2012-05-30, 10:49
Medlem
Valfrids avatar
Ca 25 % + idag. Hoppas att någon köpte.
Citera
2012-05-30, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Ca 25 % + idag. Hoppas att någon köpte.

En korvkiosk har ju mer omsättning, när man vill sälja skulle man ju trycka ner kursen 25%, men för folk som vill köpa aktier för en tusenlapp kan det ju vara något.
Citera
2012-05-30, 12:03
Medlem
Storkensture vad har det med saken att göra en vinst på 25% är en vinst på 25%

Ångrar att jag inte gått in med lite mera lite tidigare. Men men.
Idag är jag en dagslön rikare än igår utan att ha jobbat ett jota.
Tack för tipset mera sådant.
Citera
2012-05-30, 12:15
Medlem
Valfrids avatar
+ 37 % idag;D

Storken jag vet inte hur många du tänkt sälja men det har omsatts 937476 aktier idag!
Citera
2012-05-30, 18:26
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
+ 37 % idag;D

Storken jag vet inte hur många du tänkt sälja men det har omsatts 937476 aktier idag!
Det blir väl 0 eftersom han inte lär ha köpt.
Citera
2012-05-30, 19:48
Medlem
Jag skulle vilja tipsa om kopy goldfields. Verkar vara en potentiell raket om de hittar guld. Efter många borrningar är utsikterna bra och även om det är högrisk eftersom det är prospekteringsbolag än så länge så vill man ju vara med om den en dag skjuter upp
Citera
2012-06-01, 01:36
Medlem
helvedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olix
Jag skulle vilja tipsa om kopy goldfields. Verkar vara en potentiell raket om de hittar guld. Efter många borrningar är utsikterna bra och även om det är högrisk eftersom det är prospekteringsbolag än så länge så vill man ju vara med om den en dag skjuter upp

Känns som det kan dröja ett tag till det att den skjuter upp?
Citera
2012-06-01, 10:21
Medlem
Citat:
+ 37 % idag;D

Jojo.. för att aktien var hypad en dag.. hur ska jag göra om jag vill sälja idag då? och komma undan med mina +35% ?
Citera
2012-06-01, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helvede
Känns som det kan dröja ett tag till det att den skjuter upp?

Absolut kan det vara så. Idag kom ett presmeddelande att de skall fortsätta borra i krasny efter positiva resultat. Jag räknar dock att det kommer hända en hel del grejer till årsskiftet och då vill jag vara med!
Citera
2012-06-01, 20:45
Medlem
Handlade lite aktier hos Africa oil och Petrogrand idag.
Är helt färsk på detta men vad tror ni kunniga människor om dessa aktier?
Citera
2012-06-01, 20:56
Medlem
gavlips avatar
Au Holding verkar ha ca 9 öre i vinst per aktie och år. Aktien kostar runt 12 öre.
Citera
2012-06-03, 08:49
Medlem
Valfrids avatar
Lägesrapport - Taurus

Tekniskt

Aktien har nyligen brutit upp ur en formation som skapats i ca 1 år och börjar nu visa tendenser på att vinsthemtagningarna börjar ta slut. Aktien skriker nu KÖP i min bok och den tekniska skålformationen som jag tidigare talat om har nu aktiverats. Liknande formationer brukar bli extremt kraftfulla och lustigt nog så sammanfaller dom ofta med fundamentala nyheter. Det kan tex bero på att ett bolag börjar upptäckas av marknaden/investerare . I detta fall känner vi till att 3 viktiga och stora nyheter bör vara på väg. Det jag förväntar mig härnäst är våg 2 i denna uppgångsfas och den bör kunna ta oss till 2,20-2,50 och även högre om det vill sig väl. Jag tror att det kommer finnas få säljare just denna perioden av olika anledningar.

Fundamentalt

3 nyheter bör vara på G (kan såklart komma fler nyheter som vi ännu inte vet om)

1: Resultat och info gällande arbetet med ett av världens största oljebolag.

VD;s kommentar

" Vi har kommit relativt långt med ett av världens största oljebolag där vi har genomfört samtliga tester på lab nivå med deras hydrolysat vilket innebär att vi har genomgått företagets Fas 1 nivå och blivit godkända. Företaget skall nu börja testerna inom Fas 2, vilket innebär att företaget kommer att göra tester med vår jäst i deras egen demonstrationsanläggning. Detta innebär att förtaget måste vara mycket intresse-rat av vår jäst då kostnaderna för att göra dessa tester är mycket höga. Testerna kommer att äga rum under juni. Vid positivt utfall blir nästa steg Fas 3, vilket innebär att vi inleder kommersiella förhand-lingar med företaget."

2: Info gällande arbetet med Kineserna. Bör komma info snart

VD:s kommentar
"Besöket i Kina under hösten 2011 resulterade i början av april i att vi tecknade ett MTA (Material Transfer Agreement) med ett av de kinesiska företagen. Avtalet innebär att det kinesiska företaget skickar sitt hydrolysat till oss och att vi genomför tester av detta med vår jäst på Chalmers. Vi räknar med att ha testresultaten klara under maj/juni. "

"Om resultatet från testerna är tillräckligt intressant kommer de med stor sannolikhet vilja göra motsvarande tester i Kina. Förhoppningen är att vi efter detta kan teckna ett licensavtal eller samarbetsavtal, säger Lars Welin, VD på Taurus Energy AB."

3: Resultat från arbetet på Chalmers

"Taurus Energy: Energimyndigheten ger ekonomiskt stöd för utveckling av framtida etanolproduktion (Aktietorget)
2012-01-13 08:28

Energimyndigheten har beviljat ekonomiskt stöd på 8,4 Mkr för ett projektsamarbete kring etanolproduktion mellan Taurus Energy AB, Lunds universitet, Chalmers Tekniska högskola och SEKAB E-technology. "

Sammanfattningsvis:

Enligt mig befinner sig Taurus i sitt bästa läge någonsin både tekniskt sett och fundamentalt sett.

Vad det verkar finns möjligheten att Taurus kan ha kommersiella avtal på plats med mkt stora intressenter från två väldigt stora/viktiga ekonomier, Kina och Usa inom en inte allt för avlägsen framtid. Verkar av allt att dömma som att vi sitter i en guldsits och om vi har lite tur så kan detta bli en sjuhelsikes resa för oss aktieägare.

Om ett licensavtal för produktion med ett av världens största oljebolag blir verklighet tror jag att en värdering kring miljarden kan vara realistisk. Dvs en kurs på ca 40-50 kr! Detta är ju ett drömscenario men jag tycker helt klart att detta är värt risken i nuläget när hela bolaget endast värderas till ca 50 miljoner kr!

Mvh
Senast redigerad av Valfrid 2012-06-03 kl. 08:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in