Citat:
Ursprungligen postat av matte85
Buffet verkar vara något av en en personlig gud

Mannen är ett levande uppslagsverk av kloka citat.
Även om min investeringsstil skiljer sig från Buffets, vore det närmast förståndshandikappat att inte ta till sig av hans visdom.
Tar man en titt på
Forbes lista över de rikaste i världen, finner man att han är tämligen ensam om kombinationen av att:
1. inte ha ärvt något startkapital
2. ha nått en position så högt på listan huvudsakligen genom börsinvesteringar
Jag tror att de flesta som drömmer om att bli rika på aktieaffärer egentligen inte har någon uppfattning om hur svårt och ovanligt det är att överhuvudtaget lyckas med detta!
Citat:
Ursprungligen postat av fsista
The Intelligent Investor, Security Analysis, Snowball, The Little Book that Beats the Market, The Warren Buffet Way, One Up on Wall Street, Common Stocks and Uncommon Profits, alla Berkshire Hathaways Shareholder Letters, samt det som finns författat av Charles Munger ute på nätet.
Det kan inte nog understrykas hur viktiga dessa verk är!
Genom att läsa flertalet av dessa köper man sig flera mansåldrar av viktig, annars dyrköpt börserfarenhet!
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen
Vet inte så mycket mer om Insplanet än vad du har skrivit här, men använde mig utav deras tjänst senaste gången jag flyttade, ca 1 år sedan. Man går in på deras sida och skriver sitt telnummer och de ringde upp mig inom 10 minuter. Försäljaren/medlaren som ringde upp mig var väldigt kunnig och proffsig och fick ner min hemförsäkring med nästan 50%. Jag kommer absolut använda mig utav deras tjänster igen i framtiden, och jag tror att fler och fler får upp ögonen för deras tjänster som dessutom inte kostar mig som kund en enda krona.
Tack för den informationen.

Om möjligt, brukar jag provhandla hos företag innan jag köper deras aktier. Jag måste erkänna att jag ännu inte gjort detta hos Insplanet.
Ska genast kontakta dem och göra det!
Citat:
Ursprungligen postat av EgggE
Något som jag reagera på var under "ägarförteckning" där jag såg att Avanzas VD Nicklas Storåkers var ägare av 3,53% av aktierna, hur kommer detta sig?
Han kanske tror på affäridén?

En annan som sagt sig göra det och som senaste året köpt in sig är Sven Hagströmer.
Fast det är knappast något man ska försöka dra några större slutsatser av.
Citat:
Ursprungligen postat av Mouseyyy
Du har tidigare länkat till reuters hemsida när du kollar upp viktiga siffror om företag och så, tänkte bara höra om man måste bli medlem eller så för att använda sig av deras tjänster på nätet?
Det bara att knappa in namnet på företaget du är intresserad av:
http://www.reuters.com/finance/stocks/stocks
Där hittar du både nyckeltal, uppdaterade balansräkningar, kvartalsrapporter och kassaflödesanalyser.
För närvarande känner jag inte till någon annan gratistjänst som ger ut allt detta.
Är det någon som känner till fler är jag ytterst intresserad.