Wntresearch

Inget speciellt, håller bara på att inleda fas 1 i en klinisk studie av ett läkemedel som motverkar metastisering av cancer.
Citera
2013-05-15, 07:39
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grw
Wntresearch

Inget speciellt, håller bara på att inleda fas 1 i en klinisk studie av ett läkemedel som motverkar metastisering av cancer.

En typisk aktie som kan få vilken nybörjare som helst att aldrig mer vilja ta i aktier. En lottsedel helt enkelt.
Citera
2013-05-15, 12:17
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
En typisk aktie som kan få vilken nybörjare som helst att aldrig mer vilja ta i aktier. En lottsedel helt enkelt.

Visst är det en lottsedel men hur ofta erbjuds man att delta i utlottningen av en drömvinst man faktiskt kan vinna utan att hoppas på en promilles chans?

Ligger 160% plus just nu så jag kan inte klaga direkt. Jo förresten, ångrar att jag var lite snål i början.
Senast redigerad av felia 2013-05-15 kl. 12:19.
Citera
2013-05-15, 12:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Visst är det en lottsedel men hur ofta erbjuds man att delta i utlottningen av en drömvinst man faktiskt kan vinna utan att hoppas på en promilles chans?
Jaha och var får man veta oddsen? Jag vet inte hur många jag känner som förlorat pengar på "idiotsäkra" bioteknikbolag som exempelvis Epicept och Karo Bio.

Själv har jag inte lika bråttom med mina investeringar. Dom ligger där dom ligger och jag fyller på lite ibland. Direktavkastningen tickar in årligen. Det är en mycket bättre metod än att skjuta från höften och köpa lottsedlar i bolag som inte tjänar pengar.

Citat:
Ligger 160% plus just nu så jag kan inte klaga direkt. Jo förresten, ångrar att jag var lite snål i början.

Kan du inte berätta om dina bioteknik-bolag där du förlorat pengar istället? Folk talar bara om vinster, men aldrig om förluster. Om man köper x antal bioteknik-aktier kommer vissa att öka flera 100%, men i andra kommer man förlora i stort sett allt.

Men du hade förstås bara köpt denna aktie för miljoner förstås?
Citera
2013-05-15, 12:51
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jaha och var får man veta oddsen? Jag vet inte hur många jag känner som förlorat pengar på "idiotsäkra" bioteknikbolag som exempelvis Epicept och Karo Bio.

Själv har jag inte lika bråttom med mina investeringar. Dom ligger där dom ligger och jag fyller på lite ibland. Direktavkastningen tickar in årligen. Det är en mycket bättre metod än att skjuta från höften och köpa lottsedlar i bolag som inte tjänar pengar.

Kan du inte berätta om dina bioteknik-bolag där du förlorat pengar istället? Folk talar bara om vinster, men aldrig om förluster. Om man köper x antal bioteknik-aktier kommer vissa att öka flera 100%, men i andra kommer man förlora i stort sett allt.

Men du hade förstås bara köpt denna aktie för miljoner förstås?

Jag har varit inne och vänt i Karo Bio ett antal gånger men ligger plus minus noll där. Active Biotech likaså, fast där slutade det på plus. Har jag sagt något om idiotsäkert i Wnt? Jag har även Shamaran, Kopy, Botnia och gäng högoddsare till. Det brukar räcka med att en går in och Wnt tror jag har den potentialen.

Om man inte kan ta förluster ska man inte köpa aktier öht. De enda oddsen man brukar få är de som finns i magtrakten. Du kanske skulle köpa obligationer istället? Ränta på bankkontot?
Citera
2013-05-15, 13:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag har varit inne och vänt i Karo Bio ett antal gånger men ligger plus minus noll där. Active Biotech likaså, fast där slutade det på plus. Har jag sagt något om idiotsäkert i Wnt? Jag har även Shamaran, Kopy, Botnia och gäng högoddsare till. Det brukar räcka med att en går in och Wnt tror jag har den potentialen.
hehe du köper allting jag ratar kan man säga.

Citat:
Om man inte kan ta förluster ska man inte köpa aktier öht. De enda oddsen man brukar få är de som finns i magtrakten. Du kanske skulle köpa obligationer istället? Ränta på bankkontot?
Nej men fin direkt/effektivavkastning från mina SCA, Holmen, Skanska, Investor, H&M mfl.

DVS bolag som tjänar pengar och har så gjort under lång tid. De bolag du köper kanske kanske kanske kanske kan tjäna pengar. Men oftast leder det till besvikelser för aktieägarna som får hosta till ständiga nyemissioner, samtidigt som ledningen lever gott på aktierägarnas bekostnad.
Citera
2013-05-15, 18:02
Medlem
Beeenjamins avatar
Kom igen, ge mig en bra aktie tips.
Kortsiktigt.
Har några tusenlappar att kasta iväg.
Citera
2013-05-15, 19:41
Medlem
C.Matthewss avatar
Citat: